Silesion.PL

serwis informacyjny

Nagroda „Marka Śląskie” dla Katowic!

Prezydent Katowic Marcin Krupa odbierajac nagrode dziekowal

Prezydent Katowic Marcin Krupa odbierajac nagrode dziekowal

Podczas XXVIII Gali Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach, Katowice otrzymały prestiżową nagrodę „Marka Śląskie” w dwóch kategoriach. W kategorii Gospodarka nagrodzony został projekt „Kopalnia Start-upów”, a w kategorii Usługi – sklep socjalny.

Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu Katowicom nagrody w dwóch kategoriach: Gospodarka oraz Usługi. Podczas uroczystej gali, która odbyła się w Gliwicach, nagrody odebrał prezydent Katowic Marcin Krupa.

– Bardzo dziękuję kapitule konkursu za przyznane nam wyróżnienia. Pokazują one, że ciężka praca przynosi efekty. Nie chodzi o sam fakt uhonorowania Katowic tytułem Marka Śląskie, ale też o dostrzeżenie pracy i zaangażowania całego naszego zespołu. Praca ta przynosi efekty w postaci dobrze działających programów na rzecz naszych mieszkańców i rozwoju Katowic – powiedział Marcin Krupa prezydent Katowic. – Pierwszą nagrodę otrzymaliśmy w dziedzinie usług, w której nominowane były nasze sklepy socjalne. To w Katowicach dwa lata temu otwieraliśmy w Polsce pierwszy taki sklep, a dziś pracujemy nad tym, by uruchomić już trzecią lokalizację. Natomiast w dziedzinie gospodarki nagrodzono nasz autorski projekt – „Kopalnia start-upów” realizowany przez katowicki Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink – dodał prezydent.

Sklep socjalny w Katowicach

Sklep socjalny w Katowicach został otwarty w grudniu 2020 roku. Był to pierwszy taki sklep w Polsce. Aktualnie w Katowicach prowadzone są dwa takie sklepy. Jeden znajduje się przy ulicy Tysiąclecia 82, a drugi przy ulicy Świdnickiej 25. Oba sklepy prowadzi katowicka organizacja pozarządowa – Fundacja Wolne Miejsce, która na ten cel otrzymała z miasta lokale do remontu oraz dofinansowanie w formie dotacji.

Oferta „Spichlerzy” kierowana jest przede wszystkim do osób, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej, są zagrożone wykluczeniem społecznym. Najważniejszą zasadą działania sklepów jest sprzedaż produktów, których ceny za ogólny koszyk zakupów nie przekraczają 50% wartości ceny rynkowej. Z zakupów w sklepach korzystać mogą osoby posiadające specjalne skierowania wydane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach lub Fundację Wolne Miejsce, tj. takie, których dochód nie przekracza obecnie 300% kryterium dochodowego, określonego w ustawie o pomocy społecznej (czyli 2 328 zł w przypadku osób samotnie gospodarujących oraz 1 800 zł w przeliczeniu na każdą osobę w rodzinie).

Projekt funkcjonowania sklepów socjalnych „Spichlerz” został również nagrodzony w konkursie: „The Innovation in Politics Awards 2021″ oraz zdobył pierwszą nagrodę w plebiscycie „Innowacyjny Samorząd 2022″.

„Kopalnia Start-upów”

Projekt „Kopalnia Start-upów” realizowany przez Miejski inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink to pierwszy w Polsce konkurs organizowany całkowicie przez samorząd lokalny skierowany do młodych, innowacyjnych firm, które rozpoczynają swoje projekty przygotowując się do wdrożenia ich na rynek.

Poza nagrodą finansową (w puli jednej edycji 330 tys. zł brutto – w ramach planowanych trzech edycji przeznaczony zostanie 1 mln zł brutto) wartość dodaną stanowi program akceleracyjny dla najlepiej rokujących projektów oraz dwuletnie pakiety biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink.

W dwóch do tej pory zrealizowanych edycjach konkursu zwyciężyły projekty:

Laureaci I edycji:

  1. Muskup – 150 000 zł brutto, w tym dwuletni pakiet najmu biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink – projekt dla branży beauty
  2. Therapy Cave –100 000 zł brutto, w tym dwuletni pakiet najmu biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink – technologie medyczne, zdrowie psychiczne
  3. Healthly – 80 000 zł brutto, w tym dwuletni pakiet najmu biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink – technologie medyczne

Nagrodzone w I edycji konkursu „Kopania Start-upów” projekty coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku. Maskup w międzyczasie zdobył jeszcze tytuł „Innowatora Śląska” w kategorii mikroprzedsiębiorstwo. Poza tym regularnie bierze udział w targach i imprezach branżowych , np. reprezentując województwo śląskie podczas targów Arab Health w Dubaju. Milowym krokiem było też uruchomienie sklepu internetowego z produktami z pod szyldu Maskup Polska. Telemedyczne Healthly również negocjuje coraz poważniejsze kontrakty z przychodniami w całym kraju, ponadto founderzy projektu uruchomili markę „Podcast o startupach”, który nagrywają w przestrzeniach Rawa.Ink. Wszyscy laureaci dzięki codziennej pracy w Rawa.Ink mają okazję współpracować i korzystać z doświadczeń Biura Innowacji Agencji Rozwoju Przemysłu, instytutów w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, czy pozostałych instytucji otoczenia biznesu, z którymi współpracuje Inkubator. W grudniu zeszłego roku mogli się też spotkać z przedstawicielami brytyjskiego akceleratora C4DI podczas ich wizyty w Katowicach. Był to zalążek rozmowy o internacjonalizacji.

Laureaci II edycji:

  1. Eco – Factories – 150 000 zł brutto, w tym dwuletni pakiet najmu biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink – projekt przetwarzania odpadów tytanowych w proszki do druku 3D
  2. Locatic – projekt aplikacji do planowania, weryfikacji wykonania i rozliczenia usług realizowanych w terenie
  3. Edukacyjna Platforma Little Bit Academy On-line – 80 000 zł brutto, w tym dwuletni pakiet najmu biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink – projekt platformy edukacyjnej o tematyce IT dla dzieci i młodzieży do prowadzenia zajęć w trybie online

O konkursie „Marka Śląskie”

Konkurs „Marka Śląskie” ma na celu promocję województwa śląskiego, która koncentruje się nie tylko na jego atutach przemysłowo-gospodarczych, ale także na zjawiskach społecznych, kulturalnych, politycznych czy sportowych. Uhonorowana może zostać każda osoba czy instytucja, która swoją działalnością i postępowaniem kreuje dobry wizerunek Śląska, cieszy się uznaniem i szczególną opinią, jest ambasadorem Śląska w Polsce i na świecie.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024