Czytasz: Pierwsze zatrzymania i zarzuty po tragedii w Mikołowie

Pierwsze zatrzymania i zarzuty po tragedii w Mikołowie

Trzech mężczyzn zostało zatrzymanych. Czy mieli oni związek z tragedią w Mikołowie?

Policjanci z Mikołowa wyjaśniają okoliczności tragicznej śmierci trzech osób. Podczas świąt Bożego Narodzenia 22 i 23-letnia oraz 35-letnia kobieta zmarli prawdopodobnie wskutek zatrucia dopalaczami. Wstępnie ustalono, że ofiary nie znały się.

- Mikołowscy policjanci zatrzymali wczoraj 3 mężczyzn, mogących mieć związek z tą sprawą – mieszkańców powiatu mikołowskiego w wieku 35, 31 i 17 lat.  Na razie jeden z nich usłyszał zarzut rozprowadzania dopalaczy, które mogły przyczynić się do śmierci mikołowian - informuje policja.

W trakcie zatrzymań stróże prawa odnaleźli blisko 30 gramów dopalaczy. Wszyscy zatrzymani zostaną doprowadzeni do prokuratury z wnioskami o tymczasowy areszt. 

Co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna?

  • wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne
  • rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);
  • złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;
  • stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;
  • zmiana nawyków żywieniowych - brak apetytu lub objadanie się;
  • kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;
  • próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;
  • nieuzasadnione ataki złości, agresji;
  • wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;
  • wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, tzw. slangu narkotykowego;
  • pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;
  • zmiana zapachu ciała.


Jakie są skutki i objawy zażycia dopalaczy?

  • bóle głowy, migrena;
  • kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej;
  • agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk;
  • nudności, wymioty, biegunka;
  • zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji;
  • reakcje alergiczne;
  • myśli samobójcze, omamy;
  • napady leku, halucynacje;
  • nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

Gdzie szukać pomocy?

800 060 800  -  Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego

116 111 -  Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

800 100 100 - Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

800 12 12 12 -  Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka