News, Motoryzacja

Wygrali Rajd Śląska [zobacz punktację]

Zobacz oficjalną klasyfikację w Rajdzie Śląska.

Tomek Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) wygrali Rajd Śląska w klasyfikacji Inter Cars RSMP i przypieczętowali tytuły rajdowych wicemistrzów Polski.

Rajd Śląska to pierwszy triumf Tomka Kasperczyka w rundzie krajowego czempionatu. Mikołaj Marczyk – reprezentant Subaru Poland Rally Team wywalczył 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, a także zwycięstwo i tytuł mistrza Polski w klasie Open N. Najniższy stopień podium zajęli Łukasz Kotarba i Grzegorz Dachowski (Mitsubishi Lancer).
Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem wygrali klasę 4 i sięgnęli po tytuł mistrzów Polski w tej kategorii. Gracjan Grela z pilotką Martą Momot (Honda Civic) byli najszybsi w rywalizacji w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska.
Dzięki wygranej Grela objął prowadzenie w punktacji mistrzostw Śląska.

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) po raz pierwszy w karierze wygrali rundę Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zwycięstwo w Rajdzie Śląska oznaczało, że na koniec roku Kasperczyk może poszczycić się tytułem wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej.

Niedzielny etap Rajdu Śląska należał do Dominika Butvilasa. Pilotowany przez Kamila Hellera kierowca Skody Fabii R5 był najszybszy niemal na wszystkich oesach. Jedynie na drugim przejeździe oesu Suszec ustąpił Kasperczykowi. Imponujące tempo Butvilasa pozwoliło mu awansować na czwartą pozycję. Niestety, pomyłka na otwierającym rajd odcinku wokół Stadionu Śląskiego i w konsekwencji 3-minutowa kara, pozbawiła go szans na zwycięstwo w zawodach.

Podczas wczorajszego etapu kuriozalny błąd popełnił Zbigniew Gabryś – jedyny rywal Kasperczyka w rywalizacji o wicemistrzostwo. Kierowca z Brzeszcz uszkodził samochód jeszcze przed jednym z sobotnich oesów, w strefie grzania opon. W tej sytuacji Kasperczyk i Syty musieli przede wszystkim ustrzec się błędów i dotrzeć do mety, by świętować pierwsze w karierze zwycięstwo w RSMP, a także tytuły. Kierowca Tiger Energy Drink Rally Team zrealizował swój cel i w ten sposób zapewnił sobie miano rajdowego wicemistrza Polski. Po drodze był najszybszy na kończącym rajd Power Stage’u i zgarnął dodatkowe 3 punkty do klasyfikacji końcowej cyklu.

Na trzecim miejscu w mistrzostwach sklasyfikowano Zbigniewa Gabrysia i Artura Natkańca, jednak dla tej załogi nie był to udany rajd. Wspomniany błąd z soboty pozbawił ich szans na zwycięstwo w rajdzie. Zachowali jednak matematyczne szanse na tytuł wicemistrzowski - by to osiągnąć musieliby wygrać Power Stage i liczyć na to, że Kasperczyk i Syty nie dojadą do mety. Na jedno i drugie nie miał jednak szans – podczas pierwszego przejazdu OS Suszec jego Fiesta R5 na hamowaniu wypadła z trasy i potrąciła kibiców. Dwie osoby zostały przetransportowane do szpitala z niegroźnymi obrażeniami. Dla Gabrysia był to jednak koniec jazdy.

Za plecami Kasperczyka toczyła się walka o drugą pozycję pomiędzy Mikołajem Marczykiem i Szymonem Gospodarczykiem (Subaru Impreza) a Łukaszem Kotarbą i Grzegorzem Dachowskim (Mitsubishi Lancer Evo IX). Po pierwszym etapie górą w tym pojedynku był Marczyk, on także otwierał klasyfikację klasy Open N. Drugiego dnia kierowca Subaru musiał do ostatniego oesu odpierać ataki rywala. Na finałowej próbie Kotarba potrącił szykanę i otrzymał 10-sekundową karę. Na mecie rajdu zameldował się 15,1 s. za Marczykiem. Na piątej pozycji finiszował drugi reprezentant zespołu Subaru Poland Rally Team – Marcin Słobodzian pilotowany przez Jakuba Wróbla. Kierowca pomarańczowego Subaru na ostatniej próbie stracił czwartą pozycję na korzyść Butvilasa.

Na 6. miejscu w generalce zawody ukończyli Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz. Załoga Peugeota 208 R2 była najszybsza w swojej klasie, dzięki czemu zapewniła sobie tytuł mistrzowski na koniec sezonu. Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208 R2) zajęli drugie miejsce w klasie 4 i na takiej samej pozycji zakończyli mistrzostwa. Łukasz Byśkiniewicz i Tomasz Borko (Opel Adam R2) nie ukończyli zawodów i w końcowej klasyfikacji wypadli z podium.

Grzegorz Bonder i Jakub Gerber (Renault Clio R3) samotnie podróżowali w klasie 3 i do mety dotarli na 8. pozycji w generalce. Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat 500 Abarth) prowadzili w klasie Open 2WD od początku rajdu do samej mety. Czołową dziesiątkę generalki zamykają Paweł Krysiak i Paweł Gacek (Ford Fiesta R2), zwycięzcy klasy 4F. Tomasz Sztwiertnia i Sebastian Dwornik (Citroen Saxo) wygrali klasyfikację HR4, a Radosław Pogan i Michał Marczewski (Renault Clio) byli najszybsi w HR3. W klasyfikacji HR+30 jedynym samochodem był Fiat 126 p załogi Tomasz Grychtoł/Robert Koisar.

O 2,5 sekundy – Grela i Momot najszybsi w RSMŚl

Gracjan Grela i Marta Momot (Honda Civic) wygrali Rajd Śląska w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Tuż przed metą przedostatniego oesu z rywalizacji odpadli Piotr Baran i Michał Paciej (Honda Civic).

Od sobotniego prologu na ulicach Mikołowa Piotr Baran i Michał Paciej nadawali tempo rywalizacji w RSMŚL. Sosnowiecki kierowca wygrał 3 z 6 rozegranych oesów i był mocnym kandydatem do zwycięstwa. Niestety, przed metą przedostatniego odcinka specjalnego w jego Hondzie eksplodował silnik i dotychczasowy lider mistrzostw nie ukończył zawodów.

Po odpadnięciu Barana pojedynek o zwycięstwo miał rozstrzygnąć się pomiędzy Gracjanem Grelą z Martą Momot (Honda Civic) a Michałem Różyckim i Pawłem Słaboniem (Honda Civic). Obie załogi zaliczyły po jednym zwycięstwie oesowym, a przed finałowym przejazdem odcinka Suszec na prowadzeniu był Różycki. Grela i Momot zanotowali na tej próbie drugi czas, co wystarczyło im by rzutem na taśmę wygrać klasyfikację RSMŚL i awansować na pozycję lidera w klasyfikacji rocznej. Różycki - zwycięzca Rajdu Wisły - musiał zadowolić się drugą pozycją.

Ostatni odcinek specjalny padł łupem Krzysztofa Rybki i Michała Miklaszewskiego (Citroen Saxo), którzy dzięki temu awansowali na trzecie miejsce w rajdzie. Tuż za podium zawody ukończył Adam Wrocławski z Markiem Dobrowolskim. Załoga Renault Clio triumfowała w klasyfikacji RO1. Michał Matysiak i Karolina Baćkowska (Citroen Saxo) po raz trzeci w tym sezonie wygrali klasyfikację PPC (Puchar Peugeota i Citroena), a Krzysztof Grzywacz i Kazimierz Gargas byli najszybsi wśród załóg startujących Fiatami Cinquecento i Seicento (Puchar Cento Rally).

W klasie RO Open N triumfowali Marek Nowak i Adam Grzelka (Mitsubishi Lancer Evo IX). Rafał Kręcioch i Kamil Kozdroń (Peugeot 208 R2) wygrali rajd w klasyfikacji Gość 2WD a Wiesław Ingram i Magdalena Lukas-Jurkowski (Subaru Impreza) byli najszybsi w klasie Gość 4WD. Klasę RO Open 2WD na swoje konto zapisali Bartosz Skalczyński i Szymon Krajka w BMW 318 is. Rajd Śląska był przedostatnią rundą RSMŚL. Finał mistrzostw zaplanowano na 24-25 listopada, podczas Cieszyńskiej Barbórki.

 
Oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Śląska 2017 – 6. rundy Inter Cars RSMP

1. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) 1:19:52,3 s

2. Marczyk/Gospodarczyk (Subaru Impreza) +1:55,9 s

3. Kotarba/Dachowski (Mitsubishi Lancer) +2:11,8 s

4. Butvilas/Heller (Skoda Fabia R5) +3:13,1 s

5. Słobodzian/Wróbel (Subaru Impreza) +3:16,9 s

6. Gryc/Kuśnierz (Peugeot 208 R2) +5:34,2 s

7. Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) +5:55,0 s

8. Bonder/Gerber (Renault Clio R3) +6:52,6 s

9. Krysiak/Gacek (Ford Fiesta R2) +8:41,2 s

10. Lamot/Hryniuk (Peugeot 208 R2) +8:52,4 s

Punktacja Inter Cars RSMP 2017 po Rajdzie Śląska*

1. Filip Nivette/Kamil Heller 120 pkt.

2. Tomasz Kasperczyk/Damian Syty 97 pkt.

3. Zbigniew Gabryś/Artur Natkaniec 66 pkt.

4. Mikołaj Marczyk 45 pkt.

5. Dominykas Butvilas 44 pkt.

6. Bryan Bouffier 42 pkt.

7. Marcin Słobodzian/Jakub Wróbel 32 pkt.

8. Łukasz Kotarba 31 pkt.

9. Marcin Gagacki 25 pkt.

10. Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran 21 pkt.

Oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Śląska – 4. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska

1. Gracjan Grela/Marta Momot (Honda Civic) 25:21,9 s

2. Michał Różycki/Paweł Słaboń (Honda Civic) +2,5 s

3. Krzysztof Rybka/Michał Miklaszewski (Citroen Saxo) +3,0 s

4. Adam Wrocławski/Marek Dobrowolski (Renault Clio) +8,4 s

5. Radosław Osiak/Wojciech Kordeusz (Honda Civic) +8,8 s

6. Dominik Cholewa/Michał Kłos (Renault Clio) +18,2 s

7. Kamil Makuchowski/Wojciech Habuda (Honda Civic) +18,5 s

8. Mateusz Gołek/Rafał Ćwięczek (Renault Clio) +23,6 s

9. Jerzy Smagała/Krzysztof Giergiel (Honda Civic) +27,2 s

=. Mateusz Bojanowski/Andrzej Ksyt (Honda Civic) +27,2 s

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska po Rajdzie Śląska – 4. rundzie cyklu

1. Gracjan Grela 55 pkt.

2. Piotr Baran/Michał Paciej 49 pkt.

3. Tomasz Zbroja/Piotr Kokoszka 43 pkt.

3. Michał Różycki/Paweł Słaboń 43 pkt.

5. Szymon Żarłok/Krzysztof Pietruszka 30 pkt.

6. Radosław Osiak/Wojciech Kordeusz 24 pkt.

7. Jerzy Smagała/Konrad Giergiel 23 pkt.

8. Tomasz Marek 22 pkt.

9. Maciej Sordyl/Krystian Korzeniowski 19 pkt.

10. Krzysztof Rybka/Michał Miklaszewski 17 pkt.

Czytaj więcej

 

 

Napisz do autora m.zawala@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Legendarny Śląski