News

Nie zostawiaj psów na lodzie

02:45

Adopcje psów i hokeiści? To prawdopodobnie pierwsza na świecie kampania, w której rolę główną odgrywają zwierzęta z tyskiego schroniska w towarzystwie sportowców.

Tym razem Stadion Zimowy w Tychach nie był miejscem walki o medal i punkty, a o losy zwierząt. To tu hokeiści GKS-u Tychy zapozowali z psiakami, by zwrócić uwagę na problem adopcji zwierząt w mieście. Hasło przewodnie kampanii organizowanej przez Tyski Sport S.A. oraz Miejskie Schronisko dla Zwierząt w Tychach brzmi: "Nie zostawiaj zwierząt na lodzie".

- Chcemy dotrzeć do szerszego grona osób, zachęcić do odwiedzenia schroniska i dać naszym podopiecznym możliwość znalezienia nowego domu - tłumaczy Agnieszka Osior, kierownik Miejskiego Schroniska dla zwierząt w Tychach.

 HOKEIŚCI I WYMOWNE HASŁA

Na plakatach, które rozwieszone zostaną w Tychach oraz sąsiednich powiatach, mieszkańcy będą mogli zobaczyć znanych hokeistów w towarzystwie psów do adopcji. Każde zamieszczone na nim hasło nawiązuje zarówno do elementów związanych z hokejem na lodzie oraz ze schroniskiem. Na plakacie można zobaczyć m.in jak Michał Kotlorz podchodzi "bez kija" do psa oraz maskotę hokeistów-wilka, który karmi podopiecznego Schroniska Miejskiego. W sumie powstało sześć plakatów.

Zobacz plakaty kampanii “Nie zostawiaj psów na lodzie”:

fot. Łukasz Sobala

Nie bez przyczyny o dom dla zwierząt walczą hokeiści.

- Zdajemy sobie sprawę, że wizerunek zawodników jest skutecznym magnesem, który przyciąga widzów. Postanowiliśmy wzbudzić wśród mieszkańców Tychów takie podejście, w którym otoczą zwierzęta większą czułością, opieką i miłością - wyjaśnia Grzegorz Bednarski, prezes Tyski Sport S.A.

PONAD 70 ZWIERZĄT CZEKA NA DOM

W schronisku przebywają obecnie 63 psy i 9 kotów. Jak twierdzi kierownik miejskiego schroniska, z roku na rok sytuacja w obiekcie staje się coraz lepsza. Nie tylko rośnie liczba adopcji, ale również zmienia się podejście ludzi do bezdomnych zwierząt.

- W zeszłym roku przyjęliśmy do schroniska 343 psy. Dla 361 psów znaleźliśmy nowe domy. Również w przypadku kotów tych adopcji było bardzo dużo. Dla 117 kotów znaleźliśmy nowe domy spośród ponad 180 - tłumaczy Agnieszka Osior.

Kampania “Nie zostawiaj psów na lodzie” ma potrwać około dwóch miesięcy. Jak zapowiada prezes Tyskiego Sportu, planowane jest rozszerzenie akcji wśród zawodników pozostałych sekcji GKS-u Tychy.

Czytaj więcej

Napisz do autora k.pilawa@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Długi weekend