Czytasz: Marek Kopel miał odpowiadać za transport w Metropolii. Teraz odchodzi ze stanowiska

Marek Kopel miał odpowiadać za transport w Metropolii. Teraz odchodzi ze stanowiska

Marek Kopel funkcję Dyrektora ZTM będzie pełnił jedynie do stycznia 2019 roku. Co jest powodem takiej decyzji?

Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii poinformowali w czwartek, że Marek Kopel nie będzie już Dyrektorem Zarządu Transportu Metropoliltalnego.

– Umowa Marka Kopla na stanowisku dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego trwa do końca tego roku. Z powodów osobistych, złożył wniosek o przedłużenie jej jedynie do końca stycznia 2019 roku, aby dokończyć proces przejmowania i integrowania trzech dotychczasowych związków komunikacyjnych w strukturach ZTM. Przypomnijmy, że formalnie KZK GOP, MZK Tychy i MZKP Tarnowskie Góry zostaną przejęte przez Metropolią z dniem 1 stycznia 2019 roku. – poiformowały władze Metropolii.

Metropolia w związku z powyższym, ma w najbliższym czasie ogłosić nabór na stanowisko nowego dyrektora ZTM.

Kontrola CBA w KZK GOP. Nieprawidłowości warte prawie 3 miliony złotych

Kilka dni temu opinię publiczną obiegła informacja związana z kontrolą delegatury CBA w KZK GOP. Funkcjonariusze, którzy prowadzili tam działania od końca maja 2018 roku przekazali niepokojące dane.

– Funkcjonariusze ustalili, że blisko 3 miliony złotych kosztowały zakupione przez KZK GOP drukarki fiskalne, które jak do tej pory nie służą zgodnie z przeznaczeniem do drukowania pokwitowania opłaty za przejazd u kierującego pojazdem oraz zarejestrowania go jako skasowanego w systemie ŚKUP. – ustalili funkcjonariusze CBA.

Przez okres niemal 3 lat od zakończenia wdrażania projektu ŚKUP, drukarki te zainstalowane w pojazdach obsługujących linie komunikacji pasażerskiej stanowiły "jedynie zbędne wyposażenie kabiny kierowcy, a sprzedaż biletów odbywała się tradycyjnie, z bloczków biletowych".

– Na obecnym etapie wydatek niemal 3 mln zł na zakup drukarek fiskalnych należy ocenić jako niecelowy, zatem naruszający uregulowania ustawy o finansach publicznych. – czytamy w raporcie CBA. 

 Burzliwie w sprawie transportu w Metropolii zrobiło się także podczas ostatniej sesji. Zarząd Metropolii przedstawił wówczas projekt uchwały dotyczący organizacji transportu, który zakładał konieczność podwyżki stawek za organizację transportu.

Przewodniczący Kazimierz Karolczak argumentował konieczność zwiększenia składek miast tworzących metropolię. W budżecie zabraknie blisko 65 mln złotych. Prezydenci, burmistrzowie i wójtowie gmin wchodzących w skład metropolii odrzucili jednak ten projekt.