Silesion.PL

serwis informacyjny

Sezon letni 2023: Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 w czterech nowych rozmiarach do popularnych aut

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 3

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 3

Wielokrotnie nagradzana opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w pierwszej połowie tego roku w czterech nowych rozmiarach. Pozwoli to zaspokoić zapotrzebowanie ze strony użytkowników popularnych modeli aut, takich jak Kia Sportage, Peugeot 5008 czy Tesla Model 3.

Opony Eagle F1 Asymmetric 6 w rozmiarach 235/45R18 98Y XL 245/40R19 101Y HL trafiły już do sprzedaży, natomiast 225/55R18 102Y XL i 225/55R18 98Y pojawią się na rynku odpowiednio w kwietniu i czerwcu.

Dzięki nowym rozmiarom oferta Goodyear staje się jeszcze bardziej kompletna – model Eagle F1 Asymmetric 6 jest dostępny już w 70 rozmiarach i pasuje także do najnowszej generacji samochodów elektrycznych i SUV-ów, które zyskują coraz większą popularność w Europie.

W 2022 roku SUV-y miały 43% udziału w sprzedaży nowych aut na rynku europejskim, co daje 10% wzrostu w stosunku do 2021 roku [1], podczas gdy ogólna sprzedaż nowych pojazdów w 2022 roku była niższa w porównaniu z rokiem 2021. SUV-y wyprzedziły rynek ze względu na rosnącą ofertę i inwestycje producentów w ten segment. Na popularności zyskują też auta elektryczne. W 2022 roku zarejestrowano w Europie 1,3 mln pojazdów typu EV [2], a ich udział w rynku europejskim wynosi obecnie 12% w porównaniu z 9% w 2021. [3].

Wyjątkowo wysoka wydajność w każdym aspekcie

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 wpisuje się w aktualne trendy na rynku pojazdów osobowych. Jej niskie opory toczenia oraz wysoka nośność sprawiają, że jest idealna nie tylko dla typowych samochodów osobowych, ale także dla nowoczesnych SUV-ów oraz pojazdów elektrycznych, które wymagają od opony więcej, aby zmaksymalizować zasięg i wydajność. Konstrukcja opony jest przystosowana do wymagań aut elektrycznych, co wyraża się też w jej cichszej pracy – hałas został zredukowany o 1 dB [4].

W oponie Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano technologię Dry Stability Plus, dzięki której dostosowuje się ona do nawierzchni drogi zapewniając optymalną przyczepność, trakcję i stabilność. Natomiast wykorzystanie żywicy w mieszance gumowej zapewnia optymalny kontakt opony z jezdnią dla lepszych osiągów na mokrej nawierzchni.

Nagradzana w całej Europie

W pierwszym roku obecności na rynku Eagle F1 Asymmetric 6 wygrała wiele europejskich testów opon. Auto Motor und Sport uznało ją za „wybitną”, a Auto Bild i Tyre Reviews przyznały jej pierwsze miejsce [5].

Eksperci Auto Bild stwierdzili, że Eagle F1 Asymmetric 6 to „topowa opona o zrównoważonych osiągach na najwyższym poziomie, dobrej odporności na aquaplaning, krótkiej drodze hamowania, precyzyjnym zachowaniu podczas prowadzenia, a także niskich oporach toczenia” [6].

„Polecamy oponę Eagle F1 Asymmetric 6 do większości nowoczesnych zastosowań, ponieważ zapewnia doskonałe prowadzenie i wydajność, a przy tym pokrywa teraz większą część rynku. Oferując lepsze osiągi i możliwość przystosowania do jazdy samochodem elektrycznym z niecierpliwością czekamy na kolejny rozdział w cyklu życia produktu,” powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.

[1] IHS LV Sales Base Global – Ile pojazdów sprzedano w zeszłym miesiącu? https://www.spglobal.com/mobility/en/products/global-auto-demand-tracker.html

[2] Dane z EV Volumes – globalna sprzedaż EV na 2022 r. https://www.ev-volumes.com/country/total-euefta-plug-in-vehicle-volumes-2/

[3] ACEA – Rodzaje paliw w nowych samochodach: bateria elektryczna 12,1%, hybryda 22,6% i benzyna 36,4% udział w rynku, cały rok 2022 https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-12-1-hybrid-22-6-and-petrol-36-4-market-share-full-year-2022/

[4] Na podstawie wyników testu wewnętrznego. Redukcja hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.

[5] Rozmiar testowy: 245/45R19. Samochód testowy: Audi A6. Czasopismo: Auto Motor und Sport wydanie 7/2022. Testowane opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Turanza T005, Hankook Ventus S1 evo3, Continental PremiumContact 6, Nexen N’Fera Sport, Nokian Powerproof, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Maxxis Victra Sport 5, GT Radial Sportactive 2.

Rozmiar testowy: 245/40R19. Samochód testowy: BMW serii 5. Czasopismo: Auto Bild wydanie 13/2022. Testowane opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport, Hankook Ventus S1 evo3, Continental SportContact 7, Nexen N’Fera Sport, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Star Performer UHP-3, Maxxis Victra Sport 5, Vredestein Ultrac Vorti+.

Film z recenzji opon: https://youtu.be/yqXQgBdqVqI. Rozmiar testowy: 225/45R17. Samochód testowy: Volkswagen Golf GTI. Wspólny zwycięzca testu.

[6] Auto Bild: test 10 opon klasy sport, rozmiar 245/40R19. Wydanie 13/2022.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024