Silesion.PL

serwis informacyjny

Technologia Goodyear TPMS pomogła zespołowi De Rooy wygrać Rajd Dakar

Kamieniste, piaszczyste i błotniste nawierzchnie Rajdu Dakar, a także strome wzniesienia – to była ciężka próba dla zawodników, pojazdów, ale także opon, które musiały oferować maksymalną wydajność, niezawodność i osiągi. Opony Goodyear OFFROAD po raz kolejny potwierdziły swoją skuteczność, wspierając zespół De Rooy Iveco w drodze do sukcesu. Na trasie holenderski team korzystał też z systemu monitorowania ciśnienia w oponach Goodyear TPMS, który pomagał zawodnikom śledzić ważne parametry techniczne opon i w ten sposób zapobiegać ich awariom. Ułatwiło to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon, a w końcowym rezultacie przyniosło upragnione zwycięstwo. Technologia Goodyear TPMS jest dostępna dla flot w całej Europie.

Zespół  De Rooy Iveco może zaliczyć tegoroczny Rajd Dakar do wyjątkowo udanych startów – Janus Van Kasteren, prowadząc ciężarówkę Boss Machinery Team De Rooy IVECO, zajął pierwsze miejsce, a jego zespołowi koledzy, Martin i Mitchel Van Den Brink, odpowiednio trzecią i czwartą lokatę.

Warunki panujące na trasie Rajdu Dakar są dalekie od wyzwań, z którymi na co dzień mierzą się europejscy przewoźnicy drogowi, ale Goodyear czerpie z doświadczeń zdobytych w tym prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu motorsportowym, by projektować opony gotowe na najbardziej wymagające trasy, już nie pustynne, a asfaltowe.

Przygotowując się do tegorocznego Rajdu Dakar, inżynierowie Goodyeara ściśle współpracowali z zespołem De Rooy podczas testów w Maroku, które odbyły się trzy miesiące przed startem. Testową trasę wyznaczono na Saharze, wykorzystując tamtejsze warunki do odwzorowania typowych cech krajobrazu Arabii Saudyjskiej. Test posłużył do oceny zachowania opon Goodyear OFFROAD, które charakteryzują się specjalną, terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia.

Pięć dni spędzonych w Maroku miało jeszcze inny cel: przetestowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach, Goodyear TPMS, w niestandardowych warunkach drogowych. Ta technologia pokładowa obejmuje czujnik umieszczony w oponie, który ostrzega kierowcę o nieprawidłowym poziomie ciśnienia w oponie za pośrednictwem wyświetlacza zamontowanego na desce rozdzielczej ciężarówki. Na kamienistym terenie i trudnych pustynnych nawierzchniach, wcześniejsze ostrzeżenie o anomaliach w pomiarach temperatury i ciśnienia w oponach mogą zaoszczędzić zespołom cennego czasu na naprawę.

Team De Rooy Stage 10 Haradh – Shaybah

 „Kolejny raz opony Goodyear OFFROAD wspierały nasz zespół w osiąganiu jak najlepszych wyników w niezwykle trudnych i nieprzewidywalnych warunkach. W tym roku mogliśmy nie tylko liczyć na ich doskonałą trwałość i trakcję, ale także na bieżąco monitorować poziom ciśnienia w oponach i śledzić ich temperaturę dzięki systemowi Goodyear TPMS. Mogliśmy szybko i w czasie rzeczywistym reagować na wszelkie wyzwania, które mogłyby skutkować wydłużeniem postoju. Ułatwiło nam to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon,” wyjaśnił Gerard De Rooy, właściciel zespołu De Rooy.

„Gratulacje dla zespołu De Rooy za sukces w jednym z najtrudniejszych rajdów w motorspocie. Już kilkakrotnie wspieraliśmy zawodników holenderskiego zespołu w zakresie opon i rozwiązań do zarządzania oponami, ale w tym roku jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia systemu TPMS do wszystkich czterech używanych przez nich ciężarówek IVECO. Połączenie naszych niezawodnych opon z rozwiązaniami do zarządzania oponami po raz kolejny przyniosło doskonałe rezultaty – tym razem zwycięstwo w Rajdzie Dakar zespołowi De Rooy,” powiedział Maciej Szymański, Dyrektor Goodyear ds. Marketingu Opon Użytkowych w Europie.

Technologia Goodyear TPMS, dostępna także dla flot, pomaga zaoszczędzić czas, zwiększyć wydajność i poprawić bezpieczeństwo w trasie. System usprawnia też proces kontroli opon, zmniejszając liczbę godzin, które flota musiałaby poświęcić na ten cel. Wcześniejsze ostrzeżenie o zbyt niskim ciśnieniu w oponie zapobiega jej dalszemu uszkodzeniu, a także zwiększa efektywność paliwową.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x