Silesion.PL

serwis informacyjny

Rekordowa sprzedaż AURES Holdings wzmocniona generatywną sztuczną inteligencją

AAA AUTO

AAA AUTO

AURES Holdings, operator sieci AAA AUTO oraz Mototechna, największy dealer samochodów używanych i niemal nowych w Europie Środkowej, w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedał 26 000 samochodów, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Rekordową sprzedaż spółka notuje nie tylko dzięki dużemu popytowi, ale także zwrotowi z inwestycji w rozwój nowoczesnych technologii, które obecnie znacząco zwiększają efektywność handlu samochodami i komunikacji z klientami. W tym roku firma planuje zwiększyć całkowitą sprzedaż samochodów o prawie jedną dziesiątą, czyli znacznie powyżej psychologicznego limitu 100 000 aut.

Najlepiej sprzedające się samochody w sieci AAA AUTO i Mototechna w I kw. 2024 r.

Republika CzeskaPolskaSłowacja
1.Škoda OctaviaOpel AstraŠkoda Octavia
2.Škoda FabiaFord FocusŠkoda Fabia
3.VW PassatŠkoda OctaviaVW Passat
4.Škoda SuperbVW GolfVW Golf
5.Hyundai i30Kia SportageŠkoda Superb
6.VW GolfŠkoda FabiaKia Ceed
7.Ford FocusOpel InsigniaKia Sportage
8.Kia CeedRenault MeganeHyundai i30
9.Škoda RapidVW PassatOpel Astra
10.Kia SportageRenault ClioFord Focus

W kolejnym roku obecności na rynku osiągnęliśmy kolejny rekord sprzedaży. W ciągu ostatnich pięciu lat począwszy od 2020 r. nasza sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o ponad 6 600 samochodów. Marzec był naszym najlepszym miesiącem w historii – sprzedaliśmy 9 427 samochodów. Doskonałe wyniki pierwszego kwartału sprawiły, że na początku marca sprzedaliśmy łącznie 100 tys. samochodów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli od marca 2023 roku. Jeśli chodzi o przyczyny tego sukcesu, oprócz dużego popytu, widzimy zwrot naszych inwestycji w innowacje technologiczne, w szczególności we wdrażaniu generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu i komunikacji z klientami oraz w dalszym wykorzystaniu technologii cyfrowej wykorzystującej unikalne dane zintegrowane z naszymi procesami zakupów i sprzedaży” – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama. W marcu grupa sprzedawała już ponad 320 samochodów dziennie.

Nowoczesna technologia i generatywna sztuczna inteligencja

Działaność AURES Holdings jest znacząco wspierana przez uczenie maszynowe, tj. zautomatyzowany model głosowy wykorzystujący generatywną sztuczną inteligencję CARol w Contact Center. Za pośrednictwem CARol firma kupiła już w ubiegłym roku prawie 6 000 samochodów i obsłużyła łącznie 316 000 połączeń. Udział CARol we wszystkich samochodach zakupionych za pośrednictwem centrum obsługi klienta wyniósł ponad 10%. „Sprzedaliśmy łącznie 3 000 samochodów i obsłużyliśmy 180 000 rozmów sprzedażowych za pośrednictwem AI CARol. Rok do roku zaobserwowaliśmy zasadniczy wzrost sprzedaży od chwili zainteresowania do momentu zakupu – w Czechach było to o 18%, na Słowacji o 19%, a w Polsce o 11%” – powiedział Petr Vaněček, co-CEO i członek zarządu grupy AURES Holdings.

Ekspansja – w tym roku inwestycje na kwotę 17 mln zł.

Oferta samochodów w sieci sprzedaży AURES Holdings wynosi już 15 000 aut. Grupa osiągnęła to poprzez rozbudowę możliwości zakupowych i sprzedażowych w kilku oddziałach, co nadal będzie kontynuować. Ekspansja umożliwi AURES Holdings dalsze zwiększanie swojego udziału w rynku.

W Czechach pod koniec marca otworzyliśmy nowe oddziały czysto zakupowe w Zličínie w Pradze, w Valašské Meziříč oraz w Polsce, w Gdyni. Zakończyliśmy poszerzanie przestrzeni w naszej siedzibie głównej w Dolnych Chabrach. Jest to obecnie największe centrum samochodów używanych w Europie Środkowej o łącznej powierzchni 140 000 m2. Poszerzyliśmy powierzchnię sprzedaży w Čestlicach, planujemy także zwiększenie w Libercu, Michalovcach i Popradzie. W Polsce zwiększymy o setki samochodów pojemność oddziałów w Krakowie, Zabrzu i Wrocławiu. Pod koniec roku otworzymy także zupełnie nowy oddział full-service w Polsce. Przygotowujemy się również do przeniesienia oddziału w Czeskich Budziejowicach na przyszły rok” – powiedział Petr Vaněček. Łączne tegoroczne inwestycje w przebudowę, rozbudowę i budowę nowych oddziałów w ramach grupy sięgną 17 mln zł.

Segment B2B – wzrost rok do roku o 6%

W porównaniu do I kw ub.r. sprzedaż dla przedsiębiorców wzrosła o 6%. Rośnie popularność produktów finansowych – coraz więcej klientów B2B kupuje samochód korzystając z leasingu.

Z punktu widzenia sprzedaży samochodów dla firm, osób prowadzących działalność gospodarczą i przedsiębiorców, mamy za sobą udany pierwszy kwartał. Cieszę się, że skupiając się na przedsiębiorcach, czy to samozatrudnionych, czy firmach, ma to również swoje odzwierciedlenie w wynikach. Mieliśmy najlepszy pierwszy kwartał w sprzedaży B2B od początku pandemii Covid. Oferujemy szyte na miarę produkty i specjalną obsługę przedsiębiorców. W każdym oddziale zwracamy na nich uwagę i staramy się spełniać ich życzenia, począwszy od właściwego wyboru samochodu, indywidualnego finansowania czy szybkości obsługi. Przedsiębiorca nie ma czasu czekać i mamy tego pełną świadomość. Dlatego staramy się zająć nimi od razu, a  nasi klienci korporacyjni mają w Centrum Klienta dedykowany zespół” – podkreślił Petr Vaněček.

Jeśli chodzi o ranking samochodów najpopularniejszych wśród przedsiębiorców, to właśnie samochody kombi i SUVy stanowią prawie 50% (dokładnie 47,7%) sprzedaży w tym segmencie. Dobrze radzą sobie również pojazdy użytkowe, dostawcze i wielomiejscowe, ich sprzedaż stale rośnie i w pierwszym kwartale stanowiły ponad 20% sprzedaży. „Z punktu widzenia poszczególnych marek i modeli, samochody marki Škoda są nadal popularne, a za nimi plasują się VW i Ford. Wśród poszczególnych modeli dominują samochody Škoda Octavia, Superb, Kodiaq i Fabia. Pierwszy van Peugeota, czyli model Boxer, uplasował się już na szóstej pozycji” – dodał Petr Vaněček.

Elektromobilność – wzrost udziału w rynku do 15%

AURES Holdings ocenia 2023 rok również jako udany z punktu widzenia wyników sprzedaży w obszarze elektromobilności. „Przekroczyliśmy nasz cel, jakim było osiągnięcie 10% udziału w rynku wtórnym, o prawie 3 punkty procentowe i osiągnęliśmy udział na poziomie 12,3%” – powiedział Petr Vaněček. Łącznie w 2023 roku AURES Holdings sprzedał prawie 400 samochodów elektrycznych.

Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne w AURES Holdings w I kw. 2024 r.

  1. BMWi3
  2. Tesla Model 3
  3. Škoda Citigo-e
  4. VW e-Golf
  5. Nissan Leaf
  6. Tesla Model Y
  7. Mazda MX-30
  8. Mercedes-Benz EQA
  9. Volkswagen e-up!
  10. Škoda Enyaq Coupé

W 2023 r. 3% (tj. 6 640) wszystkich nowych sprzedanych samochodów było zasilanych wyłącznie bateriami, co stanowi wzrost o 70% rok do roku w wartościach bezwzględnych. Jeszcze szybszy jest wzrost liczby sprzedanych używanych samochodów elektrycznych na czeskim rynku wtórnym, rok do roku jest to bezwzględny wzrost o 73% (z 1 363 do 2 364). Pod względem marek bestsellerami w zakresie używanych samochodów elektrycznych są Tesla (22%), BMW (17%) i VW (14%). Liderami sprzedaży w AURES Holdings są BMW i3 (15%), Tesla Model 3 (13,5%) i Škoda eCitigo (8,6%). Najsilniejsze pod względem liczby używanych samochodów elektrycznych sprzedanych w sieci AAA AUTO i Mototechna są Praga, Kraj Środkowoczeski i Kraj Południowomorawski. W 2023 roku w segmencie elektromobilności na rynku najczęściej handlowano samochodami używanymi w wieku 1-4 lat.

W 2024 r. w grupie AURES Holdings chcielibyśmy sprzedać około 1000 samochodów elektrycznych. W Czechach planujemy zwiększyć udział w rynku elektromobilności do 15%, ma temu pomóc otwarcie nowego Centrum samochodów elektrycznych i zabytkowych w Pradze – Čestlice. Pierwszy kwartał 2024 r. uważamy za bardzo udany pod względem wyników sprzedaży w obszarze mobilności elektrycznej. W pierwszym kwartale 2024 r. sprzedaliśmy w Grupie 126 pojazdów elektrycznych, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 1 kw. 2023 r. Z kolei, w I kw. 2024 r. kupiliśmy 166 pojazdów elektrycznych, co stanowi wzrost o 63% w porównaniu ze 102 pojazdami kupionymi w I kw. 2023 r.” – dodał Petr Vaněček.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024