AF Corse #83 z Robert Kubicą na czele wygrywa 24h Le Mans!

screen: youtube.com/watch?v=pNLoS7DVaGs
Robert Kubica, Yifei Ye i Philip Hanson zwyciężyli w prestiżowym wyścigu 24 Godzin Le Mans 2025, prowadząc samochód #83 zespołu AF Corse. To jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wyścigów długodystansowych, które odbywa się co roku we Francji. Triumf zespołu AF Corse, reprezentowanego przez tych trzech kierowców, został osiągnięty po 24 godzinach nieustannej rywalizacji na torze Circuit de la Sarthe.
Wyścig 24 Godzin Le Mans to jedna z najbardziej wymagających i znanych imprez motorsportowych na świecie. Polega na jak najdłuższym pokonaniu jak największej liczby okrążeń w ciągu doby. Zespoły składają się z kilku kierowców, którzy zmieniają się podczas wyścigu, dbając o ciągłość jazdy oraz maksymalną wydajność samochodu.
Wyścig 24 Godzin Le Mans w 2025 roku był intensywną rywalizacją, w której kluczową rolę odegrała konsekwentna taktyka i bezbłędne wykonanie. Samochód #83 zespołu AF Corse, prowadzony przez Roberta Kubicę, Yifei Ye i Philipa Hansona, od początku narzucił wysokie tempo. Yifei Ye skutecznie przeprowadzał zmiany na prowadzeniu, co pozwoliło zbudować wczesną przewagę nad fabrycznymi bolidami Ferrari.
Decydujące momenty nastąpiły w końcowych godzinach. Robert Kubica utrzymywał prowadzenie przez ostatnie cztery godziny wyścigu, odpierając zacięte ataki fabrycznych Ferrari (#50 i #51), które próbowały wyprzedzić auto klienta #83. Fabryczne zespoły Ferrari również walczyły o dominację – #51 napotkał problemy, takie jak krótki wjazd na pobocze i strata czasu podczas pit-stopu, natomiast #50 otrzymało dyspozycje zespołowe, aby wspierać pozostałe auta. Warto podkreślić, że Porsche #6 zdołało powrócić z tyłu stawki, mimo początkowej dyskwalifikacji w Hyperpole i kary wagowej, pokazując swoje możliwości i kończąc wyścig tuż za zwycięzcami.
Zespół AF Corse #83, z Kubicą i Ye na czele, konsekwentnie kontrolował różnicę czasową, która w pewnych momentach wynosiła ponad 30 sekund. Nawet gdy #51 Ferrari otrzymało karę drive-through za naruszenie zasad w pit-lane (co nadwerężyło ich pozycję), a Porsche #6 próbowało zagrozić na końcowych okrążeniach, kierowcy #83 zachowali spokój i realizowali swój plan. Ta zdyscyplinowana i precyzyjna taktyka, połączona z umiejętnościami kierowców i niezawodnością Ferrari 499P, okazała się kluczowa dla ostatecznego triumfu nad silnymi, fabrycznymi konkurentami.
Podczas wyścigu nie brakowało trudnych momentów. Zespół Ferrari #51 miał incydent, który skutkował karą drive-through w pit-lane. Mimo to utrzymali miejsce na podium. Z kolei #83 AF Corse zachował spokój i konsekwentnie realizował plan, co pozwoliło utrzymać prowadzenie do samego końca.
Dla Roberta Kubicy to ważne zwycięstwo w karierze, pokazujące jego powrót na najwyższy poziom po poważnym wypadku w 2011 roku. Yifei Ye stał się pierwszym Chińczykiem, który wygrał 24 Godziny Le Mans, a Philip Hanson dołączył do grona kierowców z triumfem w tym prestiżowym wyścigu.
Wyścig 24 Godzin Le Mans przyciąga corocznie ogromną liczbę kibiców i jest uznawany za jeden z najważniejszych i najbardziej prestiżowych wyścigów długodystansowych na świecie. W tym roku na trybunach obecnych było ponad 300 tysięcy widzów.
Podsumowując, zwycięstwo zespołu AF Corse #83 w wyścigu 24 Godzin Le Mans 2025 jest dowodem wysokiego poziomu sportowego oraz skutecznej współpracy całej ekipy. To także znaczący sukces dla Roberta Kubicy i jego kolegów z zespołu, którzy pokazali, że potrafią walczyć i wygrać w najtrudniejszych warunkach.
Wynik końcowy klasy Hypercar:
- #83 AF Corse (Robert Kubica, Yifei Ye, Philip Hanson) – zwycięstwo po 387 okrążeniach
- #6 Porsche Penske (Estre, Vanthoor, Campbell) – +14,084 s
- #51 Ferrari fabryczne (Pier Guidi, Giovinazzi, Calado)
- #50 Ferrari fabryczne (Fuoco, Nielsen, Molina)
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
Dodaj komentarz