Taniej po Śląsku z PKP Intercity – przewoźnik obniża ceny biletów okresowych
1 września PKP Intercity wprowadza rekordowe obniżki cen miesięcznych biletów odcinkowych na Śląsku. Upust obejmie w sumie 52 odcinki, na których ceny spadną nawet o 161 zł. W województwie śląskim największa zniżka to blisko 60 procent.
PKP Intercity wchodzi w nowy rok szkolny z dużymi obniżkami cen biletów miesięcznych. W ten sposób narodowy przewoźnik chce zachęcić kolejnych pasażerów do wybierania ekologicznego środka transportu jakim jest kolej. Aby zachęcić podróżnych do korzystania z kolei, PKP Intercity postanowiło uatrakcyjnić ceny biletów okresowych w województwie śląskim. W efekcie wprowadzono zniżki na 52 odcinkach.
Narodowy przewoźnik największą obniżkę przygotował dla mieszkańców Mysłowic i Katowic. Upust na trasie między tymi miastami sięgnie 161 zł. To spadek o niemal 60 procent względem starej ceny biletu miesięcznego. Na dużych zniżkach skorzystają także mieszkańcy Krakowa i Katowic. Między stolicami regionów podróżni pojadą 145 zł taniej. Obniżki odczują także pasażerowie z Krzeszowic, którzy chcieliby regularnie podróżować do Krakowa i z powrotem. Obejmie ich obniżka o wartości 106 zł. W województwie śląskim na 30 odcinkach pasażerowie pojadą o ponad 50 zł taniej, to niemal 58 procent odcinków.
Taniej w całej Polsce
Obniżki cen biletów okresowych obejmują 15 województw. Zakres obniżek jest bardzo szeroki, wynosi od 1 zł do 239 zł i zależy od dotychczasowych cen oraz poziomu wypełnienia składów na wybranych trasach. Z nowych cen ucieszą się nie tylko mieszkańcy Śląska, ale również pasażerowie z województw: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, małopolskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego i wielkopolskiego, którzy będą mogli na niektórych odcinkach liczyć na obniżki przekraczające 50%. Z jeszcze wyższych upustów skorzystają pasażerowie z trzech województw: świętokrzyskiego, pomorskiego i podkarpackiego gdzie obniżki biletów sięgną nawet 60% na niektórych odcinkach. Obniżka ma znacząco poprawić sprzedaż biletów miesięcznych i wypełnić składy, szczególnie w dni pracujące, kiedy pasażerów jest zwykle mniej.
Zniżki powyżej 100 zł na 190 odcinkach
Na 190 odcinkach PKP Intercity skala obniżki biletów waha się między 100 a 239 zł, a w przypadku 206 odcinków upusty wyniosą między 50-99 zł. Na największą kwotową obniżkę będą mogli liczyć pasażerowie podróżujący na trasie Słupsk – Trójmiasto. Zapłacą oni za bilet miesięczny aż o 239 zł mniej. Jednak wysokie upusty wprowadzono także na trasach: Rzeszów Główny – Przemyśl, gdzie cena biletu spadła o 146 zł, Skarżysko Kamienna – Kielce, ze zniżką na poziomie 117 zł, czy Olsztyn Główny – Toruń, z upustem rzędu 115 zł. Największy procentowy spadek ceny biletu miesięcznego objął odcinek Skarżysko Kamienna – Suchedniów, gdzie obniżka sięgnie 69%, co przeliczeniu na kwotę daje 184 zł obniżki.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).