Czytasz: Zobaczcie, jak będzie wyglądać wnętrze tyskiej galerii Gemini!

Zobaczcie, jak będzie wyglądać wnętrze tyskiej galerii Gemini!

Sterty ubrań na kartonach i puste korytarze. Wielkie otwarcie już 21 marca. My weszliśmy tam już dzisiaj!

Na swoją galerię handlową Tychy czekały prawie dwa lata. Teraz pozostały już tylko dni do otwarcia.

Na nieco ponad tydzień przed otwarciem, po raz pierwszy pokazano wnętrza Gemini Park Tychy. 

 

Czego można spodziewać się po tyskim gemini?

- Przede wszystkim świeżego spojrzenia na przestrzeń handlową. Postawiliśmy na ciekawe rozwiązania architektoniczne, zarówno w kształcie bryły budynku, jak również w projekcie wnętrz. Przestrzeń, jaka powstała, jest z jednej strony nowoczesna, z drugiej pozostaje przyjazna i wygodna, niezwykle funkcjonalna i sprzyjająca zakupom – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Bryła, która współgra z otoczeniem

Jak zapewniają architekci, galeria została tak zaprojektowana, aby wpisać się w charakter tej części miasta. – Budynek porządkuje i dopełnia zastaną już przestrzeń. Elewacje mają zdecydowanie horyzontalny charakter podkreślony podziałami, zadaszeniami, licznymi przeszkleniami czy np. rzeźbiarsko ukształtowanymi gzymsami. Ta horyzontalna bryła jest akcentowana wyższymi wertykalnymi dominantami, które zapewniają widoczność obiektu z daleka i są tłem dla ekranów LED - mówi Wojciech Kurzak, architekt z krakowskiej pracowni Vide Studio, która jest autorem projektu architektonicznego galerii. Dzięki temu zabiegowi, tyskie Gemini trudno przeoczyć. Na elewacji zamontowano bowiem oświetlenie w postaci kurtyn LED świecących w dzień i w nocy.

– Zależało nam na tym, aby obiekt był zauważalny, a jednocześnie, żeby funkcjonował w symbiozie z miastem, nie dominował, a uzupełniał przestrzeń, stając się integralnym elementem miejskiej tkanki – mówi Michał Korolczuk, architekt z Gemini Holdings.

Jasny i przestronny pasaż

Na samym pasażu galerii projektanci starali się zachować charakter ulicy. – Wnętrze, chociaż handlowe, jest ciepłe i przyjazne. Osiągnięto to zarówno poprzez dobór mebli, które w wielu przypadkach są „ikonami” designu, ale także dzięki jasnym, naturalnym materiałom wykończeniowym. Charakterystycznymi elementami pasażu są: pas naturalnych dębowych paneli nad witrynami oraz detale eksponujące surową żelbetonową konstrukcję – dodaje Kurzak.

Relaks w designerskim fotelu

W alejach, oprócz blisko 130 sklepów, będzie można znaleźć liczne strefy wypoczynkowe. Dwie największe położone będą: tuż przy wejściu (tzw. strefa welcome) oraz w samym centrum galerii. - Z myślą o osobach robiących zakupy z telefonem w ręku, a także o osobach chcących organizować spotkania biznesowe w galerii, przygotowaliśmy w strefach stoliki umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych oraz bezpłatne wi-fi dostępne na całym pasażu – opowiada Misztalewski.

Food court jak nowoczesna restauracja

W ciekawy sposób zaaranżowany będzie food court. - Strefa ma kształt przystani z „głównym statkiem” w postaci podestu, wokół którego dryfują mniejsze mobilne „barwne stateczki”, czyli miejsca mniej statyczne i zakładające ciągłą zmianę. Dzięki temu mamy poczucie oglądania bardziej galerii sztuki, niż galerii handlowej. – mówi Adrianna Konopniak, architekt prowadzący z firmy WES, która wraz ze swoim zespołem projektowała strefę restauracyjną i strefy relaksu.

Część restauracyjna będzie w stanie pomieścić blisko 600 gości i 8 restauracji oraz kawiarni. Znajdzie się w niej: 428 krzeseł i foteli, 127 stołów i stolików, 107 puf i 54 sofy. W części przewidzianej dla dzieci znajdą się natomiast specjalne stoliki dziecięce, niskie stołki oraz siedziska.

Czyste powietrze i system informacji jak w muzeum

Komfort zakupów zapewnić ma, nie tylko aranżacja przestrzeni - przekonuje dyrekcja obiektu. Przestrzenie publiczne galerii spełniają także wysokie wymagania akustyczne, nie narażając gości na nadmierny hałas.
We wnętrzach zastosowano oświetlenie barwą zbliżoną do naturalnego, przez co nie razi ono i nie męczy wzroku. Zastosowano także wentylację i klimatyzację stworzoną w oparciu o nowoczesne urządzenia. Zapewnia to zarówno tzw. komfort termiczny, jak również – co ważne – czyste powietrze w pasażu.

Eko galeria?

- W ramach inwestycji posadzono ponad 10 tysięcy roślin wokół galerii i w samym obiekcie, a także ponad 2 hektary trawników. Na pasażu, w garażach oraz na elewacji zamontowano natomiast energooszczędne oświetlenie LED. Rozwiązania architektoniczne m.in. liczne świetliki na dachu oraz wielkoskalowe okna sprawiają, że we wnętrzu dominuje dzienne światło, co dodatkowo zmniejsza zużycie energii, na przykład w strefie welcome i food court – dodaje architekt Korolczuk.

Parking, który oddycha

Ciekawe rozwiązania znalazły się także na parkingu galerii. Mający ponad 20 tys. m kw. parking mieści 1100 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym specjalne miejsca dla rodzin z dziećmi. Znajduje się na nim także specjalnie wydzielona, zadaszona przestrzeń na rowery i motocykle. Płynny ruch i szybkie znalezienie wolnego miejsca ułatwia nowoczesny system zarządzania parkingiem, który informuje o liczbie dostępnych miejsc oraz wskazuje zielonym światłem te wolne. Posiadacze samochód elektrycznych znajdą natomiast w przestrzeni parkingu stacje ładowania pojazdów. - Parking jest niezwykle przestronny i bardzo wysoki, co rzadkie w galeriach. Do tego „oddycha”. Nie jest to zamknięta przestrzeń, dzięki czemu nie gromadzą się tutaj spaliny. Wjazd i wyjazd na parking, oprócz systemu zarządzania, usprawnia także bardzo dobre i proste skomunikowanie go z układem drogowym wokół samej galerii – mówi.

Szeroka oferta, łatwy dojazd

Gemini Park Tychy, będące częścią mającego mieć docelowo 100 tys. m kw. Power Centrum, to w sumie ponad 36,6 tys. m kw. powierzchni handlowej, na której znaleźć można blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Na ofertę galerii składają się zarówno znane polskie, jak i światowe marki. Spore grono najemców stanowią także lokalni biznesmeni. To pierwsza tak duża galeria handlowa w Tychach.

W ofercie Gemini Park Tychy znajdą się m.in.: H&M, TK Maxx, Cropp, Reserved, Mohito, Sinsay, House, Diverse, Orsay, Medicine, Silesia Jeans, CCC, Deichmann, KiK, Gatta, Lavard, Good Label, Ochnik, Vistula, Wólczanka, Triumph, Greenpoint, Quiosque, Monnari, Big Star, Ryłko, Wojas, Martes Sport, 4F, Street Style, 50 Style, Coccodrillo, Smyk, W.Kruk, Apart, By Dziubeka, Yes, Swiss, Time Trend, Jysk, Komort Łazienki, Komfort, Home&Deco, PEPCO, Homla, KFC, McDonald ’s, Olimp, Companeros, Thai Express, Grycan, Lodomania, Kebab by Olimp, Douglas, Yves Rocher, Rossmann, INGLOT, Ziaja, Hebe, delikatesy Piotr i Paweł, Fabryka Formy, Euro RTV AGD, Maxi Zoo, Empik, Kolporter, Świat Książki, Rainbow Tours, TUI, Itaka, Wezyr Holidays, Vision Express, Orange, Plus, Play, T-mobile, E-Smoking World, pralnia ekologiczna Wicher, myjnia samochodowa, punkt obsługi klienta firmy Tauron i Poczta Polska.

Czytaj więcej