Czytasz: Muzeum Śląskie zarejestruje się jako znak towarowy

Muzeum Śląskie zarejestruje się jako znak towarowy

Alicja Knast: "Nikt nie będzie mógł wykorzystać wizerunku Muzeum bez uzyskania naszej zgody"

Muzeum Śląskie zarejestruje się do 1 marca jako znak towarowy; nie będzie można korzystać z jego wizerunku do celów komercyjnych – zapowiedziała dyrektor Muzeum Alicja Knast podczas piątkowej debaty nt. inwestycji mieszkaniowej w bezpośrednim sąsiedztwie placówki.

Siedziba Muzeum Śląskiego powstała w ostatnich latach na terenie dawnej kopalni Katowice; obok ukrytych pod ziemią nowych przestrzeni, wykorzystuje część odrestaurowanych obiektów pokopalnianych. Dzięki tej i innym nowym inwestycjom na pokopalnianym terenie – jak siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Międzynarodowe Centrum Kongresowego połączone z halą Spodka - w centrum Katowic powstała nowa wartościowa przestrzeń, nazywana Strefą Kultury.

 Przy hali Spodka, w miejscu wyburzonego biurowca DOKP, powstaje obecnie nowoczesny 66-metrowy biurowiec KTW. Budująca go firma TDJ przygotowuje też mieszkaniowy projekt deweloperski po drugiej stronie Strefy Kultury, nieopodal Muzeum Śląskiego.

 „Muzeum Śląskie od marca będzie znakiem towarowym. (…) To oznacza, że nikt nie będzie mógł wykorzystać Muzeum bez uzyskania naszej zgody. (...) Będziemy oczywiście użyczali wizerunku, gdy sprawy będą dotyczyły kultury, szeroko pojętego użytku publicznego, ale nie do celów komercyjnych” - zapowiedziała.

 „W związku z tym niezwykle istotna jest dyskusja, co jest własnością wspólną i jak możemy nią dysponować, kto może i na jakich prawach; (…) a także jak ona jest dla nas ważna” - uznała dyrektor, akcentując że nie jest przeciwna inwestycji mieszkaniowej, chodzi jedynie o jej skalę - „radykalnie zmieniającą doświadczenie bycia na terenie muzeum”. (PAP)

 autor: Mateusz Babak

Czytaj więcej