Silesion.PL

serwis informacyjny

ORLEN przedłuża współpracę z Robertem Kubicą. Polak za kierownicą Hypercara Ferrari

Robert Kubica fot OrlenTeam

Robert Kubica w sezonie 2024 ponownie wystartuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC. Polak zasiądzie za kierownicą samochodu włoskiego zespołu AF Corse, który jest partnerem Ferrari. Połączy starty w WEC z występami w European Le Mans Series. Ponadto Kubica przez kolejne trzy lata będzie kontynuować współpracę z ORLENEM jako jeden z głównych ambasadorów marki koncernu.

– Sponsoring sportu to jeden z filarów strategii budowania silnej i globalnie rozpoznawalnej marki. Od kilku lat stawiamy na kluczowy projekt związany z obecnością w Formule 1, dzięki czemu docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie. Konsekwentnie wspieramy też najlepszego polskiego kierowcę wyścigowego, jedynego polskiego zawodnika w historii F1 – Roberta Kubicę. Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umowy sponsoringowej z Robertem o kolejne trzy lata. Wesprzemy go w walce o kolejne trofea najbardziej prestiżowych serii wyścigowych. Jednocześnie będziemy dalej efektywnie wykorzystywać tę współpracę na polu marketingowym i komunikacyjnym – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.

Współpraca Roberta Kubicy z ORLENEM jest świetnym przykładem tego, jak długofalowa i przemyślana polityka sponsoringowa może korespondować z realizacją celów biznesowych i wizerunkowych. Kubica jest kluczowym ambasadorem marki. Regularnie uczestniczy w kampaniach marketingowych wspierających obszar detaliczny. W ostatnich latach promował ORLEN Paczkę, paliwa VERVA i program lojalnościowy VITAY.

Według badania pracowni ARC Rynek i Opinia aż 55% Polaków pozytywnie postrzega zaangażowanie ORLENU w sponsorowanie kierowcy. Niemal co piąty badany wskazuje, że dzięki współpracy z Kubicą chętniej korzysta ze stacji paliw koncernu. Kubica cieszy się wielką sympatią Polaków, ale gwarantuje też zagraniczną ekspozycję marki koncernu i wzmacnia jej rozpoznawalność. Łączna szacowana wartość zwrotu mediowego i pozamediowego, którą ORLEN osiągnie dzięki współpracy z kierowcą na polskim i zagranicznych rynkach wyniesie w roku 2023 ok. 68,5 mln zł.

Dla Roberta Kubicy przyszły rok będzie kolejnym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Polak w swoim drugim, pełnym sezonie wywalczył z ekipą ORLEN Team WRT tytuł mistrzowski w klasie LMP2. W przyszłym roku polski kierowca będzie walczył o triumf w klasie Hypercar, królewskiej kategorii najszybszych samochodów, której zwycięzcy zostają oficjalnie mistrzami świata endurance. Polak dołączy do zespołu AF Corse współpracującego z Ferrari i wsiądzie za kierownicę modelu 499P – jednego z trzech w stawce WEC 2024. Włoska ekipa w sezonie 2023 wygrała wyścig 24h Le Mans.

W ciągu pięciu lat współpracy z ORLENEM Kubica odnosił sukcesy w prestiżowych seriach wyścigowych. W tym czasie wrócił do ścigania się w Formule 1, najpierw w zespole Williamsa, a następnie Alfa Romeo Racing Team ORLEN. W 2021 roku w barwach belgijskiego zespołu ORLEN Team WRT triumfował w European Le Mans Series w kategorii LMP2. Rok później, z kolegami z włoskiej Premy stanął na drugim stopniu podium legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Sukces ten powtórzył w tym roku, a znakomity sezon zwieńczył mistrzowskim tytułem w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC – ponownie w barwach belgijskiego zespołu ORLEN Team WRT. Teraz kierowca z Krakowa spełni marzenie o występach w samochodzie Ferrari. Z ekipą AF Corse Kubica będzie rywalizować w klasie Hypercar – najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata. W 2024 roku zobaczymy go także ponownie w European Le Mans Series w barwach ORLEN Team AO by TF.

Warto wspomnieć o jeszcze jednym ważnym aspekcie sportowej kariery Kubicy. Kierowca ORLEN Teamu od lat jest wzorem do naśladowania dla młodych, utalentowanych kierowców, którzy czerpią z jego wiedzy i doświadczenia. Niedawno głośnym echem w mediach odbiła się informacja, że Kacper Sztuka, również kierowca ORLEN Teamu, dołącza do Akademii Red Bulla gdzie będzie rozwijał swoje umiejętności.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024