Silesion.PL

serwis informacyjny

Zakłady sportowe jak zakupy online czy serwisy VOD. Co 4. Polak w wieku 18-59 lat obstawia u bukmacherów

Typowanie rezultatów rozgrywek sportowych stało się w Polsce rozrywką – wynika z najnowszego badania Pentagon Research na zlecenie Superbet. Z oferty bukmacherów korzysta 24% Polaków w wieku produkcyjnym, a wśród zainteresowanych sportem już ponad połowa: 27% regularnie, a 25% okazjonalnie.

Współcześni gracze coraz częściej obstawiają na urządzeniach mobilnych i typują mniej więcej tak często, jak kupują online czy korzystają z serwisów streaming’owych. Niestety z danych rynkowych wynika, że tylko 43% klientów w Polsce gra wyłącznie za pośrednictwem legalnych operatorów, co oznacza, że 57%1 graczy online korzysta wyłącznie, lub przynajmniej czasami, z usług nielegalnych bukmacherów. Szara strefa to nadal bardzo duży problem Polski i firm działających w Polsce legalnie w oparciu o zezwolenia Ministra Finansów – mówi Adam Lamentowicz, Prezes Zarządu Superbet Polska.

Dzięki powszechności aplikacji do typowania, zakłady sportowe są dziś dostępne na wyciągnięcie ręki, a liderzy rynku budują wokół nich społeczność, umożliwiającą wspólne przeżywanie emocji. Na zlecenie Superbet firma Pentagon Research zbadała stosunek Polaków w wieku od 18 do 59 lat do gier sportowych[2] – wyniki jej sondażu pokazują profil współczesnego gracza legalnych zakładów bukmacherskich. 

Zamiast seriali i filmów – do wyboru wielowymiarowa rozrywka w świecie sportu 

Wśród tych ankietowanych, którzy obstawiają wyniki, 33% określa siebie jako „bardzo zainteresowanych” różnego rodzaju dyscyplinami sportowymi. Wśród Top 3 dyscyplin, którymi gracze się interesują najbardziej są: piłka nożna (66%), skoki narciarskie (51%) i siatkówka (44%). Na dalszych pozycjach plasują się lekkoatletyka (37%), piłka ręczna (26%) i tenis ziemny (23%). Z badania wynika, że dla polskiego gracza ważne są trzy główne czynniki: atrakcyjność oferty, jej intuicyjność oraz bezpieczeństwo środków finansowych. Wszystko to pokazuje, że w 2022 roku mamy do czynienia z graczem świadomym – ale kluczowa kwestia bezpieczeństwa i ochrony gracza oraz jego środków kłóci się w znaczny sposób z dużą skalą szarej strefy, w której gracze nie są chronieni. Często nieświadomie korzystają z usług nielegalnych dostawców zakładów i gier – wyjaśnia Adam Lamentowicz, Prezes Zarządu Superbet Polska.

Polscy gracze są lojalni, ale nieufni 

Polscy gracze zwykle mają swoje ulubione firmy, wobec których pozostają relatywnie lojalni. 40% gra tylko z jednym bukmacherem, a o 2 pp. więcej korzysta zamiennie z usług 2-3 firm. Mechanizm wyboru jest prosty: jeśli dostaną przejrzystą i atrakcyjną ofertę oraz gwarancję bezpieczeństwa, zostają z bukmacherem na dłużej i chętnie polecą go rodzinie czy znajomym.

Legalnie działający operatorzy zakładów i gier to jedyna gwarancja bezpieczeństwa i pełna ochrona praw klienta. Badanie potwierdza, że prostota, jasność i legalność to klucz do serca gracza. Obserwujemy to w aplikacji Superbet – aż 80% klientów stale do nas wraca, a w przypadku niektórych segmentów klientów, wskaźnik retencji jest jeszcze wyższy. To bardzo wysoki wynik w porównaniu do innych graczy rynkowych. Badanie Pentagon Research pokazuje, że klienci doceniają naszą aplikacje, atrakcyjne kursy, a także promocje i bonusy, na które zwróciła uwagę prawie połowa ankietowanych. Niemal każdy, bo aż 98%, z badanych graczy korzystających z platformy Superbet, poleciłby ją swojej rodzinie lub znajomym – mówi Adam Lamentowicz, Prezes Zarządu Superbet Polska.

Sportowe emocje w smartfonie

Nasze życie przenosi się do świata elektronicznego i branża bukmacherska nie jest tu wyjątkiem. 85% klientów korzysta z urządzeń mobilnych bawiąc się i obstawiając. Natomiast wiedzę o zakładach czerpiemy głównie z forów internetowych – tak robi 43% ankietowanych Polaków. Służą nam one także jako miejsce do wymiany zdania o sporcie. Inne źródła to specjalistyczne profile na Facebooku – wskazało je 29% badanych, a także grupy typerskie na tym portalu (27%). Popularność zdobywają również podcasty, które wybrało 15% ankietowanych. Jednak aż 1/3 respondentów w ogóle nie szuka takich informacji w sieci. Popularne platformy VOD, streamingu filmów i seriali zyskały uznanie dzięki szerokiej ofercie oraz intuicyjnej obsłudze, dlatego szczególnie zależy nam, aby również w aplikacji Superbet, klienci mieli wszystko pod ręką. Nasza aplikacja to połączenie funkcjonalności serwisu społecznościowego, olbrzymiej zasobności statystyk i wiedzy o sporcie z platformą streamingową. Stworzyliśmy aplikację rozrywkową, a nie typowo bettingową, która ma również opcję zaawansowanego typowania dla tych co chcą typować – komentuje Adam Lamentowicz, dodając, że równie istotna jest możliwość dzielenia się swoimi wynikami z innymi graczami. Dzięki SuperSocial nasi użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z innymi – kopiować ciekawe kupony użytkowników, którzy mają dobre rezultaty swoich typowań, komentować dokonania innych, obserwować i rozmawiać w tzw. bettingroomach. To jedyna aplikacja w tej części Europy z opcją crowd-bettingu czyli wspólnego typowania i gry społecznościowej.

Już teraz zakłady bukmacherskie są nie tylko jednym z najsprawniej cyfryzujących się sektorów, ale także należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie. Wszechobecne przeniesienie życia do sieci sprawiło, że zmienił się również profil gracza w Polsce. W badanej przez Pentagon Research ogólnopolskiej grupie co 10. respondent korzysta z oferty bukmacherów regularnie (częściej niż raz w miesiącu), a kolejne 14% sporadycznie. Rozrywka ta ma w Polsce wyraźnie dobre perspektywy rozwoju – aż 19% badanych stwierdziło, że wprawdzie nie obstawia jeszcze wyników, ale nie wyklucza, że zacznie. Wśród osób interesujących się sportem już blisko co druga osoba (52%) gra regularnie lub okazjonalnie, zaś dalsze 12% badanych dopuszcza, że zrobi to w przyszłości. To zaś pokazuje, że dla branży istnieje ogromne pole do rozwoju.

Polacy polubili typowanie – ale głównym czynnikiem hamującym rozwój legalnego rynku w Polsce jest za wysoki podatek od gier – wypychający klientów do szarej strefy.

W opinii naszej, jak i branży bukmacherskiej, wprowadzenie podatku od GGR (z ang. Gross Gaming Revenue), czyli od zysku brutto na poziomie 20-25% może skutecznie zmniejszyć wielkość szarej strefy i skokowo zwiększyć dochody budżetu państwa z branży rozrywkowej i tym samym legalny rynek. Pokazały to przykłady m.in. Szwecji, Bułgarii czy Rumunii. Obecnie w Polsce stosowany jest podatek od zakładów bukmacherskich w oparciu o przychód. Z kolei GGR to standardowa forma opodatkowania w Unii Europejskiej i na świecie – zaznacza Adam Lamentowicz.

O Superbet:

Grupa Superbet to szybko rosnący, globalny operator zakładów bukmacherskich i gier on-line, który działa na blisko 30 rynkach. Jest 16. najwyżej notowaną firmą gier online na świecie i jednym z kluczowych graczy w Europie. Zatrudnia ponad 3,5 tysiąca pracowników na całym świecie. Działalność Grupy koncentruje się na zakładach sportowych i grach w kanałach on-line i retail. Grupa rozwija się organicznie i poprzez akwizycje, zarówno w Europie Zachodniej, jak i w regionie CEE. Udziałowcem Grupy jest największy na świecie fundusz private equity – amerykański Blackstone. Superbet inwestuje w innowacyjne, autorskie rozwiązania technologiczne. Grupa na świecie działa pod markami Superbet, Napoleon i LuckyDays. Na rynku polskim jest obecna od 2018 roku jako Superbet. Od 2020 roku, oferując zakłady on-line w oparciu o zezwolenie Min. Finansów RP w aplikacji mobilnej iOS, Android oraz na stronie Superbet.pl.

Firma jest zdobywcą nagród w plebiscycie NAGRODY BUKMACHERSKIE 2021 w kategorii Najlepsza Aplikacja Mobilna, Najlepszy Marketing i Nagroda Użytkowników oraz nagrody Bukmacher Roku 2021 w konkursie Polish Gaming Aces.

[1] Raport H2 Gambling Capital
[2] Badanie zrealizowane zostało w lutym 2022 roku. Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba 1000 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online w wieku 18-59 lat; dobrana kwotowo i reprezentatywna pod względem wieku i płci dla populacji mieszkańców Polski w przedziale wiekowym 18-59.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x