Silesion.PL

serwis informacyjny

Fortuna promuje odpowiedzialną grę – Tydzień odpowiedzialnej gry

W dniach 7-13 listopada branża hazardowa w Europie obchodzi Tydzień Odpowiedzialnej Gry. Celem akcji jest poszerzanie wiedzy klientów na temat rozpoznawania zjawisk niepożądanych, jakie mogą pojawić się w związku z uczestnictwem w grach hazardowych. Do grona operatorów, którzy w najbliższym czasie będą zachęcać graczy do zapoznania się z zasadami bezpiecznego korzystania z zakładów bukmacherskich dołącza w tym roku Fortuna. 

Gram odpowiedzialnie

–  Zależy nam na pokazaniu, że wdrażanie rozwiązań wspierających odpowiedzialną grę to dla nas nie tylko obowiązek narzucony przez regulatora, ale realne zadanie, któremu chcemy sprostać na co dzień. Zdajemy sobie sprawę z niebezpieczeństw, które może powodować utrata kontroli nad grą, dlatego chcemy edukować naszych graczy na temat sposobów, w jaki mogą ograniczać czas i środki przeznaczane na zakłady, tak by bukmacherka zawsze była dla nich przede wszystkim źródłem rozrywki, wspierającym pozytywne emocje związane z wydarzeniami sportowymi. Nieustannie staramy się też zapewniać osobom zatrudnionym w Fortunie dostęp do najlepszych praktyk komunikowania zasad odpowiedzialnej gry. W ostatnich tygodniach nasi pracownicy z działów obsługi klienta oraz marketingu brali udział w szkoleniu prowadzonym przez Pietera Remmersa, niezwykle doświadczonego eksperta z Assissa Consultancy Europe – mówi Konrad Komarczuk, Prezes Zarządu Fortuna Zakłady Bukmacherskie

 Jak grać odpowiedzialnie w Fortunie? 

Każdy gracz, aby w pełni korzystać z konta w Fortunie zobowiązany jest ustawić limity na grę: czasowy oraz kwotowy. Pozwalają one na kontrolę środków pieniężnych przeznaczanych na zakłady oraz czasu spędzanego w serwisie bukmacherskim. W każdym momencie gracz może zdecydować się na zmianę swoich limitów, a ich zmniejszenie następuje natychmiastowo. Zwiększenie limitów na grę wykonywane jest z opóźnieniem – większym w przypadku każdego kolejnego zgłoszenie przez gracza takiej dyspozycji. Ma to uchronić klientów od podejmowania impulsywnych decyzji i pozwala na spokojne przemyślenie swojego wyboru.

  Ponadto wszyscy klienci Fortuny mają możliwość w dowolnym momencie zawiesić swoją aktywność w serwisie na 24, 48 lub 72 godziny. W tym czasie zawieranie przez nich zakładów nie jest możliwe, a decyzja o zawieszeniu aktywności jest nieodwołalna.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku samowykluczenia z gry, które trwa 3 lub 6 miesięcy.  

Prosta jest również procedura zamykania konta w Fortunie. Klient, który chce definitywnie zakończyć swoją obecność w serwisie bukmachera powinien wysłać maila z taką prośbą na zamykam@efortuna.pl.  

Przez cały tydzień komunikacja dotycząca mechanizmów kontroli i odpowiedzialnej gry będzie prowadzona na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej, kanałach social media oraz w stacjonarnych punktach przyjmowania zakładów Fortuny. Specjalne komunikaty pojawią się też na bandach led podczas spotkań sponsorowanych przez bukmachera drużyn. Dodatkowe informacje o akcji, w tym m.in. kontakt do instytucji zajmujących się pomocą osobom uzależnionym od hazardu, można znaleźć na stronie www.efortuna.pl/pl/wiadomosci/tydzien_odpowiedzialnej_gry. Na ww. stronie gracze mogą wykonać również test, który pomaga rozpoznać znaki ostrzegawcze sugerujące problem ze zbyt intensywnym uczestnictwem w grach hazardowych.  

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych z problemami dotyczącymi utrzymania kontroli nad grą lub wyznaczaniem limitów każdy gracz ma możliwość w godzinach 8-24 rozmowy z pracownikami działu obsługi klienta. Bezpośredni kontakt z konsultantami Fortuny jest dostępny poprzez chat na stronie www.efortuna.pl, formularz kontaktowy w aplikacji mobilnej lub adres e- mail: callcenter@efortuna.pl 

Na czym polega odpowiedzialna gra?

Korzystając z zakładów bukmacherskich warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Gra w zakładach bukmacherskich jest formą rozrywki i nie powinna być traktowana jako źródło dochodu. Istotne jest by udział w zakładach podejmować po zdefiniowaniu kwoty jaką chce się przeznaczyć na grę i nie powiększać ustalonych na własne potrzeby limitów wpłat.

Warto regularnie robić przerwy od zawierania zakładów, w wolnym czasie podejmować również inne czynności, a grać tylko będąc w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Celem gry nie powinna być chęć odegrania się poprzez próbę odzyskania pieniędzy z wcześniejszych porażek.

Zobacz narzędzia odpowiedzialnej gry Fortuny:

Limity użytkownika

Pełne korzystanie z konta gracza w Fortunie możliwe jest wyłącznie po zdefiniowaniu dziennych i miesięcznych limitów: czasowego i kwotowego.

Limity pozwalają na zarządzanie czasem spędzanym w serwisie i sumami pieniędzy przeznaczanymi na zakłady. Domyślnie są one ustawione w opcji „Graj Bezpiecznie” na 75% maksymalnego limitu.

Zmniejszenie limitów następuje natychmiastowo.

Zwiększenie limitów następuje według następujących zasad:

  • po upływie 24 godzin od chwili zgłoszenia takiego żądania przez gracza, w przypadku pierwszego zwiększenia przez gracza limitu,
  • po upływie tygodnia od chwili zgłoszenia takiego żądania przez gracza, w przypadku drugiego zwiększenia przez gracza limitu,
  • po upływie trzech miesięcy od chwili zgłoszenia takiego żądania przez gracza, w przypadku trzeciego i każdego następnego zwiększenia przez gracza limitu.

Taki mechanizm został zastosowany w celu zapobiegania podejmowaniu przez graczy impulsywnych, emocjonalnych decyzji. Każda decyzja o zwiększeniu limitów na grę powinna być przemyślana. Podwyższania limitów nie należy traktować jako sposobu na odzyskanie pieniędzy poprzez bardziej intensywną grę.

Po osiągnieciu limitu czasowego w danym dniu lub miesiącu logowanie do serwisu zostaje zablokowane (następuje automatyczne wylogowanie). Analogicznie w przypadku limitu kwotowego – po osiągnieciu limitu do momentu rozpoczęcia się kolejnego dnia lub miesiąca gracz nie może wpłacać środków na swoje konto.

Narzędzie do ustawiania limitów znajdziesz w ustawieniach konta w sekcji „limity użytkownika” lub po kliknięciu w poniższy baner.

Zawieszenie zawierania zakładów i wykluczenie z gry

Jeżeli uważasz, że istnieje u ciebie ryzyko wystąpienia problemów związanych z utratą kontroli nad grą w każdej chwili możesz czasowo zawiesić swoją aktywność w serwisie lub wykluczyć się z gry na dłuższy okres.

W przypadku zawieszenia aktywności na koncie przerwa od zawierania zakładów może potrwać 24, 48 lub 72 godziny. W okresie wskazanym przez gracza decyzja o zawieszeniu aktywności jest nieodwołalna.

Jeżeli gracz decyduje się na samowykluczenie jego przerwa od korzystania z konta trwa 3 miesiące lub 6 miesięcy. Decyzja o samowykluczeniu jest nieodwołalna.

Możliwość zawieszenia gry oraz samowykluczenia znajdziesz na stronie Odpowiedzialna Gra lub po kliknięciu w poniższy baner.

Bilans Konta

Aby na bieżąco monitorować operacje wykonywane na koncie gracza warto korzystać z sekcji „Bilans Konta”. Znajduje się tam historyczne zestawienie wszystkich typów transakcji możliwych do wykonana na koncie w tym. m.in. wpłaty, zlecenia wypłat, otrzymane bonusy.

Gracz może filtrować bilans dobierając interesujące go parametry. Domyślnie bilans pokazuje dzienne saldo, liczbę wykonanych operacji oraz dzień, którego ww. dotyczą. Po rozwinięciu ukazują się operacje składające się na dzienny bilans, ich numer, rodzaj, a także dokładna godzina wykonania każdej z nich.

Aktualny stan konta zawsze jest widoczny w prawym górnym rogu ekranu, obok nazwy użytkownika. W górnej części strony wyświetlany jest również czas trwania aktualnej sesji w serwisie.

Szczegółowe informacje na temat zawartych kuponów można znaleźć w ustawieniach konta w sekcji „Moje Kupony”. Historia obejmuje wszystkie rodzaje zawartych kuponów (prematch, live, wirtualne sporty, e-kupony). Filtr pozwala na wyszukiwanie kuponów po ich statusie (aktywny, zapłacony, przegrany, anulowany, early cash-out), miejscu zawarcia (strona, aplikacja, punkt przyjmowania zakładów) oraz dacie. Każdy kupon można w dowolnym momencie podejrzeć, sprawdzając jego stawkę, rodzaj czy dokładny czas jego zawarcia.

Zamykanie konta gracza

Definitywne zakończenie gry poprzez zamknięcie konta następuje po przesłaniu takiej dyspozycji przez gracza na adres e-mail zamykam@efortuna.pl. Pracownicy działu obsługi klienta dokładają wszelkich starań, by procedura zamknięcia konta została przeprowadzona jak najszybciej. Decyzja o zamknięciu konta jest nieodwołalna. Gracz, który zdecyduje się na zamknięcie konta nie ma możliwości powtórnego jego otwarcia. Nie będzie również otrzymywał żadnych informacji marketingowych.

Rozwiąż test – Czy gram odpowiedzialnie?

W celu zbadania swoich przyzwyczajeń dotyczących korzystania z zakładów zachęcamy do wykonania prostego testu, który pomaga w rozpoznaniu czynników ryzyka związanych z udziałem w grach hazardowych.

Kontakt i Pomoc:

Skontaktuj się z Fortuna
Pamiętaj, że codziennie w godzinach 8-24 możesz skontaktować się z pracownikami obsługi klienta, którzy są do twojej dyspozycji i odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące ustawiania limitów lub ograniczania gry. Przekażą ci również kontakt do instytucji zajmujących się pomocą osobom zmagającym się z uzależnieniem od hazardu.

Instytucje pomocy dla uzależnionych

Jeżeli potrzebujesz wsparcia lub konsultacji z psychologiem skorzystaj z prowadzonego przez Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych telefonu zaufania pod numerem 801 889 800 lub poradni online na stronie www.uzeleznieniabehawioralne.pl. Pomoc oferowana w tych kanałach jest całkowicie bezpłatna i anonimowa. Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 17-22.

Na stronie www.uzaleznieniabehawioralne.pl znajduje się również spis placówek i ośrodków terapeutycznych, które udzielają pomocy osobom uzależnionym i ich bliskim.

Więcej informacji na temat uzależniania od hazardu znajdziesz na:

  • hazardzisci.org
  • versusmed.com.pl/uzaleznienie-od-hazardu
  • anonimowihazardzisci.org
  • narkotyki.pl/nietypowe-uzaleznienia/uzaleznienie-od-hazardu
  • poradnikzdrowie.pl/psychologia/nalogi/niewinna-twarz-hazardu

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024