Silesion.PL

serwis informacyjny

Dunlop z nowościami w kolejnym emocjonującym sezonie FIM Moto2T i Moto3T 2023

Pedro Acosta

Pedro Acosta

Zaplanowany na 26 marca wyścig w portugalskim Portimao otworzy mistrzowski sezon 2023. Dunlop wkracza w niego jako wyłączny dostawca opon dla klas Moto2™ i Moto3™, występując w tej roli odpowiednio po raz czternasty i dwunasty. Producent intensywnie pracuje nad rozwojem nowych technologii w całej gamie opon, by dać zespołom więcej opcji strategicznych.

Moto2™: Unowocześnione opony, silniki i podwozia w motocyklach. Dunlop przygotowuje się do bardziej wyrównanych wyścigów

W ofercie 2023 dla klasy Moto2™ znalazły się trzy opony na przód i pięć na tył, co daje marce Dunlop elastyczność w kształtowaniu strategii opon w zależności od charakterystyki toru. Opcje na tył obejmują cztery różne mieszanki, a także wersję asymetryczną, w której zastosowano różne mieszanki po lewej i prawej stronie. Asymetryczne opony są szczególnie potrzebne na torach takich jak Sachsenring i Barcelona, gdzie jedna strona opony pracuje znacznie ciężej.

W nowym sezonie Dunlop wprowadzi do oferty kilka specyfikacji rozwojowych, gdyż poprawa osiągów motocykli wymaga ciągłego unowocześniania. Ustanowienie 14 rekordów wszech czasów w Moto2™ w ostatnich dwóch sezonach było możliwe głównie dzięki postępowi technologicznemu i oponom, które potrafią wydobyć maksimum z motocykli.

Każdy nowy sezon stawia przed nami nowe wymagania. Zawodnicy oczekują od opon więcej, zwłaszcza, że motocykle mogą rozwijać wyższe prędkości w zakrętach. Przykładowo w tym sezonie dostawca silników, firma Triumph, zwiększy moc motocykli, co powinno zaowocować bardziej wyrównanymi wyścigami. Opracowaliśmy nowe, bardziej miękkie opony ze szczególnym uwzględnieniem wydajności, aby dać zespołom więcej opcji strategicznych,” wyjaśnił Stephen Bickley, Senior Race Engineer w Dunlop.

Moto3™: Opony Dunlop nowej generacji gotowe na ostrą rywalizację w mistrzostwach

W tym roku Dunlop zakończy wprowadzanie na rynek nowej generacji opon dla Moto3™. W Portimao zadebiutuje nowa miękka opona przednia, która zastąpi dotychczas używaną wersję. Dunlop jest także na dobrej drodze, aby w połowie sezonu wprowadzić nową twardą mieszankę opony tylnej. Nowe opony pozwolą zwiększyć osiągi w klasie, w której rozgrywane są jedne z najbardziej zaciętych wyścigów w sportach motorowych.

Ponadto Dunlop wprowadzi nowe opony na mokrą nawierzchnię, aby dać zawodnikom większe poczucia pewności w skrajnych warunkach pracy opon.

Filozofia Dunlopa polega na ciągłym dążeniu do ulepszeń w ramach każdych mistrzostw, z  którymi współpracujemy. Moto2™ i Moto3™ stanowią dla nas ogromne wyzwanie techniczne, ponieważ motocykle z roku na rok ewoluują. Zespoły i zawodnicy oczekują od nas dotrzymania kroku temu poziomowi rozwoju. Jesteśmy podekscytowani, że sezon 2023 będzie kolejnym, w którym nasze produkty zrobią znaczny krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie promując wyrównane wyścigi dzięki zróżnicowanym opcjom strategicznym,” podkreślił Wim Van Achter, Motorsport Manager w Dunlop.

Dunlop

Dunlop Europe to jeden z wiodących na świecie producentów opon motocyklowych z imponującym dorobkiem sukcesów w sportach motorowych. Producent jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team i Honda Racing w wyścigach Endurance World Championship, oficjalnym dostawcą opon do FIM Moto2 i Moto3 World Championship oraz najbardziej utytułowaną marką opon w historii Isle of Man TT. W terenie Dunlop jest wybierany przez zwycięzców i mistrzów wyścigów MXGP.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024