Czytasz: Rekordowy IEM. Katowice odwiedziło 170 tys. fanów e-sportu

Rekordowy IEM. Katowice odwiedziło 170 tys. fanów e-sportu

10 dni turniejów sprawiło, że Katowice stały się Światową Stolicą Esportu goszczącą rozgrywki IEM CS:GO, ESL One Dota 2, Fortnite oraz IEM StarCraft II.

W nagrodach pieniężnych przyznano ponad 2,5 mln dolarów, które przypadło w udziale najlepszym graczom na świecie startującym w rozgrywkach Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Dota 2, StarCraft II, Fortnite i inne gry. To jak dotąd największa skumulowana pula nagród w historii rozgrywek ESL.

Wszystkie turnieje zgromadziły internetową publikę, która oglądała esportowe rozgrywki łącznie przez 157 mln godzin. Transmisję obejrzało 232 mln widzów. To łączna dzienna liczba widzów oglądających rozgrywki w czasie trwania całego eventu. Rekordowa liczba unikalnych użytkowników, którzy oglądali rozgrywki tylko jednego dnia wyniosła aż 20 milionów. Wydarzenie było transmitowane przez telewizje oraz cyfrowe platformy aż w 21 językach. Halę MCK i Spodek odwiedziło 170 tys. fanów e-sportu.

COUNTER-STRIKE: GLOBAL OFFENSIVE

Turniej CS:GO był główną atrakcją, która okazała się najchętniej oglądanym turniejem ESL GS:GO w historii. Widzowie, których łącznie było, aż 195 mln śledzili rozgrywki przez ponad 126 milionów godzin. Intel® Extreme Masters Katowice Counter-Strike: Global Offensive Major, w którym rywalizowano o milion dolarów jest oficjalnie najliczniej oglądanym turniejem ESL CS:GO w historii. Turniej przyciągnął średnią widownię na minutę (AMA) w liczbie aż 860 tys. widzów, a widownia w szczycie to 1,3 mln osób. 

STARCRAFT II

W Mistrzostwach Świata Intel Extreme Masters w StarCraft II rywalizowano o pulę nagród 400 tys. dolarów. Zawody te okazały się najchętniej oglądanym turniejem SC2 w historii ESL. Ponad 5 milionów widzów obejrzało historyczną wygraną Eo "soO" Yoon Soo, który wcześniej przegrał wszystkie 7 wielkich finałów SC2. Tym razem w wielkim finale pokonał 4-2 Kim "Stats" Dae-yeob. Mecze play-off odbyły się w Audytorium przed tłumnie przybyłą publicznością. Kibice oglądali rozgrywki SC2 na IEM Katowice 2019 przez ponad 3,2 mln godzin.

IEM EXPO

Dzięki licznym partnerom dystrybucji cyfrowej i liniowej, dodatkowym esportowym turniejom oraz integracji najnowocześniejszych technologii, ESL pokazało po raz kolejny swoje ogromne zaangażowanie w przewodnictwo światowego esportu, którego celem jest tworzenie na wielu poziomach nowych możliwości dla kibiców i graczy. Podobnie jak w zeszłym roku, w przylegającym do Spodka Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyły się największe na świecie targi o tematyce esportowej - IEM Expo.