Czytasz: W Rybniku znów kręcą "Diagnozę" [ZDJĘCIA]

W Rybniku znów kręcą "Diagnozę" [ZDJĘCIA]

Od 9 do 12 stycznia na ulicach Rybnika będzie można spotkać aktorów, których widzowie poznali już w trzech poprzednich seriach.

 

Tradycyjnie głównym obiektem, gdzie realizowane będą zdjęcia do „Diagnozy” jest kampus. Maję Ostaszewską, Macieja Zakościelnego, Magdaleną Popławską i Adama Wornowicza spotkamy także na rybnickich ulicach (w szczególności ul. Rudzka i Kościuszki) czy jednym z parkingów miejskich. W Rybniku pojawi się także Agnieszka Warchulska, która wcieli się w postać Aliny Brylskiej. Filmowcy w Rybniku będą realizować 7 odcinków.

Telewizyjna premiera Diagnozy zaplanowana jest na 19 lutego tego roku. Reżyserem jest Łukasz Kośmicki.

Zobacz zdjęcia:

Fot. L.Tyl/UM Rybnik

Grupa BST z Katowic zrealizowała badania pt. „Polacy o serialu Diagnoza”, w których zbadano także co Polacy sądzą o ulokowaniu akcji serialu w Rybniku i czy to dobra promocja dla miasta.

- Nasza praca to pasja, nie zawsze musi być związana z konkretnym klientem i jego potrzebami. Często po prostu sami stawiamy sobie pytania i szukamy na nie odpowiedzi . Jedno z naszych biur mieści się w Rybniku, tu też dzieje się akcja serialu „Diagnoza”. Kilka tygodni temu dobiegła końca emisja trzeciego sezonu serialu. Temat serialu i rozpoznawalności miasta, w którym toczy się akcja filmu wydał nam się bardzo ciekawy – mówi Andrzej Kempa, wiceprezes firmy Grupa BST.

- W grudniu zrealizowaliśmy niezależne, ogólnokrajowe badanie opinii dotyczące tej serii. Badanie dotyczyło m.in. rozpoznawalności i oglądalności samego serialu, ale także identyfikacji miejsca akcji oraz oceny korzyści wizerunkowych dla Rybnika. Badanie zrealizowaliśmy w formie sondażu telefonicznego na reprezentatywnej próbie tysiąca dorosłych Polaków – opisuje Andrzej Kempa.

W przeprowadzonym badaniu uwagę zwraca wynik rozpoznawalności „Diagnozy”, aż 43% mieszkańców kraju słyszało o serialu „Diagnoza”, a dalsze 46% go ogląda. 86% widzów uważa, że lokalizacja serialu w Rybniku, to dobra promocja dla miasta. Najczęściej o tej produkcji  słyszano w województwie łódzkim, najwięcej widzów serial ma w kujawsko-pomorskim i opolskim, a najtrafniej miejsce akcji identyfikują mieszkańcy dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, śląskiego i podlaskiego.