Relacja

Bielsko zaprasza młodych inżynierów

Znamy wyniki bielskich kampanii promocyjnych. Czy odniosły skutek?

W ubiegłym roku Bielsko-Biała postawiła na internetową kampanię, której celem było przyciągnięcie do miasta młodych inżynierów. A to wszystko dlatego, że Bielsko zmaga się z bardzo niską stopą bezrobocia. Tomasz Ficoń rzecznik prasowy bielskiego magistratu potwierdza, że promocja się opłacała, dlatego też miasto zdecydowało się ją kontynuować.

W Facebooku siła

Wszystko zaczęło się od pilotażowej akcji na Facebooku. To tu na przełomie listopada i grudnia odbyła się kampania "Kariera w górach" . - W tym czasie osiągnęliśmy 26 tys. kliknięć na stronę www.karierawgorach.pl – mówi Ficoń. Dlatego też w tym roku kampania rozpoczęła się już w maju i potrwa aż do listopada. 

- W październiku i listopadzie planujemy pilotażowo wykupić kilka citylightów na dworcu autobusowym w Krakowie oraz jeden bilboard w pobliżu Politechniki Śląskiej w Gliwicach, oraz rozdystrybuować kilka tysięcy ulotek w miasteczku studenckim AGH w Krakowie – opowiada Ficoń.

- Są również plany, aby plakaty promujące naszą kampanię były obecne w biurach karier największych wyższych uczelni technicznych w Polsce. Statystyki kampanii pokazują, że nasz content najbardziej trafia do studentów i absolwentów Politechniki Krakowskiej, AGH oraz Politechniki Śląskiej. Kolejne miejsca w statystykach zajmują: Politechnika Częstochowska, Świętokrzyska oraz Rzeszowska – dodaje Ficoń. Rzecznik przyznaje, że im dalej od Bielska-Białej, tym trudniej zainteresować studentów i absolwentów ofertą miasta.

Młodzi dzięki kampaniom osiedlają się w Bielsku

Do końca miesiąca potrwa jeszcze druga kampania "Studia w górach". Promocja rozpoczęła się w czerwcu i jest wspólną inicjatywą Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej oraz tutejszej Akademii Techniczno-Humanistycznej. - Ta kampania prowadzona jest tylko na Facebooku. Strona studiawgorach.pl osiąga miesięcznie ponad 2 tys. kliknięć – mówi Ficoń.

Urząd przyznaje, że nie posiada jeszcze statystyk, które pokazywałyby wymierne efekty kampanii, czyli liczbę pozyskanych studentów czy absolwentów. I jak się okazuje, będzie to niezmiernie trudne, ponieważ zarówno firmy uczestniczące w kampanii "Kariera w górach", jak i ATH prowadzą równolegle swoje działania rekrutacyjne. - Nie mniej jednak otrzymujemy indywidualne sygnały od młodych ludzi, że dzięki naszym kampaniom osiedlili się w Bielsku-Białej – sumuje rzecznik.

Czytaj więcej

Napisz do autora a.smolak@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Video