Silesion.PL

serwis informacyjny

GKS Tychy najbardziej medialnym klubem w sezonie zasadniczym TAURON Hokej Ligi

Trwają emocjonujące play-offy TAURON Hokej Ligi, a tymczasem Polski Hokej podsumował sezon zasadniczy w oparciu o dane dostarczane przez Instytut Monitorowania Mediów. Najbardziej medialnym klubem był GKS Tychy, który wyprzedził GKS Katowice i Re-Plast Unię Oświęcim.

Rozgrywki hokejowe w Polsce są coraz bardziej popularne. W ostatnich latach zwielokrotnił się zasięg informacji o hokeju w polskich mediach.

Rekordowy sezon zasadniczy

Wzrost dotyczy m.in. TAURON Hokej Ligi (do sezonu 2023/24 Polskiej Hokej Ligi), która w sezonie zasadniczym osiągnęła zasięg 183,9 mln oraz ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości 38,8 mln zł. Dla porównania, sezon zasadniczy 2022/23 zamknął się zasięgiem 108 mln i AVE 32,9 mln zł.

Na podium Tychy, Katowice i Oświęcim

Najbardziej medialnym klubem w sezonie zasadniczym 2023/24 był GKS Tychy. Publikacje, w których pojawiali się tyszanie są warte 23,5 mln zł. Za ich plecami uplasowali się obrońcy mistrzowskiego tytułu z GKS Katowice – 20,8 mln zł. Ostatnie miejsce na podium zajęła Re-Plast Unia Oświęcim – 19,3 mln zł.

Ranking pozostałych klubów

Na pozostałych miejscach w rankingu medialnym uplasowały się:

  • Comarch Cracovia z wynikiem 18,6 mln zł,
  • JKH GKS Jastrzębie – 17,7 mln zł,
  • PZU Podhale Nowy Targ – 16 mln zł,
  • KH Energa Toruń – 15,9 mln zł
  • Zagłębie Sosnowiec – 15,8 mln zł.
  • Zestawienie zamyka Marma Ciarko STS Sanok z wynikiem 15,6 mln zł.

Rośnie wartość całego polskiego hokeja

Co ważne, rośnie też wartość całego polskiego hokeja, gdzie oprócz najwyższej klasy rozgrywkowej liczą się publikacje dotyczące wszystkich lig i reprezentacji. Ekwiwalent reklamowy był bliski podwojenia z roku na rok. Z 87 mln zł w 2022 poszybował do 155 mln zł w 2023 roku. – Duża w tym zasługa awansu seniorskiej reprezentacji do elity, ale z roku na rok rośnie także ekstraklasa. Wszystko wskazuje na to, że bank rozbijemy w tym roku, po mistrzostwach świata w Czechach – prognozuje Mirosław Minkina, prezes Polskiego Związku Hokeja na Lodzie.

Polski Hokej zaprezentuje Sponsora Głównego reprezentacji

Szef hokejowej centrali zwraca uwagę, że potencjał dyscypliny dostrzegli sponsorzy i zapowiada ogłoszenie kolejnego: – W 2023 roku, dzięki współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim, w roli Sponsora Tytularnego najwyższej klasy rozgrywkowej zadebiutował TAURON. Na początku 2024 roku Sponsorem Strategicznym PZHL została Krajowa Grupa Spożywcza z marką Polski Cukier. Teraz pora na Sponsora Głównego reprezentacji, którego zaprezentujemy w piątek, 15 marca w Bytomiu przy okazji konferencji prasowej zapowiadającej serię międzynarodowych meczów towarzyskich przed mistrzostwami świata elity – zapowiada Mirosław Minkina.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024