Czytasz: Genewa 2018: Pierwsze impresje są... zaskakujące [ZDJĘCIA, VIDEO]

Genewa 2018: Pierwsze impresje są... zaskakujące [ZDJĘCIA, VIDEO]

Wiecie, że powstała nowa marka samochodów? A stworzył ją Seat.

Pierwsze impresje, po przekroczeniu progu PALEXPO, bo tak nazywają się hale wystawiennicze, położone koło lotniska w Genewie, są zaskakujące. Zanim o samochodach, o moim rozczarowaniu.

Przez wiele lat obok pięknych samochodów z przyjemnością fotografowałem śliczne dziewczyny określane jako "both babes". W tym roku wielu wystawców zrezygnowało z zatrudniania hostess. Samochody maja prezentować specjaliści oraz kobiety i mężczyźni w sportowych strojach. Nie muszę dodawać jak wiele uroku straciła ta impreza. Cóż, kobiety walczą o swą godność, przykro, że w ten sposób.

Genewa 2018 - zobacz zdjęcia:

Genewa 2018 - tegoroczne nowości

W telegraficznym skrócie o kilku nowościach, które napotkałem w pierwszych chwilach mojej wędrówko po Palexpo.

Powstała kolejna nowa marka samochodów. Seat potwierdził, że tworzy śladem Toyoty (Lexus), Nissana (Infiniti) czy Citroena (DS) nową markę o sportowym zacięciu o znanej nazwie „Cupra”

Zapewne analogia do AMG Mercedesa chyba jest bliższa idei twórców nowej marki. Cupra debiutuje pokazując model Ateca. Sportowy SUV z silnikiem o mocy 300 KM, dobrych osiągach i oryginalnym logo marki. Cupra pokazała także wyścigowy model e-Racer, który jest zapowiedzią przyszłości sportów motorowych, a przyszłość ta, przynajmniej według Cupry, stoi pod znakiem elektryczności.

Już sama nazwa prototypu wskazuje na użycie silnika elektrycznego, a konkretnie czterech motorów. Zasilany bateriami wyścigowy e-Racer ma dysponować mocą 402 koni mechanicznych, z możliwością chwilowego zwiększenia jej do uwaga!!! 670 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś, a rozkład masy pomiędzy przednią i tylną osią to 40:60.

Jeep nie zawiódł

Nie zawiódł liczne grono swoich miłośników Jeep. Imponujący potwór o nazwie Trackhawk będzie napędzany 6,2 litrowym silnikiem V8 o mocy 717 KM. Ten potężny samochód rozpędzać się będzie do 100 km/h w czasie 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wyniesie 289 km/h.  

W tej samej drużynie co Jeep zagra nowy Mercedes AMG G63 napędzany silnikiem V8 o pojemności 5,5 litra i mocy 585 KM. Jestem przekonany, że na jedno i drugie auto nie zabraknie zamożnych klientów.

Honda nareszcie pokazała europejską wersję modelu CR-V, którego premiera miała miejsce na rynku amerykańskim w 2016 roku.  Hyundai zaprezentował ciekawie wyglądającego Santa Fe i elektryczną Konę która ma mieć zasięg ponad 400 km z mocniejszym zestawem baterii.

Trudno nie zauważyć Jaguara I- Pace

Skoro mowa o elektrycznych autach to trudno nie zauważyć Jaguara I- Pace. Seryjny, w pełni elektryczny Jaguar i-Pace ma mieć zasięg aż 480 kilometrów. To niezwykle ważna genewska premiera.

I-Pace ma być wszechstronnym samochodem - zarówno do jazdy po mieście, jak i dłuższych weekendowych wypadów.  Podstawowym atutem tego auta będzie możliwość szybkiego ładowania baterii. Od zera do 80 procent pojemności baterii  można naładować akumulator  w mniej niż 45 minut, stosując ładowarkę o mocy 100 kW.

Z kolei wykorzystanie domowego gniazdka o mocy 7 kW sprawi, że ten sam poziom naładowania zostanie osiągnięty po 10 godzinach, a napełnienie ogniw od 0 do 100 proc. trwać będzie około 13 godzin. Osiągi I-Pace są imponujące Napędzany dwoma silnikami, po jednym dla każdej osi, Jaguar ma moc 400 koni mechanicznych, przy maksymalnej wartości momentu obrotowego na poziomie 696 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,8 sekundy. Samochód wykonany jest w przeważającej części z aluminium, a konstruktorzy zadbali zarówno o dużą sztywność nadwozia, jak i idealny rozkład masy pomiędzy osiami - 50:50. Imponujący jest też współczynnik oporu powietrza, który wynosi 0,29 przy zamkniętych wlotach powietrza - a te są automatycznie ustawiane, dla zapewnienia równowagi między chłodzeniem napędu a oporami powietrza.

W kabinie mierzącego 4,68 metra samochodu jest sporo miejsca, bo użycie napędu elektrycznego pozwoliło wygospodarować tyle przestrzeni, co w pojazdach wyższej klasy. Nie ma tu zabierającego zwykle sporo miejsce tunelu środkowego.

W aucie jest kilka praktycznych schowków, w tym miejsce na tablety i laptopy pod fotelami. Bagażnik ma aż 656 litrów pojemności, a po złożeniu foteli 1453 litry.

Ten samochód będzie  prawdziwym liderem nowoczesnych systemów łączności, sterowanych systemem informacyjno-rozrywkowym Touch Pro Duo, wykorzystującym szereg czujników oraz dotykowe ekrany.Do tego 8-letnia gwarancja na baterie oraz 2-letnia gwarancja serwisowa i można powiedzieć, że na rynku pozamiatane. Niestety nie znamy ceny tego samochodu, a jak wiadomo ta decyduje o wszystkim.

Czytaj więcej