News, Biznes

Polski Ślad będzie wyróżniał polskie firmy za granicą

"Znak ma na celu podkreślenie kulturowej łączność biznesu z Polską".

Polski Ślad, certyfikat przyznawany przedsiębiorcom kierującym się w biznesie patriotyzmem ekonomicznym, będzie promował i wyróżniał również polskie firmy za granicą. Dotąd był dostępny wyłącznie dla przedsiębiorstw działających w naszym kraju.

- Chodzi o to, aby Polski Ślad Abroad nie tylko stanowił impuls do rozwoju danej firmy poza granicami Polski, ale też zależy nam na tym, by budować pozytywne skojarzenia między polskością i jakością oraz promować modę na polski biznes w skali międzynarodowej - zaznaczył, cytowany w środowym komunikacie, prezes Polskiego Śladu Maciej Gnyszka.

Polski Ślad Abroad, jak wyjaśnili jego twórcy, obejmuje ekonomiczne przedsięwzięcia Polaków oraz osób polskiego pochodzenia, które utożsamiają się z Polską prowadząc swoje firmy za granicą.

- Znak ma na celu podkreślenie kulturowej łączność biznesu z Polską i wyróżnienie polskich przedsiębiorców, aby mogli rozpoznawać się na zagranicznych rynkach, współpracować i efektywniej konkurować z lokalnymi firmami - wskazano.

Intencją twórców Polskiego Śladu jest, aby nowy znak "umożliwił rozwój w danym kraju lokalnych sieci osób ekonomiczne związanych z Polską, których działalność biznesowa, mimo że prowadzona za granicą, przyczyni się do wzrostu potencjału gospodarczego naszego kraju".

Jak podkreślono, ideą certyfikatu jest również to, by polskie firmy za granicą, czyli przedsiębiorstwa należące do polskich obywateli lub osób polskiego pochodzenia, budowały pozytywny wizerunek Polski i polskiego biznesu.

- Logo Polski Ślad Abroad będzie stanowić także uniwersalny, międzynarodowy wyróżnik polskich produktów, który pomoże w codziennych wyborach konsumenckich Polakom żyjącym poza granicami kraju oraz ułatwi zakupy podróżującym za granicę polskim obywatelom - oceniono.

Certyfikat Polski Ślad, który należy do Towarzystw Biznesowych SA., wyróżnia polskich przedsiębiorców, którzy swoimi działaniami biznesowymi zwiększają potencjał gospodarczy naszego kraju. Certyfikat obejmuje zarówno firmy, jak i same produkty przez nie oferowane. W 2017 r. przyznano 60 certyfikatów dla firm oraz 26 certyfikatów dla produktów. Uhonorowano nimi m.in. Ursus, Izodom 2000 Polska, Lullalove, Firma Bartosz, DP Logistics i Grupa Chrobry. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

edytor: Dorota Skrobisz

Czytaj więcej

Zmiana kategorii na: Turystyka