Silesion.PL

serwis informacyjny

Piłkarz Października 2019: Dominik Furman

Początek kalendarzowej jesieni należał do Wisły Płock. Nafciarze zdobyli w październiku komplet punktów, co dało im pozycję lidera po trzynastej kolejce. Olbrzymi udział w tych sukcesach miał kapitan drużyny – Dominik Furman. Za swoją grę w tym okresie został wyróżniony tytułem Piłkarza Miesiąca PKO Bank Polski Ekstraklasy.

Wisła Płock po trzech triumfach na koniec września, w październiku także odniosła trzy zwycięstwa z rzędu, dzięki czemu wyśrubowała swą rekordową serię w Ekstraklasie. Po raz pierwszy w historii klubu na koniec kolejki znalazła się też na szczycie klasyfikacji najwyższej polskiej ligi. Udział Dominika Furmana w tych sukcesach to między innymi trzy asysty, co stanowi najlepszy wynik w stawce. Łącznie więc do blisko 40% trafień płockiej ekipy w tym okresie przyczyniły się jego podania. W sumie zagrywał piłkę celnie do partnerów 102 razy na 125 prób (81%). Z tego aż siedem stworzyło sytuacje bramkowe kolegom z zespołu! On sam zaś otrzymał od nich futbolówkę łącznie 84-krotnie. Dzięki swojej grze “Furmi” dwukrotnie znalazł się też w Jedenastce Kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Jego forma zyskała uznanie równiez w oczach Jerzego Brzęczka. Selekcjoner reprezentacji Polski zaprosił go na zgrupowanie przed spotkaniami eliminacji Mistrzostw Europy 2020 zarówno w październiku, jak i listopadzie.

Dominik Furman został pierwszym w historii plebiscytu zawodnikiem Wisły Płock wyróżnionym tytułem Piłkarza Miesiąca. Toteż lista klubów w których grali zdobywcy tej nagrody liczy już dziewiętnaście pozycji. Poprzednim nowicjuszem przed Nafciarzami była Arka Gdynia za sprawą Michała Janoty w grudniu 2018 roku. To oznacza jednocześnie, że w obecnych rozgrywkach czwarta nagroda z rzędu powędrowała do przedstawiciela innej drużyny (Pogoń Szczecin, Jagiellonia Białystok, Wisła Kraków, Wisła Płock). Taka seria na starcie sezonu nie zdarzyła się od edycji 2014/2015 (Wisła Kraków, Jagiellonia Białystok, Śląsk Wrocław, Piast Gliwice).

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024