Silesion.PL

serwis informacyjny

Warta Poznań dołączyła do międzynarodowego projektu Forever Green

Warta Poznan dolaczyla do miedzynarodowego projektu Forever Green

Warta Poznan dolaczyla do miedzynarodowego projektu Forever Green

Wspólne działania na rzecz ochrony środowiska, zmniejszenia zużycia energii i popularyzacji ekologicznych środków transportu, a także promowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu – to główne założenia inicjatywy Forever Green, w który włączyła się Warta Poznań. Autorem projektu jest Real Betis Balompie, a należą do niego takie marki jak AS Roma i Manchester United.

Uroczyste podpisanie umowy, na mocy której Warta Poznań została członkiem społeczności Forever Green, podpisano w Sewilli podczas niedawnego meczu Realu Betis Balompie z Manchesterem United w Lidze Europejskiej UEFA. Hiszpanie są pomysłodawcą i liderem projektu, a należą do niego także Manchester United oraz AS Roma, Istanbul Basaksehir i Ludogorec Razdgrad oraz spółka zarządzająca rozgrywkami hiszpańskiej ekstraklasy, La Liga. Poza klubami piłkarskimi w Forever Green są również m.in.: organizatorzy tenisowego cyklu Pucharu Davisa, firma Volvo czy marka Lime, globalny operator systemu wynajmu hulajnóg elektrycznych.

Podczas wizyty w stolicy Andaluzji delegacja Warty Poznań miała okazję zwiedzić Estadio Benito Villamarin, na którym to znajduje się specjalnie wydzielona przestrzeń administracyjna klubu. Była to dobra okazja do wymiany doświadczeń, a także przyjrzenia się z bliska działalności zespołu występującego na co dzień w rozgrywkach La Liga. Doszło także do spotkania, na którym to pojawił się Rafael Muela Pastor, pełniący funkcję dyrektora Fundacji Realu Betis. Podczas rozmów omówiono kwestie dotyczące możliwości podejmowania wspólnych działań z zakresu ekologii i ochrony środowiska.

– Jako Betis mamy z Wartą wiele wspólnych cech. Przede wszystkim mamy te same zielone barwy. Nasze klubowe motto brzmi też „La Vida en Verde”, które jest bardzo zbliżone do wartości prezentowanych przez Wartę Poznań. To oczywiście jeden z powodów naszej współpracy. Poza tym Warta ma podobną strategię rozwoju dotyczącą ochrony środowiska, która jest bardzo świadoma i wspólna z linią, którą również my podążamy. Dlatego ta współpraca to pewny sukces i wiem, że wszystko pójdzie zgodnie z naszymi planami – mówi Rocio Ruiz Bardejo, która jest odpowiedzialna za promocję oraz marketing w Realu Betis Balompie. – Dla nas podpisanie umowy z Wartą Poznań to kolejny krok w rozwoju naszej strategii Forever Green. Daje nam to szansę w rozpowszechnieniu tego programu i przede wszystkim sprawia, że staje się on jeszcze bardziej międzynarodowy. Dlatego też jesteśmy bardzo szczęśliwi z obecności w nim naszych przyjaciół z Warty Poznań i mamy nadzieję na dalszą jego ekspansję w zrównoważony sposób na całym świecie. To jest synergia, w której możemy uczyć się od siebie nawzajem, a przede wszystkim uczyć naszych kibiców wszystkiego, co robimy dla naszej planety i wykorzystywać piłkę nożną do nagłośnienia tak potężnego problemu, jakim są zmiany klimatyczne.

Forever Green jest to międzynarodowa inicjatywa ekologiczna, która ma na celu promocję akcji podejmowanych na rzecz środowiska przez podmioty sportowe oraz biznesowe. Hiszpanie wierzą, że najbardziej popularny sport na świecie, czyli piłka nożna pomoże zjednoczyć ludzi z różnych zakątków świata we wspólnym celu, jakim jest walka ze zmianami klimatycznymi.

Pomysłodawca projektu, Real Betis działa w obrębie pięciu zakresów tematycznych:

– zmiany klimatyczne – w 2019 roku Real Betis stał się pierwszym klubem piłkarskim, który przyłączył się do inicjatywy ONZ „Climate Neutral Now”, zobowiązując się m.in. do zmierzenia oraz redukcji swojego śladu węglowego. Oprócz tego dołączył do zobowiązania „The Climate Pledge” firmy Amazon, podejmując wyzwanie wdrożenia działań dekarbonizacyjnych poprzez wprowadzenie rzeczywistych zmian i innowacji,

– mobilność – klub zachęca do korzystania z transportu zbiorowego, rowerów elektrycznych itp.

– natura – promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez ponowne zalesianie i zrównoważone innowacje,

– zrównoważony klub – Real Betis realizuje wiele inicjatyw, dzięki którym zmierza w kierunku jak najbardziej zrównoważonego klubu piłkarskiego, m.in.: zredukował zużycie papieru poprzez promowanie meczowych biletów elektronicznych, na co dzień korzysta z usług dostawców ekologicznych, a także zdecydował się na instalację oświetlenia LED oraz paneli słonecznych na swoim obiekcie.

– recykling – budowanie świadomości ekologicznej w społeczeństwie, m.in. poprzez zwracanie uwagi na to, jak ważny jest recykling odpadów w kontekście przyszłości naszej planety.

Warta Poznań jest pierwszym polskim klubem, który dołączył do porozumienia Forever Green. Główne założenia współpracy to wspólne działania na rzecz ochrony środowiska, zmniejszenia zużycia energii i popularyzacji ekologicznych środków transportu, a także promowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zwiększanie świadomości konsumenckiej.

– Podpisanie umowy i włączenie Warty Poznań w projekt Forever Green jest wielkim wyróżnieniem dla naszego klubu. Stajemy się podmiotem wiarygodnym w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekologii. Real Betis docenił to, co robimy. Zanim dołączyliśmy do tej inicjatywy, zostaliśmy przez Hiszpanów solidnie „prześwietleni”. Jesteśmy w grupie naprawdę dużych podmiotów, takich jak Manchester United, czy AS Roma, żeby wspólnie działać na rzecz ochrony środowiska. Jest to dla nas o tyle istotne, że bardzo zależy nam na tym, aby podążać zieloną ścieżką i budować swoją tożsamość w tym zakresie – podkreśla Jarosław Żubka, pełnomocnik zarządu Warty Poznań do spraw ESG i wizerunku. – Ta współpraca będzie się opierała przede wszystkim na wymianie doświadczeń i tzw. know-how. My też się uczymy i zdobywamy wiedzę z różnych źródeł. Staramy się rozwijać, czego efektem jest stworzenie polityki ekologicznej klubu. Myślę, że dzięki temu porozumieniu będziemy mogli czerpać wzorce od najlepszych.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024