Silesion.PL

serwis informacyjny

PKM Katowice: prezentacja RMS 2.0 – mobilnej aplikacji kierowcy i elektronicznej karty drogowej

W czwartek 14 września w czasie branżowego spotkania Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice ogłosiło przełomowe wydarzenie w polskim sektorze transportowym. Spółka z dumą prezentuje pierwsze w Polsce wdrożenie innowacyjnego rozwiązania – elektronicznej karty drogowej i aplikacji RMS 2.0. Ta nowatorska platforma wprowadza nowy standard mobilnego wsparcia pracy kierowców oraz efektywności w zarządzaniu flotą.

Raport z pierwszych doświadczeń funkcjonowania nowatorskiego systemu został przedstawiony przedstawicielom zarządów firm komunikacji publicznej z Gdańska, Łodzi, Krakowa, Warszawy i Lublina. Równocześnie z Katowicami system był testowany w Jarocinie, jednak ze względu na skalę i wielkość taboru, to właśnie stolica Śląska jest bardziej miarodajnym przykładem dla innych dużych miast w Polsce.

Wprowadzanie innowacji w celu poprawy bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, ale i pracy kierowców było zawsze celem samorządu jako właściciela przedsiębiorstw transportowych. Bardzo się cieszę z aktywności zarządu PKM, który poszukuje rozwiązań z jednej strony usprawniających działanie systemu transportowego, a z drugiej wpływających na wygodę pracowników – mówi Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic, który otworzył konferencję.

Aplikacja RMS 2.0: Wsparcie na wyciągnięcie ręki

Aplikacja RMS 2.0 to mobilne wsparcie dla kierowców, dostępne na tabletach i smartfonach. Zintegrowana z systemem dyspozytorskim przedsiębiorstwa, zapewnia stały dostęp do kluczowych informacji, dokumentów i rozporządzeń, eliminując konieczność korzystania z tradycyjnych papierowych dokumentów. Najważniejsze korzyści dla kierowców to stały wgląd w harmonogramy planowane i wykonane, dostęp do rozkładów jazdy w czasie rzeczywistym, informacje o planowanych trasach i służbach na bieżąco czy powiadamianie o aktualizacjach planów przewozów. Ważne jest to, że aplikacja działa w obie strony, dzięki czemu dyspozytornia przeniesie komunikację na jeszcze wyższy poziom, a interaktywny chat umożliwi błyskawiczną komunikację między kierowcami a dyspozytorami. To oznacza szybką reakcję na zdarzenia i sprawy operacyjne. Komunikacja może odbywać się poprzez predefiniowane lub dostosowywane komunikaty, zwiększając efektywność komunikacji w czasie rzeczywistym.

Automatyzacja: Wartość czasu i składników pracy

RMS 2.0 automatyzuje zapis przebiegu pracy kierowców i przekazuje dane do systemu dyspozytorskiego, eliminując konieczność ręcznego wpisywania informacji. To przyspiesza rozliczenia i zmniejsza obciążenie pracowników ds. weryfikacji. Końcowe rozliczenie czasu pracy kierowcy wraz z wszystkimi składnikami jest dokładne i niezawodne.

Zrównoważony rozwój: Ekologiczne korzyści

Bardzo istotny jest fakt, że RMS 2.0 wspiera zrównoważony rozwój i chroni środowisko. Eliminacja papierowych wydruków kart drogowych, dokumentów i rozporządzeń przyczynia się do ograniczenia kosztów administracyjnych oraz zmniejsza emisję odpadów. To znakomite wsparcie dla miast, które dążą do wdrażania polityki “eco-friendly”.

Musimy sobie zdawać sprawę, że cała dokumentacja związana z obsługą kierowców w firmie wielkości katowickiego PKM, to tony papieru w skali roku, koszty magazynowania i ogromna ilość czasu jaką muszą poświęcać pracownicy administracyjni na przygotowywanie i zarządzanie dokumentacją. Wprowadzenie elektronicznego, szytego na miarę potrzeb przedsiębiorstw komunikacyjnych systemu pozwala na oszczędności w każdym z tych zakresów – mówi Roman Urbańczyk, prezes PKM Katowice.

Aplikacja RMS 2.0 to krok w przyszłość, który zmienia sposób działania w sektorze transportowym. Zapewnia bardziej efektywną i ekologiczną pracę, pozostawiając tradycyjne metody daleko w tyle. Dla PKM Katowice i potencjalnie innych przedsiębiorstw komunikacyjnych w kraju to krok naprzód ku nowoczesności i skuteczności.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024