Silesion.PL

serwis informacyjny

Wybrano projektanta przedłużenia ul. Bocheńskiego w Katowicach

Zakonczyly sie konsultacje w sprawie przedluzenia ul. Bochenskiego w Katowicach 2022

Zakonczyly sie konsultacje w sprawie przedluzenia ul. Bochenskiego w Katowicach 2022

Katowice rozstrzygnęły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przedłużenia ulicy Bocheńskiego w kierunku południowych dzielnic. Opracowaniem projektu inwestycji, która stanowi jeden z zapisów „Umowy z mieszkańcami” prezydenta Marcina Krupy, było zainteresowanych pięć firm. Spośród złożonych ofert wybrano tę firmy Sweco Polska Sp. z o.o, która zrealizuje zamówienie za nieco ponad 2,3 mln zł.

– Przedłużenie ulicy Bocheńskiego to szczególnie oczekiwana przez mieszkańców inwestycja drogowa, czego dowodem było ich zaangażowanie w konsultacjach społecznych. Wypracowaliśmy rozwiązanie, które wydaje się optymalne dla tej inwestycji. Teraz pora koncepcję przenieść na projekt budowlany, będący podstawą do rozpoczęcia później prac w terenie – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Zależy nam na opinii mieszkańców, dlatego przygotowanie projektu będzie odbywało się z Radami Dzielnic i zespołem konsultacyjnym ds. Polityki Rowerowej Miasta Katowice – dodaje prezydent.

Skorzystają piesi, rowerzyści, kierowcy oraz transport publiczny

Nowa trasa będzie łączyć się z planowanym rondem, które powstanie na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego i ul. Załęska Hałda. Zostanie poprowadzona przez teren w rejonie skrzyżowania ul. Brygadzistów i ul. Dobrego Urobku oraz obszar dawnej linii kolei piaskowej, a następnie wybudowanym w ramach inwestycji wiaduktem nad liniami kolejowymi nr 171 i nr 141. Ostatni odcinek zakończy się przy skrzyżowaniu ul. Kijowskiej i ul. Wybickiego. Dokumentacja projektowa będzie zawierać również rozwiązania dla pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej.

– Opracowanie dokumentacji projektowej to kolejny krok do osiągnięcia ważnego efektu dla mieszkańców Ligoty i Panewnik, a także pozostałych dzielnic południowych Katowic. Nowa droga pozwoli odciążyć inne trasy i rozłożyć równomiernie ruch pomiędzy dostępne ulice – tłumaczy Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A., która pełni rolę inwestora zastępczego Miasta Katowice. – To zarówno ułatwienie dla kierowców samochodów osobowych, jak i pozostałych uczestników ruchu. Ulica powstanie oczywiście wraz z chodnikami, ale także drogą rowerową oraz zatokami autobusowymi. Skorzystają więc piesi, rowerzyści oraz pasażerowie transportu publicznego – dodaje.

Opracowaniem dokumentacji projektowej dla tej inwestycji zainteresowanych było 5 firm. Miasto wybrało ofertę firmy Sweco Polska Sp. z o.o., która zaoferowała realizację tego zadania za kwotę ponad 2,3 mln zł. Rozpoczęcie prac projektowych nastąpi po podpisaniu umowy z wykonawcą, a czas ich realizacji to 22 miesiące.

Konsekwentny rozwój miasta

W Katowicach konsekwentnie realizowane są działania zachęcające do korzystania z transportu publicznego – powstały centra przesiadkowe, rozbudowywany jest tabor ekologicznych i komfortowych autobusów miejskich. Powstają również kolejne elementy infrastruktury rowerowej, a kamieniem milowym w zarządzaniu ruchem w mieście będzie wdrażany w Katowicach Inteligentny System Zarządzania Transportem, którego budowa i wdrażanie zakończą się do końca roku.

Z drugiej strony konieczne jest zachowanie odpowiedniej przepustowości dróg, co przekłada się na oszczędność czasu uczestników ruchu, ich bezpieczeństwo oraz płynność ruchu. Dlatego też Katowice stale realizują kolejne inwestycje drogowe. Trwają już prace przy projekcie przebudowy trzech skrzyżowań w ciągu ulicy Armii Krajowej. W rejonie osiedla Paderewskiego, na ul. Pułaskiego, powstaje nowy układ drogowy, a w najbliższych tygodniach rozpocznie się realizacja sześciu kolejnych dróg. Na inwestycję o wartości 148,5 mln zł miasto uzyskało łączne dofinansowanie w wysokości około 116 mln zł. W efekcie, przy niewysokim wkładzie środków własnych, powstanie m.in. nowe połączenie Bogucic z al. Roździeńskiego, przedłużenie ul. Mickiewicza do ul. Grundmanna czy nowe układy drogowe dla inwestycji mieszkaniowych.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024