Silesion.PL

serwis informacyjny

Auta na studencki start – samochody wybierane przez młodych dorosłych

AAA AUTO

AAA AUTO

Choć dzisiejsze młode pokolenie zwraca coraz większą uwagę na środowisko i częściej korzysta z transportu publicznego, to nadal stanowi znaczącą kategorię kupujących samochody. Z danych AAA AUTO wynika, że studenci i młodzi ludzie do 25. roku życia stanowią 7 proc. klientów, którzy kupili w tym roku używany samochód w oddziałach tej firmy. Preferują dobrze wyposażone Ople, Volkswageny lub BMW. Analizę w związku z rozpoczęciem nowego roku akademickiego, przygotował międzynarodowy dealer samochodów używanych AAA AUTO.

„Obecne młode pokolenie stara się być bardziej „zielone” i przyjazne dla środowiska, ale jednocześnie chce być niezależne oraz mobilne. I choć samochody elektryczne są atrakcyjne dla młodych ludzi, to nie mogą sobie na nie pozwolić, dlatego wybierają samochody z silnikami spalinowymi. Aż 66 proc. młodych Polaków do 25 roku życia wybiera samochody benzynowe, także ze względu na bardziej dynamiczną jazdę. W tej kwestii nie są aż tak bardzo zainteresowani emisją spalin, a najważniejsze dla nich są wyposażenie i przyjemność z jazdy” – powiedziała Karolína Topolová, co-CEO grupy AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO.

Liczba młodych ludzi do 25. roku życia, którzy kupują samochody, rośnie z roku na rok przed wakacjami, a najwięcej jesienią, kiedy studenci wracają do szkół. „Tradycyjnie, największe zainteresowanie autami ze strony młodych ludzi obserwujemy w październiku, kiedy do szkół wracają studenci, którzy chcą być mobilni podczas studiów. Jednocześnie, obserwujemy poprawę ich sytuacji materialnej, ponieważ młodzi ludzie są skłonni zaakceptować wyższe ceny samochodów. Większość, bo 31 proc., kupuje samochody w przedziale cenowym od 20.000 do 40.000 zł, a liczba takich aut wzrosła rok do roku o 27 proc. Ale popyt na droższe samochody rośnie jeszcze bardziej, ponieważ liczba sprzedanych samochodów w przedziale 60.000 – 100.000 zł wzrosła o 37 proc. Większym wydatkom sprzyja także dostępność kredytów, z których młodzi ludzie często korzystają przy zakupie samochodu” – dodała Karolína Topolová, co-CEO grupy AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO.

Opel jest najczęściej wybieraną marką przez wszystkie pokolenia dorosłych Polaków, dlatego marka ta z modelem Astra także dominuje wśród klientów AAA AUTO do 25 roku życia (7,2 proc.). Na drugim miejscu znajduje się BMW 3 (3,5 proc.), a za nim Audi A4 (3,3 proc.). Napęd na cztery koła wybiera 7 proc. młodych klientów, a najpopularniejszymi kolorami są czarny (26,6 proc.), szary (17,1 proc.) i srebrny (16,6 proc.). Młodzi ludzie coraz częściej poszukują samochodów z  lepszym wyposażeniem, na przykład 21 proc. z nich wybiera automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy w zeszłym roku było to niecałe 17 proc.

TOP 10 najlepiej sprzedających się modeli wśród klientów do 25 roku życia w AAA AUTO w Polsce w 2024 r:

1.Opel Astra6.Renault Megane
2.BMW 37.VW Passat
3.Audi A48.Škoda Octavia
4.VW Golf9.Seat Leon
5.Ford Focus10.BMW 1

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024