Silesion.PL

serwis informacyjny

Najlepiej sprzedające się samochody w Europie. Czy w Polsce są równie popularne?

Samochody auta parking

Europejczycy mają swoje konkretne upodobania jeśli chodzi o samochody. Niektóre z nich pokrywają się z ulubionymi modelami Polaków, ale różnice są jednak bardzo widoczne. Zwłaszcza wśród pojazdów elektrycznych. W Europie Tesla Model 3 wiedzie prym wśród aut z napędem elektrycznym, a w Polsce to Nissan Leaf był najpopularniejszy w 2021 roku. Sprawdźcie, jakie jeszcze różnice pomiędzy najlepiej sprzedającymi się samochodami w Europie i w Polsce w 2021 roku znaleźli eksperci z Yanosik Autoplac!

To był trudny rok dla całej branży motoryzacyjnej

2021 rok stanowił wyzwanie dla całego sektora europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Całkowita wielkość sprzedaży była na najniższym poziomie od 1985 roku. W całej Europie zarejestrowano 11,75 mln nowych aut. Okazało się, że niedobór półprzewodników okazał się jeszcze bardziej szkodliwy dla całej branży, niż ograniczenia spowodowane koronawirusem.

Najbardziej odczuwalna druga fala kryzysu rozpoczęła się już w lipcu, gdy wolumen sprzedaży spadł w tempie dwucyfrowym, w porównaniu z 2020 rokiem.

To był trudny czas dla producentów samochodów oraz dealerów. Wstrzymane produkcje nowych pojazdów, ze względu na brak dostępnych części, spowodowały wydłużony czas oczekiwania na samochody z salonów, a tym samym również większe zainteresowanie pojazdami z rynku wtórnego. Tych drugich również zaczęło brakować – komentuje Dominik Popek, Yanosik Autoplac

Niestety nic nie wskazuje na to, by w krótkim czasie sytuacja miała się polepszyć. Minął już rok, a kryzys zaczął się pogłębiać. Dodatkowe utrudnienia spowodowała wojna w Ukrainie, która jest jednym z ważniejszych producentów półprzewodników. Z kolei nałożone sankcje na Rosję powodują, że ta ogranicza eksport niezbędnych do produkcji aut surowców.

Mimo ograniczeń w dostępności samochodów, te wciąż są bardzo pożądane. Nie tylko wśród Polaków, ale również Europejczyków. Które z nich cieszyły się największym zainteresowaniem w ubiegłym roku?

Najpopularniejszym autem w 2021 roku w Europie był… Golf!

W ubiegłym roku, to Volkswagen Golf był najpopularniejszym samochodem w Europie. Uzyskał 205 408 nowych rejestracji, tym samym wyprzedzając Peugeota o 10 000 sztuk, który zajął drugie miejsce.

To niemieckie kompaktowe auto cieszy się dużą popularnością na rynku europejskim od 2008 roku. Trzeba mieć jednak na uwadze, że konkurencja nie spoczywa na laurach i poprzez wypuszczenie na rynek małych i kompaktowych SUV-ów zyskuje coraz większą popularność, a to mocno zagraża niemieckiemu Golfowi. W 2021 roku udział Golfa w rynku europejskim wyniósł 1,75%, w 2008 roku był na poziomie 3,16%. Wyniki marki spadają, co jest wynikiem braku zelektryfikowanej wersji tego modelu. A coraz więcej Europejczyków chce przejść na ekologiczne środki transportu i tylko takich szuka – mówi Dominik Popek, Yanosik Autoplac

Ponadto, niemiecki producent borykał się również z dużymi problemami produkcyjnymi – zarówno Golf jak i Tiguan zostały wstrzymane w produkcji w Wolfsburgu. Powodem był brak półprzewodników. Dodatkowym aspektem, który wpłynął na słabnącą popularność tego modelu, była zła prasa nawiązująca do zastosowania w produkcji gorszej jakości materiałów oraz niewygodnych rozwiązań.

W 2021 roku wśród Europejczyków wzrosło również zainteresowanie Toyotą Yaris, Dacią Sandero, czy Volkswagenem T-Roc. Popularność zaczął zyskiwać także Fiat oraz Abarth 500, Citroen C3 i Hyundai Tucson.

Te elektryki przyciągnęły uwagę Europejczyków w 2021 roku!

Największą popularność wśród europejskich kierowców w ubiegłym roku zyskała Tesla Model 3 – sprzedaż tego modelu wzrosła do 168 000 z progu 29 300 w 2018 roku.

Teslą interesuje się wielu kierowców, w tym również polskich. Auto o mocy 285 KM, 372 KM i 480 KM, z segmentu luksusowych, to marzenie niejednego kierowcy. Nic dziwnego, że w Europie staje się popularniejsze – elektryk o dobrych osiągach, z napędem na 4 koła, które dodatkowo zostało wyposażone w funkcję autopilota. Co ciekawe – w Polsce było o wiele tańsze niż w Europie, obecnie ceny poszły już w górę o niecałe 10%. – komentuje Dominik Popek, Yanosik Autoplac

Poza Teslą Europejczycy chętnie kupowali również Renault Zoe (72 000) oraz Volkswagen ID3 (69 000). Z kolei w Polsce najpopularniejszym autem elektrycznym był Nissan Leaf.

Jakie auta interesowały Polaków w 2021 roku?

Eksperci z Yanosik Autoplac przygotowali zestawienie najpopularniejszych marek samochodowych, którymi interesowali się ich klienci. Okazuje się, że na pozycji lidera w ubiegłym roku, utrzymała się Toyota i modele Auris, Aygo oraz Corolla.

Poza Toyotą wielu naszych klientów interesowało się modelami Opla oraz Volkswagena, najczęściej wyszukiwanymi markami były również Ford, BMW, Audi, Renault, Mercedes-Benz, Skoda i Fiat. Jednak najczęściej wyświetlane oferty z serwisu dotyczyły Skody Octavii, Opla Astra, Mazdy 6 i Toyoty Auris – mówi Dominik Popek, Yanosik Autoplac

Pojazdy z segmentu C są bardzo często wybierane przez osoby, którym zależy na komfortowym podróżowaniu, a także średnim poziomie spalania. Z kolei segment D i klasa średnia to już raczej modele rodzinne, które oferują użytkownikom wygodne podróżowanie w dalsze trasy, przy stosunkowo niskim poziomie spalania.

Pomimo sporych trudności z dostępnością samochodów w całej Europie, kierowcy wciąż poszukują nowych pojazdów. Wśród Europejczyków największym zainteresowaniem w ubiegłym roku cieszył się Volkswagen Golf, który w Polsce nie zyskał większej popularności. W ubiegłym roku, w naszym kraju, najwięcej osób poszukiwało modeli japońskiej Toyoty, zwłaszcza Auris, Aygo oraz Corolli. W Europie to Toyota Yaris odnotowała największe zainteresowanie.

Wśród najbardziej poszukiwanych przez Polaków modeli samochodów pojawiły się Skoda Octavia, Opel Astra, Mazda 6 i Toyota Auris. Europejski rynek za to wolał Dacię Sandero, Volkswagena T-Roc, Fiata i Abartha 500, a także Citroena C3 i Hyundaia Tucsona.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024