News

Zmiany na lotnisku. W zimie polecimy inaczej

Są nowe połączenia, a niektóre stare zostają wycofane. Co się zmienia?

Nowe połączenia pojawią się w zimowym rozkładzie lotów z Katowic. W niedzielę odlecą stamtąd pierwsze samoloty Ryanaira do Aten, Edynburga i Mediolanu-Malpensa. W poniedziałek Wizz Air pierwszy raz poleci na izraelskie lotnisko Ovda, a w czwartek do Agadiru.

Jak poinformowało w piątek biuro prasowe Katowice Airport, w zimowym rozkładzie lotów, który będzie obowiązywał do końca marca 2018 r. z Pyrzowic dostępne będą 42 regularne trasy do 18 państw w Europie, Azji i Afryce.

W niedzielę linia lotnicza Ryanair zainauguruje całoroczne połączenia do: Aten (czwartek i niedziela), Edynburga (piątek i niedziela) i Mediolanu-Malpensa (środa i niedziela).

Dwa sezonowe połączenia uruchomi natomiast w kolejnych dniach Wizz Air: w poniedziałek linia ta wykona swój pierwszy rejs z Pyrzowic na izraelskie lotnisko Ovda (poniedziałek i piątek), w czwartek uruchomione zostanie natomiast połączenie do Agadiru (raz w tygodniu).

Katowickie lotnisko przypomina, że w rozkładzie zimowym nie jest dostępna część tras sezonowych, a jego wejście w życie przewoźnicy traktują jako okazję do optymalizacji siatki połączeń.

Niektóre połączenia znikną na zimę

W zimowym rozkładzie Wizz Air nie będzie oferować z Katowic sezonowych połączeń do Alghero, Burgas, Kutaisi i Splitu (mają powrócić w przyszłorocznym rozkładzie letnim). Przewoźnik ten zrezygnował też z obsługi połączeń do Maastricht, Belfastu i Beauvais. W zamian w letnim rozkładzie mają pojawić się inne nowe kierunki

Ryanair, jak co roku w sezonie zimowym, wycofał z oferty połączenia z Katowic do Chanii i na Korfu, zawiesił też trasę do Hamburga (kierunki te również mają być znów dostępne w rozkładzie letnim).

LOT w okresie zimowym utrzyma cztery połączenia dziennie tam i z powrotem do Warszawy (wprowadzone od końca czerwca br., wcześniej przewoźnik wykonywał dwie takie tzw. rotacje dziennie). Podobnie liczba rejsów Lufthansy ma zimą pozostać na niezmienionym poziomie.

Władze Katowic Airport wskazują, że w ciągu najbliższych pięciu miesięcy Wizz Air rozwinie tam swoją działalność, zastępując trzy z sześciu bazujących tam 180-miejscowych Airbusów A320 większymi, 230-miejscowymi Airbusami A321. Takimi maszynami linia obsługiwała będzie trasy m.in. do: Aten, Bolonii, Eindhoven, Londynu-Luton, Katanii i Oslo-Torp. W efekcie przewoźnik będzie mógł zwiększyć liczbę pasażerów obsługiwanych w Pyrzowicach do ok. 2 mln rocznie.

Lider ruchu czarterowego

Katowice w sezonie zimowym mają pozostać liderem polskich portów regionalnych w obsłudze ruchu czarterowego – obsłużą 14 kierunków do 9 państw. Cztery z nich prowadzą do Hiszpanii (Fuerteventura, Gran Canaria, Teneryfa i Lanzarote), trzy do Egiptu (Hurghada, Sharm El Sheikh i Marsa Alam), po jednym do Maroka (Agadir) i Portugalii (Madera). W ofercie Pyrzowic są też: Dominikana, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Zanzibar i Wyspy Zielonego Przylądka.

W całym 2016 r. w ruchu całkowitym na pyrzowickim lotnisku obsłużono 3,22 mln pasażerów. Z kolei w okresie od stycznia do końca września 2017 r. odprawiono już blisko 3,13 mln osób, tj. o blisko 532 tys. więcej (wzrost o 4,5 proc.) w porównaniu z tym samym okresem ub. roku.

Władze Katowice Airport sygnalizują już, że cały 2017 r. zostanie zamknięty rekordowym wynikiem ok. 3,8 mln podróżnych, a w przyszłym (w którym Katowic chcą oferować co najmniej 120 kierunków) przekroczona powinna zostać granica 4 mln podróżnych. (PAP)

autor: Mateusz Babak

edytor: Anna Mackiewicz

Czytaj więcej

Zmiana kategorii na: Narodowe Czytanie