Silesion.PL

serwis informacyjny

Nowoczesna pracownia komputerowa dla zwycięzców Esportowej Ligi Szkół

Pracownie wyposazono w nowoczesne komputery Fot. D. Czapla

Pracownie wyposazono w nowoczesne komputery Fot. D. Czapla

Pokonali konkurencję i wywalczyli nowoczesną pracownię komputerową dla swojej szkoły. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 19 w Katowicach mogą się cieszyć z nowoczesnego sprzętu komputerowego, który trafił do placówki dzięki ich zwycięstwu w rozgrywkach Esportowej Ligi Szkół.

– W czterech turach kwalifikacyjnych wzięło udział 31 drużyn, reprezentowanych przez blisko 100 zawodników, którzy rozegrali 53 mecze. 8 najlepszych ekip zakwalifikowało się do wielkiego finału, gdzie musieli rozegrać kolejne spotkania – mówi Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic – W tym najważniejszym, finałowym, zwycięsko z pojedynku wyszła reprezentacja Szkoły Podstawowej Nr 19 w Katowicach. W decydującej rozgrywce pokonała uczniów II Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Katowicach – dodaje wiceprezydent.

3 lutego nowoczesna pracownia komputerowa w Szkole Podstawowej nr 19 została uruchomiona. Wcześniej wyposażono ją w nowoczesne komputery. 15 nowych stanowisk przypomina te, na których grają profesjonaliści – ich specyfikacja pozwala nie tylko na komfortową naukę, ale także na próbowanie swoich sił w dowolnym tytule esportowym. Uczniowie podczas korzystania z sali mogą poczuć klimat znany z największych turniejów esportowych na świecie – na ścianach pracowni znalazły się wizerunki bohaterów turnieju Intel Extreme Masters.

– Nowa, dodatkowa pracownia komputerowa otwiera przed naszą szkołą nowe możliwości kształcenia i edukacji w zakresie rozwoju umiejętności cyfrowych naszych uczniów. Wzbogaci ofertę edukacyjną naszej placówki. Pozwoli na uatrakcyjnienie prowadzonych zajęć informatycznych. Będzie wykorzystywana zarówno jako dodatkowa pracownia informatyczna a także do realizacji zajęć rozwijających i zajęć pozalekcyjnych. Kompetencje cyfrowe są współcześnie bardzo ważne, aby funkcjonować w nowoczesnym społeczeństwie. To ułatwia życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie wykorzystującym technologie cyfrowe – podkreśla Ewa Parkieta, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 19 im. Wojciecha Korfantego. – Warto podkreślić, że zaangażowanie uczniów w rywalizację miało podłoże czysto sportowe – walczyli oni bowiem o nagrodę nie dla siebie samych, ale dla całej naszej placówki, w której się uczą – dodaje.

3 lutego nowoczesna pracownia komputerowa w Szkole Podstawowej nr 19 została uruchomiona Fot. D. Czapla

Dzięki pracowni uczniowie będą mogli także rozwijać pasje i zainteresowania związane z prężnie rozwijającym się ostatnio esportem. Wyposażenie sali komputerowej kosztowało 90 000 zł.

– Pracownia jest świetna! – mówił tuż po oficjalnym otwarciu pracowni Wiktor Zaremba, jeden z trzech zawodników zwycięskiej drużyny. – Ostatni mecz był naprawdę ciężki. W pewnym momencie byliśmy przekonani, że przegraliśmy, ale dzięki grze zespołowej udało się wygrać! Już nie możemy się doczekać zajęć w nowej pracowni – dodał uczeń SP 19.

Uczniowie zwycięskiej drużyny, która przyjęła nazwę Trzej Królowie otrzymali z rąk Rafała Pikiewicza, dyrektora zarządzającego w ESL Gaming Polska, zaproszenie do udziału w nadchodzącym Intel Extreme Masters Katowice.

– Stworzyliśmy mural w Katowicach. Teraz zaangażowaliśmy się w powstanie pracowni komputerowej. Dzięki takim działaniom z jednej strony robimy coś fajnego dla mieszkańców Katowic, z drugiej  promujemy esport – podkreślał Rafał Pikiewicz, dyrektora zarządzającego w ESL Gaming Polska.

Tegoroczny IEM Katowice odbędzie się w Spodku oraz MCK-u w dniach 10-12 lutego. W trakcie tegorocznej odsłony wydarzenia będą miały miejsce dwa główne turnieje esportowe. Pierwszy w grze Counter-Strike: Global Offensive, gdzie pula nagród to 1 000 000 dolarów. Drugi w grze strategicznej StarCraft II, gdzie zawodnicy z całego świata będą walczyć o tytuł Mistrza Świata i nagrodę w wysokości 500 000 dolarów. W tym roku do Katowic powraca również, po trzyletniej przerwie, IEM Expo z darmowym wstępem do strefy wystawienniczej. Na uczestników czeka moc atrakcji, w tym spotkania z gwiazdami Internetu, nowości ze świata technologii i gier oraz liczne rywalizacje esportowe. 

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024