Relacja, Czas wolny

Wielka ściema? Nie polatasz uberem nad Katowicami

To była tylko jednorazowa akcja promocyjna. Mimo puszczania oka do wszystkich klientów, uberHelikopter pojawił się nad Śląskiem na bardzo krótko i... odleciał.

Chcieliście zobaczyć Katowice z lotu ptaka? My też.... i mimo usilnych prób nie udało się. 

leć z uberem 

Już z samego rana, wszystkich użytkowników aplikacji Ubera przywitała nowa opcja. Przycisk "zamów uberHELIKOPTER" zachęcał do skorzystania z nowego transportu. Przez cały dzień mieszkańcy Warszawy, Krakowa oraz Katowic mogli skorzystać z zabawy. Mogli, ale najczęściej bezskutecznie. 

W Silesion.pl wczoraj kilkadziesiąt razy zamawialiśmy helikopter. Za każdym razem zgodnie z instrukcją. Logowanie, wybór miejsca docelowego, punkt odbioru, potwierdzenie zamówienia... wielkie oczekiwanie. System przetwarza, kilkanaście sekund i helikopter nie jest dostępny. 

Kolejny raz powtarzamy schemat i kolejny... Tak do godz. 16 - za każdym razem helikopter jest niedostępny oraz pojawia się informacja próbuj dalej. Kto z was tak miał? Wielkie oczekiwanie zakończone fiaskiem. 

Czy tak miało być? Rzecznik prasowy Uber zapewnia, że to normalne. Ich akcje budzą powszechne zainteresowanie i tylko nieliczni mogą z nich skorzystać. 

- Dziś lataliśmy w trzech miastach, w Katowicach od 13:30. Tak jak zwykle bywa podczas akcji specjalnych, spotkaliśmy się z ogromnym zainteresowaniem. Mechanizm akcji polegał na tym, że w różnych godzinach w kilku miejscach miasta znajdowali się kierowcy, którzy mogli zawieźć klientów na lądowisko – komentuje Magdalena Szulc.

Ilu klientów skorzystało z lotu helikopterem? Uber nie podaje konkretnych danych. Szulc zapewnia, że kilkanaście osób. 

Jednodniowa promocja

Niecodzienna akcja miała zwiastować nowy produkt Ubera, który trafi do Polski. Czy aby na pewno? Portale prześcigały się w wyliczeniach, ile w stałej ofercie będzie kosztować lot. 60, 100 a może 200 zł? Na razie lot nie będzie kosztować, bo go nie będzie.

- Na razie była to jedynie akcja specjalna. Jeśli okaże się, że jest takie zapotrzebowanie, to jest taka możliwość. My wchodzimy w niestandardowe usługi. Przykładem jet uberBoats w Chorwacji - komentuje rzecznik Ubera.

Jak dodaje, to nie była pierwsza akcja promocyjna na świecie. Uber helikopter był już wprowadzany w zagranicznych miastach, przykładem może być Kapsztad. - Okazał się, że jest tam duże zainteresowanie na loty widokowe. Z kolei w Dubaju jest zapotrzebowanie na przeloty ze stolicy do Abu Dhabi, dlatego wprowadziliśmy produkt do oferty - zaznacza Szulc. Jednak jak informuje podczas rozmowy, nie ma na razie planów wdrożenia usługi UberHelikopter w Polsce.

Dobrze rozegrany marketing 

O akcji specjalnej Ubera napisali wszyscy. Informowały portale ogólnopolskie i lokalne. Media napędzały machinę reklamową, a skorzystał na tym nie kto inny, jak Uber...

- Firma w ten sposób nie pokazała żadnej funkcjonalności. Bo przecież nie uruchamiają lotów helikopterami, pokazują tylko nam wszystkim, że są w stanie, za nieduże pieniądze, zorganizować ciekawy transport. To jest bardzo skuteczna akcja promocyjna polegająca na tym, że w spektakularny sposób informują o tym, po co są stowrzeni - komentuje sytuację Michał Lorenc, specjalista z agencji reklamowej Media Partner.

Jak dodaje Lorenc, mamy myśleć, że Uber to nowoczesna firma, która za nie duże pieniądze potrafi zrealizować potrzebę dotarcia do najbardziej spektakularnego miejsca w Polsce czy na świecie. Taka jest polityka firmy i doskonale udaj się im ją realizować. 

- To, czego bym się obawiał, to przesadnej spektakularności takiej akcji. Dlatego, że kiedy ja czytałem tę informację, to byłem przekonany, że uruchamiają taksówki helikopterowe. Każdy z nas chciałby w ciągu 1,5 h dotrzeć do Warszawy… ale tej funkcji w Polsce nie będzie. Oni tylko anonsują, że się rozwijają - zaznacza Lorenc.

Trzeba pamiętać, że amerykańska firma od kilkunastu miesięcy przechodzi kryzys wizerunkowy. W ten sposób Uber pokazuje, że jest skupiony na tym, co jest najważniejsze... Rozwój, nowoczesność, klient. Czy aby na pewno? 

Czytaj więcej

Zmiana kategorii na: Kultura