News

Zniknie droga donikąd

15 miesięcy - tyle czasu na dokumentację projektową ma firma zatrudniona przez sosnowicki magistrat. Później w ruch pójdą maszyny i powstanie oczekiwany od lat węzeł łączący ekspresówkę ze strefą ekonomiczną.

Inwestycję dla Sosnowca zaprojektuje firma z Katowic. Complex Projekt, bo o nim mowa, zwyciężyła w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej nowego węzła na sosnowiecki odcinku ekspresówki. - Inwestycja jest o tyle ważna, że rozwiąże kilka różnych problemów - podkreślał już kilka tygodni temu Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. Wyjaśniał, że wreszcie powstanie łącznik S1 z terenami inwestycyjnymi, czyli obszarem KSSE w dzielnicy Dańdówka. Oznacza to, że tiry wyjeżdżające ze strefy nie będą rozjeżdżać już ulic Sosnowca. Odetchną i kierowcy, i mieszkańcy.

Będzie taniej niż przewidywano

Katowicka firma na wykonanie dokumentacji będzie miała 15 miesięcy. Sosnowiecki urząd wartość zamówienia oszacował na prawie 3 mln zł, Complex Projekt zaproponował, że wykona zadanie za kwotę 1,3 mln zł. – W tej chwili podaliśmy informację o wyborze najkorzystniejszej oferty, co nie jest jednoznaczne z podpisaniem umowy. Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania. Po tym czasie będziemy mogli podpisać umowę – wyjaśnia Michał Zastrzeżyński, naczelnik sosnowieckiego wydziału zamówień publicznych.

Była donikąd. Wreszcie będzie połączenie ze strefą

Dokumentacja zamawiana przez sosnowiecki magistrat podzielona jest na dwie części. Pierwsza obejmuje budowę częściowo bezkolizyjnego węzła na drodze S1, wraz z jej przebudową, i poszerzeniem na długości ok. 1,1 km. Druga część dotyczy tzw. drogi donikąd, czyli bocznicy ul. 11 Listopada. Zbudowało ją miasto, a dokończyć miała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Nie dokończyła, dlatego droga kończy się kilkaset metrów przed strefą przemysłową. Inwestycja wreszcie zostanie dokończona.

Wespół z GDDKiA

Na etapie budowy sosnowiecki samorząd będzie odpowiedzialny za realizację węzła, wiaduktu i połączeń z drogami lokalnymi. Z kolei GDDKiA wykona przebudowę S1 wraz z poszerzeniem o pasy wjazdu i zjazdu do węzła. Ale to nie jedyna wspólna inwestycja w tym miejscu. Władze Sosnowca nie ukrywają: - Zależy nam, by budowa węzła była skoordynowana z inną inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, czyli remontem ok. 5 kilometrów S1 – podreśla Rafał Łysy, rzecznik prasowy urzędu miasta w Sosnowcu. Dodaje, że w ramach tego zadania zostanie zmodernizowana trasa na odcinku od ulicy Lenartowicza do wysokości remontowanej obecnie estakady nad rzeką Bobrek. Projekt zakłada również budowę dwóch rond w ciągu ulicy Lenartowicza, co pozwoli na zlikwidowanie niebezpiecznych skrzyżowań.

Czytaj więcej

Napisz do autora m.nykiel@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Europejski Kongres MŚP