Silesion.PL

serwis informacyjny

Aż 4 modele marek premium znajdują się w 5. najczęściej sprzedawanych sedanów na rynku wtórnym

Najpopularniejszymi rodzajami nadwozi aut oferowanymi do sprzedaży na polskim rynku wtórnym w pierwszej połowie 2022 roku były: hatchback, kombi, SUV oraz sedan. Najnowsza analiza rynku przygotowana przez AAA AUTO pokazuje, że o ile na szczytach rankingów trzech pierwszych rodzajów nadwozi najczęściej występują marki aut klasy średniej, to w przypadku sedanów królują marki premium.

W ciągu ostatniego roku liczba ofert sedanów na rynku wtórnym niewiele się zmieniła, w przeciwieństwie do hatchbacków, kombi i SUV-ów, których liczba zdecydowanie spadła. Od lipca 2021 roku liczba oferowanych na sprzedaż sedanów spadła jedynie o 1.366 aut, z 29.004 do 27.638 samochodów. Wzrosła natomiast mediana ceny do 24.999 złotych oraz mediana przebiegu, która obecnie wynosi 206.000 kilometrów. Z kolei mediana wieku wzrosła do 14,4 lat.

W pierwszej piątce rankingu opracowanego przez ekspertów AAA AUTO znalazły się aż cztery modele używanych sedanów marek premium – wszystkie należą do BMW i Audi. Pierwsze miejsce zajęło BMW 3, którego dotyczyły 14.324 oferty. Na drugim miejscu znalazło się BMW 5 (12.155 ofert), na trzecim Audi A4 (10.863 oferty), na czwartym Audi A6 (8.765 ofert). Dopiero na piątym miejscu znalazł się model marki ze średniej półki – Volkswagen Passat (8.509 ofert).

Ranking używanych sedanów jest dość zróżnicowany pod względem cen poszczególnych modeli. Mediana ceny BMW 3, które zajmuje pierwsze miejsce w rankingu, wynosiła w lipcu 2022 roku 19.900 złotych. Mediana cen drugiego w kolejności BMW 5 wynosiła już 31.999 złotych, a trzeciego Audi A4 – 17.500 złotych. W rankingu uwagę zwraca Toyota Corolla, sklasyfikowana na 9. miejscu, której mediana ceny wynosiła najwięcej, aż 68.500 złotych. Jest to odzwierciedlenie niskiej mediany wieku tego modelu, która wynosiła 4,3 lat, a więc najmniej spośród wszystkich modeli aut znajdujących się w rankingu AAA AUTO.

„Wielu kierowców postrzega samochody typu sedan jako bardziej eleganckie i prestiżowe, w przeciwieństwie do kombi czy hatchbacków. Znajduje to odzwierciedlenie w naszym rankingu, w którym najwyższe pozycje zajmują marki premium. Biorąc pod uwagę ich mediany przebiegu oraz wieku, można przypuszczać, że są to samochody wysłużone, ale jak wskazuje doświadczenie naszych pracowników, nawet wśród kilkunastoletnich aut można znaleźć interesujące oferty” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Ranking najczęściej oferowanych sedanów na rynku wtórnym w Polsce w I połowie 2022 roku:


Model
Liczba aut w ofercieMediana ceny (PLN)Mediana przebiegu (km)Mediana wieku (lat)
1.BMW 314 32419 900226 00016,0
2.BMW 512 15531 999246 00014,7
3.Audi A410 86317 500235 95017,0
4.Audi A68 76525 000246 34215,7
5.Volkswagen Passat8 50916 000231 00015,4
6.Mercedes E6 36030 900240 00015,2
7.Mercedes C5 72231 900198 00014,3
8.Skoda Octavia4 61525 000189 50011,0
9.Toyota Corolla4 26668 50074 9074,3
10.Ford Mondeo4 12821 000206 00013,4

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w lipcu 2022 roku w Polsce oferowano 209.285 aut z drugiej ręki. Oznacza to spadek o 8.564 aut używanych w stosunku do czerwca 2022 roku, kiedy to w ofercie znajdowało się 217.849 samochodów. Natomiast wzrosła mediana ceny o 1.400 złotych, czyli do 25.900 złotych z 24.500 zotych w czerwcu 2022 roku

AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Grupa AURES Holdings jest największym dealerem samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 90.000 samochodów sprzedawanych rocznie. Od momentu rozpoczęcia działalności, AAA AUTO obsłużyła ponad 2.6 miliona klientów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

0 0 Głosowania
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x