Silesion.PL

serwis informacyjny

Polisa OC dla ponad 250 profesji… Na liście coach, projektant wnętrz i specjalista BHP

OC zawodowe dla ponad 250 profesji… Na liście m.in. coach, projektant wnętrz i specjaliści ds. zgodności z przepisami prawnymi

OC zawodowe dla ponad 250 profesji… Na liście m.in. coach, projektant wnętrz i specjaliści ds. zgodności z przepisami prawnymi

  • Leadenhall wprowadza ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z najszerszą na polskim rynku listą profesji.
  • Z dobrowolnej polisy mogą korzystać przedstawiciele ponad 250 specjalizacji – np. eksperci odpowiadający za zgodność procedur z przepisami prawnymi (RODO, AML itp.), trenerzy biznesowi i twórcy kampanii reklamowych.
  • Ochrona obejmuje odpowiedzialność za uchybienia powstałe w związku z wykonywaniem usług na podstawie umów o pracę, o dzieło, zlecenia czy kontraktu (B2B).
  • Polisa obejmuje koszty obrony w postępowaniu cywilnym, karno-skarbowym i administracyjnym oraz roszczenia związane ze zniesławieniem, naruszeniem praw autorskich czy utratą dokumentów.

Nowy produkt rozszerza dotychczasowe portfolio ubezpieczeń OC zawodowej oferowanych przez Leadenhall Insurance S.A. Z ochrony mogą skorzystać przedstawiciele ponad 250 profesji przypisanych do 14 obszarów działalności, m.in. szeroko rozumianych usług finansowych, TSL, działalności wydawniczej, doradztwa biznesowego, HR i szkoleń oraz bezpieczeństwa i kontroli jakości.

Tak zwane błędy w sztuce, kosztowne niedopatrzenia czy naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych to ryzyka znane każdej branży. Do tej pory z oferty OC zawodowego korzystają przede wszystkim osoby, na których ciąży ustawowy obowiązek ubezpieczenia m.in. lekarze, notariusze, architekci i księgowi. W konsekwencji na rynku istnieje ogromna luka ubezpieczeniowa – tysiącom profesjonalistów z bardzo różnych dziedzin trudno jest znaleźć ochronę. Z naszego OC mogą skorzystać przedstawiciele większości profesji, na których ustawa nie nakłada obowiązku ubezpieczenia – od projektantów mody po specjalistów BHP. Produkt bazuje na rozwiązaniach dostępnych m.in. w Wielkiej Brytanii, gdzie świadomość ubezpieczeniowa w tym zakresie jest zdecydowanie wyższa – mówi Rajmund Rusiecki z Leadenhall, który działa w Polsce jako przedstawiciel największego i najstarszego rynku ubezpieczeniowego na świecie – Lloyd’s of London.

Jak działa OC zawodowe?

W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje na siebie finansowe konsekwencje roszczeń o wartości nawet 2 mln zł. Minimalna cena rocznej ochrony zaczyna się od ok. 400 zł. Zależy ona m.in. od charakteru działalności, przychodów oraz wysokości sumy gwarancyjnej.

– Każda profesja ma swoją specyfikę, więc błędy w świadczeniu usług różnią się w zależności od charakteru wykonywanej pracy i branży. Ochrona powinna być dopasowana zarówno do potrzeb project managera, który nie dochowa obowiązku zachowania poufności, jak i specjalisty ds. marketingu, który naruszy czyjeś prawa autorskie. Z kolei dziennikarz może dopuścić się pomówienia lub zniesławienia, a np. doradca ds. zarządzania utracić dokumenty lub nieumyślnie doprowadzić do ujawnienia wrażliwych danych. Te różnice pokazują, że ubezpieczenie musi mieć uniwersalne zastosowanie – dodaje Tomasz Domalewski z Leadenhall.

Podstawowy wariant ochrony obejmuje odpowiedzialność cywilną z tytułu prowadzenia działalności zawodowej – to uchybienia powstałe w trakcie pracy wykonywanej w ramach pisemnej umowy o dowolnym charakterze. Polisa jest rozszerzona o pokrycie kosztów obrony, dochodzenia czy ugody w odniesieniu do wniesionego lub potencjalnego roszczenia. Dotyczy to także kosztów obrony w postępowaniach karnych, karno-skarbowych lub administracyjnych. Do ubezpieczenia kwalifikują się również następujące sytuacje: naruszenie obowiązku zachowania poufności lub praw własności intelektualnej, oszczerstwo, zniesławienie lub pomówienie oraz utrata dokumentów.

Ubezpieczenie OC dla specjalistów można zawrzeć wyłącznie za pośrednictwem niezależnych pośredników – agentów i brokerów ubezpieczeniowych. Oddajemy w ich ręce możliwość zaoferowania klientom niedostępnego w Polsce – w takiej skali – ubezpieczenia OC zawodowej. To dla nich szansa na dodatkowy przychód i budowę bazy klientów w oparciu o nową kategorię produktową – zauważa Rajmund Rusiecki.

***

Kto może korzystać z OC zawodowego?
Obszar działalnościPrzykładowe profesje
Poradnictwo indywidualne i rodzinnedoradca rodzinny, instruktor jogi, trener rozwoju osobistego, trener osobisty, instruktor fitness
Usługi w obszarze bezpieczeństwa i kontroli jakościspecjalista BHP, prywatny detektyw, technik jakości usług, specjalista ds. zarządzania ryzykiem
Usługi finansowe i ubezpieczeniowelikwidator szkód ubezpieczeniowych, rzeczoznawca techniki samochodowej, technik szkodowy
Usługi w obszarze kultury, reklamy, rozrywki i modyspecjalista ds. marketingu lub ds. wizerunku marki, konsultant ds. sztuki, organizator konferencji
Usługi w obszarze obsługi rynku nieruchomościurbanista, architekt krajobrazu, projektant wnętrz, kreślarz CAD
Usługi w obszarze ochrony środowiska i ekologiispecjalista ds. wydawania świadectw charakterystyki energetycznej, doradca ds. odnawialnych źródeł energii
Usługi w obszarze PR i badania rynkukonsultant public relations, specjalista ds. badania rynku, specjalista ds. budowania wizerunku
Usługi w obszarze TSL oraz zakupów i dostawinspektor cargo, dyspozytor, konsultant ds. eksportu, specjalista ds. zarządzania łańcuchem dostaw
Usługi w obszarze żywności i żywieniasommelier, inspektor kontroli żywności, intendent, konsultant branży spożywczej
Usługi w zakresie HR oraz edukacji i szkoleńdyrektor HR, specjalista ds. kadr, doradca zawodowy, korepetytor, trener biznesowy, szkoleniowiec
Usługi w zakresie zarządzania i compliancekonsultant biznesowy, doradca ds. prawnych lub gospodarczych lub zgodności z przepisami prawnymi
Usługi call centerpracownik infolinii, konsultant telefoniczny
Twórczość pisarska, wydawnicza i medialnacopywriter, dziennikarz prasowy, grafik, fotograf
Inne usługi profesjonalnegrafolog, synoptyk, biegły sądowy, mediator

Źródło: Leadenhall Insurance

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024