Silesion.PL

serwis informacyjny

6 rzeczy do zrobienia rano, aby być szczęśliwszym w pracy

Poranki nadają ton całemu dniu. Oto, jak z nich korzystać, aby poprawić nastrój i przetrwać trudne czasy.

To, jak zaczynamy poranek, może nadać ton przez resztę dnia. Ale dla zbyt wielu z nas może to być stresujące doświadczenie wypełnione nieszczęsnymi dojazdami i napiętymi harmonogramami.

Aby czuć się szczęśliwszym w ciągu dnia pracy, zastanów się nad swoją poranną rutyną ― i czym właściwie jest szczęście w pracy. Niekoniecznie oznacza to wymuszanie radości, ale może oznaczać znalezienie chwili wewnętrznego spokoju lub czasu dla siebie pośród terminów. Adjoa Osei, licencjonowany psycholog kliniczny i konsultant ds. różnorodności, równości i integracji, powiedział, że szczęście może oznaczać wiele różnych rzeczy dla różnych profesjonalistów. A jeśli jesteś zakłopotany tym, co powinno być dla Ciebie, zadaj sobie pytanie: „ Jak chcesz, aby wyglądał Twój dzień?” powiedziała. „Kiedy myślisz o pracy i pozwalasz sobie na marzenia, jak to wygląda? Z kim się kontaktujesz? Jak zaczyna się twój dzień?

Celem jest, aby poranki były czasem, na który czekasz każdego dnia i nie będziesz się bał. Oto różne pomysły do ​​wypróbowania:

Wypij szklankę wody zaraz po przebudzeniu.

Nawodnienie to praktyczna wskazówka, która pomoże Twojemu ciału czuć się dobrze przez cały dzień. Osei powiedziała, że ​​zauważyła, że ​​niepicie wody rano miałoby negatywny wpływ na jej ciało później.

„Często się budzę, pędzę, wyprowadzam psa… potem jestem odwodniona i przez resztę dnia boli mnie głowa” – powiedziała. Dlatego zadbała o to, żeby pić wodę rano i poleca ją swoim klientom.

To przykład prostej, ale znaczącej zmiany, którą możesz wprowadzić, aby zmienić swój dzień na lepsze. „To jest w porządku, aby myśleć na małą skalę, na przykład: „Jakie są małe rzeczy, które mogę zrobić, a które mają znaczący wpływ?” – powiedział Osei.

2. Odzyskaj swój czas i wybierz aktywność, którą lubisz robić przed pracą.

Melody Wilding, trenerka kadry kierowniczej i autorka książki „ Zaufaj sobie: przestań myśleć i ukierunkowuj swoje emocje, aby osiągnąć sukces w pracy ”, zaleca rozpoczęcie dnia od aktywności, która ma znaczenie i skupia cię, jak joga, medytacja, prowadzenie dziennika lub zajęcia.

„Czujesz większą kontrolę, kiedy zaczynasz dzień z czymś, co wybierasz, zanim zagłębisz się w wymagania pracy” – powiedziała.

Pamiętaj, że to, co jest pożywną czynnością dla innych, może nie działać dla ciebie. „ Dla niektórych osób siedzących nieruchomo, wyłączających dźwięki lub światła, to może być wygodne” – powiedział Osei. „Dla innych ludzi może to być absolutnie przerażające i może twoja medytacja jest poruszająca. Może jesteś kimś, kto potrzebuje ruchu, a to jest dla Ciebie relaksujące lub kojące. Dla niektórych może to być herbata.

Umieść w perspektywie stres związany z niepowodzeniami, takimi jak opóźnienia w ruchu.

Niektóre poranki nie są idealne. Mogą być opóźnione pociągi lub ruch uliczny, którego końca nie widać, a także może być spotkanie, na które się spóźnisz. Kiedy zaczynasz czuć się przytłoczony niepowodzeniami, które rano nieuchronnie rzucają ci się w oczy, poświęć chwilę, aby odetchnąć. Wilding powiedział, że jedna do dwóch minut kontrolowanego oddychania może zresetować twój system nerwowy i pomóc ci odzyskać trochę spokoju i opanowania.

Wilding zasugerowała również strategię, którą zaleca swoim klientom, zwaną „plecakiem”.

„Włóż tę stresującą sytuację do wyimaginowanego plecaka, który zlekceważysz. Możesz uczynić to bardziej konkretnym, rysując prostokąt na papierze i zapisując swoje frustracje” – powiedziała. „Rozerwij papier i wyrzuć go, symbolicznie kontynuując swój dzień”.

Stwórz granice między tobą a porannymi nawykami, które cię wyczerpują.

Zwróć uwagę, co przyczynia się do stresu rano. Osei zauważył, że dla wielu z nas może to być sprawdzanie służbowych e-maili i przewijanie telefonu z samego rana.

„Jeśli chwytanie telefonu lub włączanie wiadomości to rzeczy, które rozpoczynają Twój dzień w sposób, w jaki nie chcesz, jak mamy znaleźć czas, aby to oddzielić? Jeśli chcesz rano oglądać wiadomości, nie musi to być pierwsza rzecz, którą włączysz” – powiedziała.

Jeśli wiesz, że sprawdzanie telefonu rano jest stresujące, spróbuj schować go do szuflady po drugiej stronie pokoju, w którym się budzisz – zasugerowała. W ten sposób istnieje jedna lub dwie czynności między tobą a nawykiem, którego nie lubisz. Celem jest stworzenie bufora między działaniami drenującymi energię a tymi, które dodają energii i podtrzymują Cię na długi dzień.

Sprawdź swoje ciało, jeśli budzisz się spięty.

Jeśli obudzisz się zrelaksowany, poświęć chwilę, aby zadbać o swoje ciało i pomóc mu się zrelaksować.

„Czy czujesz napięcie w ramionach? Zaciskasz szczękę? Czy twoje ciało jest napięte? Kiedy znasz oznaki stresu i napięcia w swoim ciele, możesz ćwiczyć i trenować, aby być tego świadomym i tworzyć dla siebie nowe doświadczenie” – powiedziała Cicely Horsham-Brathwaite, licencjonowana psycholog i coach.

Zasugerowała progresywną relaksację mięśni , praktykę napinania i rozluźniania grup mięśniowych oraz krótki spacer na zewnątrz jako dwa sposoby radzenia sobie z tym fizycznym napięciem.

Uznaj, że szczęście niekoniecznie będzie pochodzić z samej pracy.

Pomocne jest również zastanowienie się, skąd Twoim zdaniem powinieneś czerpać swoje szczęście. Być może szukasz go w niewłaściwych miejscach.

„Praca nie musi być tym, co przyczynia się do twojego szczęścia. Wnosisz swoje szczęście do pracy” – powiedział Horsham-Brathwaite. „Jest to zmiana sposobu myślenia, która jest wymagana, aby poszerzyć twoją definicję szczęścia, aby nie była tak zależna od warunków twojego miejsca pracy”.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).