Silesion.PL

serwis informacyjny

672 tysiące beneficjentów Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa w 2022 roku

Aż 672 074 osoby potrzebujące otrzymały wsparcie w roku 2022 w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa finansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym. Przekazano 15 758 ton żywności, z której przygotowano prawie 1 milion  posiłków oraz ponad 2 miliony paczek żywnościowych.

Z pomocy oferowanej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa mogą skorzystać m.in osoby ubogie, potrzebujące, osoby starsze, chore, bezrobotne, niepełnosprawne, które  uzyskały skierowanie z Ośrodka Pomocy Społecznej. Paczki i posiłki trafiły do beneficjentów w całej Polsce we współpracy 32 Banków Żywności i 1423 lokalnych organizacji partnerskich. W Podprogramie 2021 ze wsparcia skorzystało aż 672 074 osoby, które otrzymały artykuły spożywcze, w tym m.in. makaron, ryż, mleko, konserwy (warzywne, mięsne i rybne), płatki owsiane, olej czy cukier.

– W 2021 roku cały łańcuch pomocy żywnościowej stanął w obliczu nowych wyzwań, jakimi był wzrost inflacji oraz wojna w Ukrainie. Dzięki takim programom jak POPŻ możemy skutecznie docierać do osób potrzebujących i zapewnić im wsparcie – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Programowi Operacyjnemu Pomoc Żywnościowa towarzyszą również działania, których celem jest edukacja w zakresie m.in. wiedzy z dietetyki, finansów czy niemarnowania żywności. W trakcie Podprogramu 2021 trenerzy Banków Żywności zrealizowali łącznie prawie 3 tysiące działań dla 36,5 tysiąca osób. Uczestnicy zajęć mogli poznać zdrowe i smaczne przepisy, dowiedzieć się jak efektywnie zarządzać swoimi wydatkami czy w jaki sposób uniknąć marnowania żywności.

Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014-2020 jest projektem realizowanym w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (Fund for European Aid to the Most Deprived – FEAD). Jego celem jest zapewnianie wsparcia osobom najuboższym. Za zarządzanie programem odpowiada Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x