Czytasz: Jednak metropolia SileZa?
Po propozycji nowej nazwy, prezydent Sosnowca pokazuje logo i slogan metropolii!

Arkadiusz Chęciński w rozmowie z Kamilem Durczokiem przedstawił propozycję nowej nazwy. Teraz idzie krok dalej. Jego metropolia SileZa ma już logo i slogan.

- Metropolia ma łączyć, a nie dzielić. Ogłośmy konkurs, na podstawie którego nazwa będzie szanowała wszystkich członków metropolii, a nie tylko część. Oto nasza pierwsza propozycja: Metropolia SileZa - ogłosił Arkadiusz Chęciński.

Skąd taki pomysł? Słowo SileZa powstało z połączenia słów Silesia oraz Zagłębie i podkreśla swoją śląsko-zagłębiowską specyfikę.

- Metropolia Silesia czy też Metropolia Katowicka to na tę chwilę nazwy nie do zaakceptowania i nie powinni wybierać jej prezydenci - podkreśla prezydent Sosnowca.

propozycja prezydenta Arkadiusza Chęcińskiego

 

Przeczytaj równieżGZM nikomu nic nie mówi

Zdaniem Arkadiusza Chęcińskiego slogan "możliwości bez granic" podkreśla nieograniczony potencjał Metropolii. Zaznacza jedność, brak wewnętrznych podziałów i wielowymiarowe bogactwo w sensie kulturowym, społecznym czy gospodarczym.

- Wydźwięk hasła służy zarówno mieszkańcom, jak i otoczeniu zewnętrznemu, podkreślając przyjazną przestrzeń do życia, biznesu, nauki czy turystyki - przekonuje Chęciński

Sygnet jest odzwierciedleniem sloganu. Jego podstawą są litery M, S i Z wzajemnie się przenikające i "przechodzące w siebie". Harmonijna, ciągła forma podkreśla bezgraniczne możliwości, równorzędność Śląska i Zagłębia, a tonalne przejścia kolorystyczne symbolizują wzajemny, korzystny wpływ obu regionów na siebie i całość organizmu, który tworzy SileZa.

Jak oceniacie propozycję prezydenta Sosnowca?

Czytaj więcej