Silesion.PL

serwis informacyjny

Tuż za podium – bracia Szejowie szybcy w I etapie Rajdu Świdnickiego-Krause

Jarek i Marcin Szejowie na trasie 50. Rajdu Świdnickiego-Krause (fot. Wojciech Anusiewicz)

Jarek i Marcin Szejowie na trasie 50. Rajdu Świdnickiego-Krause (fot. Wojciech Anusiewicz)

Jarek i Marcin Szejowie rozpoczęli sezon 2022 od wygrania pierwszego odcinka specjalnego inauguracyjnej rundy mistrzostw Polski. Także na pozostałych oesach pierwszego etapu 50. Rajdu Świdnickiego-Krause bracia z Ustronia plasowali się w czołówce. Przed finałowym dniem zawodów plasują się tuż za podium klasyfikacji generalnej.

W sobotę rywalizacja w Rajdzie Świdnickim-Krause toczyła się na czterech próbach sportowych. Dwukrotnie zawodnicy ścigali się na widowiskowym odcinku specjalnym w centrum Świdnicy (2,75 km), a także na klasycznych, bardzo szybkich i wymagających oesach w Górach Sowich. W programie były także przejazdy odcinków Świdnica – Zagórze Śląskie (17,1 km) oraz Walim – Rościszów (8,85 km).

Jarek i Marcin Szejowie rozpoczęli rywalizację w najlepszy możliwy sposób – od zwycięstwa na otwierającej rajd próbie i objęcia pozycji liderów rajdu. Na oesach numer dwa, trzy i cztery, bracia z Ustronia plasowali się w ścisłej czołówce stawki liczącej 57 załogi. Ostatecznie, po czterech próbach i blisko 31,5 km ścigania Szejowie zajmują czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów. Od trzeciego miejsca dzieli ich zaledwie 9,3 sekundy, co oznacza, że pozostają w grze o podium.

Niedzielny etap zmagań będzie dłuższy. Trzy, dwukrotnie przejeżdżane oesy o łącznej długości 87,7 km zdecydują o wynikach rywalizacji. Harmonogram tworzą próby Ludwikowice – Kamionki (OS 5 i 8 – 14,1 km), Rościszów – Walim (OS 6 i 9 – 8,45 km) oraz Zagórze Śląskie – Świdnica (OS 7 i 10 – 21,3 km). Finałowy oes 50. Rajdu Świdnickiego to Power Stage, czyli szansa na dodatkowe punkty dla pięciu najszybszych załóg. Wyniki zawodów poznamy około 14:40.

Jarek Szeja:
– Cieszę się, że jesteśmy tak blisko czołowej trójki. Jak policzę, ile odcinków asfaltowych przejechałem Hyundaiem i20 R5, to po dzisiejszym dniu suma wynosi coś koło dziesięciu. To znaczy, że nie potrzebujemy zbyt wielu kilometrów i czasu, żeby jechać szybko i być konkurencyjnym w mocnej stawce, jaka przyjechała do Świdnicy. Nie mam jeszcze 100-procentowego zaufania do tego jak wiele ten samochód potrafi i na jak szybką jazdę pozwala. I z tego też się cieszę, bo to oznacza, że będziemy odkrywać kolejne poziomy prędkości. Pierwszy etap pokonaliśmy bez nadmiernego ryzyka, bez przygód i podbramkowych sytuacji. Oczywiście, że naszą ambicją jest walka o podium i na pewno jutro ją podejmiemy w finałowym etapie Rajdu Świdnickiego-Krause.

Jarek i Marcin Szejowie na trasie 50. Rajdu Świdnickiego-Krause (fot. Wojciech Anusiewicz)
Jarek i Marcin Szejowie na trasie 50. Rajdu Świdnickiego-Krause (fot. Wojciech Anusiewicz)

50. Rajd Świdnicki-Krause – klasyfikacja po I etapie:

1. Grzyb/Sadowski (Skoda Fabia Rally2 evo) 15:07 s
2. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +1,6 s
3. Kristensson/Johansson (Hyundai i20 R5) +9,8 s
4. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +19,1 s
5. Lubiak/Dachowski (Skoda Fabia Rally2 evo) +19,9 s
6. Gabryś/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) +24,8 s
7. Poloński/Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) +27,4 s
8. Byśkiniewicz/Siatkowski (Hyundai i20 R5) +29,7 s
9. Sobczak/Włoch (Porsche 911 GT3) +35,3 s
10. Tochowicz/Białowąs (Citroen C3 Rally2) +1:12,7 s

W sezonie 2022 Jarka i Marcina Szejów wspierają: GK Forge, Agencja Pracy Future Group, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Miasto Katowice, Kowax, 2Brally.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).