Auta używane: kobiety najczęściej wybierają szary hatchback z silnikiem benzynowym
Jeśli na drodze widzimy szarego hatchbacka, z dużym prawdopodobieństwem można zgadnąć, że jego kierowcą jest kobieta. Z okazji Dnia Kobiet eksperci AAA AUTO przeanalizowali rynek samochodów używanych pod kątem motoryzacyjnych preferencji pań kupujących samochody z drugiej ręki.
„Kobiety przed wyborem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. W ubiegłym roku panie najczęściej wybierały samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet były także kombi i SUVy, które są idealnymi autami dla rodziny“ – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
W 2021 roku aż 39 proc. kobiet kupiło w oddziałach AAA AUTO samochody typu hatchback, wobec 26 proc. mężczyzn. Panie często także decydowały się kupić używane kombi (23 proc.) oraz SUVy (20 proc.). Zdecydowanie więcej kobiet preferowało silniki benzynowe (60 proc.), aż o 12 proc. więcej niż mężczyźni (48 proc.), którzy wybierali diesle (52 proc.). Kobiety, podobnie jak mężczyźni, lubią auta w kolorach szarym, białym, czarnym, niebieskim i czerwonym.
TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w 2021 roku w oddziałach AAA AUTO:
Model | Odsetek kobiet | |
1 | Opel Astra | 25,0% |
2 | Skoda Fabia | 26,3% |
3 | VW Passat | 9,0% |
4 | Skoda Superb | 6,7% |
5 | VW Golf | 7,5% |
6 | Ford Focus | 5,3% |
7 | Hyundai i30 | 7,1% |
8 | Kia Ceed | 6,1% |
9 | Ford Mondeo | 3,1% |
10 | Kia Sportage | 4,3% |
Po spadku cen na rynku samochodów używanych w styczniu 2022 roku w stosunku do grudnia 2021 roku, w lutym mediana ceny wzrosła. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w lutym 2022 roku w Polsce pojawiło się 198.119 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza wzrost w stosunku do stycznia 2022 roku o 3.271 aut. Wzrosła także mediana ceny aut używanych z 22.500 złotych w styczniu 2022 rokudo 23.000 złotych w lutym br.
***
Sieć autocentrów AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AURES Holgings obsłużyła ponad 2.7 miliona klientów. W 2021 roku sprzedała ponad 86.500 samochodów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych samochodów sieć AAA AUTO jest jednym z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2017 sieć AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce sieć AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
tak bez szaleństw, szary po prostu hmm
jako kobieta lubię mniejsze miejskie auta, mam teraz aygo i sobie chwalę