Andriej Parfionow nowym trenerem hokejowego GKS-u Katowice
Andriej Parfionow związał się z GKS-em umową, która będzie obowiązywała do końca obecnego sezonu. – Stawiamy na ciężką pracę i dyscyplinę. Trener Parfionow świetnie wpisuje się w nasz pomysł prowadzenia drużyny. Oczywiście nie bez znaczenia jest fakt, że bardzo dobrze zna polski hokej i miał okazję już współpracować z wieloma naszymi zawodnikami – mówi Roch Bogłowski, dyrektor sekcji hokeja.
49-letni szkoleniowiec karierę trenerską rozpoczynał w młodzieżowych zespołach CSKA Moskwa. Jako główny trener pracował z reprezentacjami Rosji do lat 16 i 18, a także białoruskim Chimiku Nowopołock. W 2012 r. przeniósł się do Polski. Objął wówczas stanowisko głównego trenera w Szkole Mistrzostwa Sportowego PZHL oraz selekcjonera reprezentacji Polski do lat 18 i 20. W 2013 r. wprowadził naszą kadrę młodzieżową do Dywizji 1A. Po odejściu z PZHL, pracował z młodymi zawodnikami w Nowym Targu i Krynicy. W 2018 r. awaryjnie objął stanowisko pierwszego trenera Podhala i sięgnął z tym zespołem po brązowy medal mistrzostw Polski. Następnie krótko był związany z Polonią Bytom. W dorobku ma pracę w Chinach w klubie KRS Heilongjiang, a ostatnio jako drugi trener w SKA-Neva St. Petersburg występującym w rosyjskiej Wyższej Lidze Hokejowej.
Z trenerem Parfionowem współpracować nadal będą drugi trener Ireneusz Jarosz (formalnie jako pierwszy szkoleniowiec poprowadzi drużynę w niedzielnym meczu z Energą Toruń), trener bramkarzy Bartłomiej Nowak i trener przygotowania fizycznego Anna Bieniec.
20 listopada po spotkaniu z Zarządem Klubu trener drużyny hokejowej Piotr Sarnik złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska.
Trener Sarnik związany był z GKS-em od sezonu 2017/18 , gdy objął obowiązki drugiego trenera. Stanowisko pierwszego trenera piastował od grudnia 2019 r. Prowadzony przez niego zespół na koniec poprzedniego sezonu Polskiej Hokej Ligi został sklasyfikowany na 3. miejscu. Po dwóch rundach sezonu zasadniczego obecnych rozgrywek PHL GKS zajmuje 6. miejsce w tabeli.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).