News

Sosnowiec nie jest jedynie "sypialnią"! (VIDEO)

Nowa ogólnopolska kampania promocyjna stolicy Zagłebia Dąbrowskiego. Zobacz film promocyjny.

Ogólnopolską kampanię medialną promującą najnowsze inwestycje i działania miasta kierowane do jego mieszkańców przygotował sosnowiecki magistrat. Łączy ją z folderem "Pakiet Mieszkańca" prezentującym blisko 50 wprowadzonych w ostatnim czasie różnych udogodnień.

Miasto wyjaśnia, że chce w kampanii pokazywać mieszkańcom - obecnym oraz potencjalnym, że nie jest jedynie "sypialnią" i ma do zaoferowania szereg atrakcji kulturalnych i rekreacyjnych. Samorządowcom zależy też na zaktywizowaniu sosnowiczan, aby nie spędzali wolnego czasu przed telewizorami, w domach. Kontekstem jest m.in. zmniejszająca się liczba mieszkańców.

Sosnowiec - #dziejesięnieoddziś - oficjalny spot telewizyjny:

- W krótkim czasie chcemy przekazać, jak wiele dzieje się w naszym mieście. Jednym tchem, w skróconej formie, pokazujemy, że w Sosnowcu nie można się nudzić - wyjaśnił cytowany w poniedziałkowej informacji magistratu prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.

Na rozpoczynającą się w poniedziałek ogólnopolską kampanię wizerunkową pod hasłem „Sosnowiec – dzieje się nie od dziś” złoży się ponad 300 emisji półminutowego spotu telewizyjnego w ok. 20 tematycznych kanałach telewizyjnych. Trzyminutowa wersja spotu trafi do internetu – na portal YouTube oraz do mediów społecznościowych.

Sosnowiec - #dziejesięnieoddziś:

- Spot ma zachęcić do zainteresowania się Sosnowcem. Mamy wspaniałe jednostki kultury, miejsca, gdzie możemy spędzać wolny czas na różne sposoby i dlatego na to położyliśmy nacisk - uściślił Chęciński.

Drugim elementem kampanii jest folder-informator nazywany przez samorządowców "pakietem mieszkańca". Zawiera 47 punktów – różnego rodzaju udogodnień, zmian, projektów, czy też dofinansowań, które oferuje samorząd Sosnowca. Pierwsze takie "pakiety": dla mieszkańca i przedsiębiorcy, miasto zaprezentowało w ub. roku.

Wśród działań tego typu samorząd wyróżnia program "Mieszkanie dla absolwenta". Dzięki udostępnieniu mieszkającym w Sosnowcu absolwentom studiów wyższych, którzy ukończyli je z wyróżnieniem, mieszkań bez kolejki - ma on zachęcić ich do pozostania w tym mieście. Pierwszych pięciu takich absolwentów odebrało klucze do mieszkań na początku br.

- Obiecywaliśmy, że co roku będziemy przeprowadzać akcje promocyjne i co roku będziemy dodawali kolejne punkty do naszych pakietów - zaznaczył w poniedziałkowej informacji prezydent Sosnowca.

- To są rzeczy, które zgodnie z naszym sloganem +dzieją się nie od dziś+. Niektóre zostały wzmocnione, zmienione, ale są to rzeczy, które wprowadzamy w naszym mieście od trzech lat - dodał.

Obecny "pakiet mieszkańca" będzie dostępny w wersjach elektronicznej oraz papierowej, rozdawanej m.in. w miejskich jednostkach. Ma być też kolportowany przy okazji miejskich imprez oraz w prasie lokalnej oraz regionalnej.

Wraz z "pakietem" ruszać ma akcja informacyjna "Budujemy dla Was". W miejscach, gdzie rozpoczynają się różne prace i związane z nimi utrudnienia, miasto będzie stawiało tablice z informacją, do kiedy potrwają. Po raz trzeci wyda także ulotkę z takimi informacjami, która będzie dystrybuowana w pobliżu marketów i na stacjach benzynowych.

Całkowity koszt rozpoczynającej się kampanii wynosi 140 tys. zł. Wartość ta obejmuje produkcję trzyminutowego filmu oraz krótszego spotu, emisje, reklamę prasową, foldery, ulotki oraz promocję w mediach społecznościowych.

Ze statystyk, na jakie powoływał się w ub. roku samorząd Sosnowca wynika, że rocznie ubywa z miasta średnio ok. 2 tys. mieszkańców. Na przełomie lat 80. i 90. Sosnowiec miał ok. 250 tys. mieszkańców, obecnie jest ich nieco ponad 200 tys. (PAP)

autor: Mateusz Babak

Czytaj więcej

Napisz do autora w.stech@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Lifestyle