News

Oszaleli? Podpowiadają klientom jakie hasło ustawić

Historia klienta Energii robi furorę na Facebooku. Konsultanci podpowiadają, jakie hasło ustawić do konta. A co z bezpieczeństwem?

Specjaliści od bezpieczeństwa w sieci są zgodni: hasła nalezy chronić i pod żadnym pozorem nie udostępniać nikomu. Powinno być również trudne i nieoczywiste i najlepiej składać się z kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz (jeśli formularz na to pozwala) znaków specjalnych. Przypomnieliśmy o tym z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.

Tymczasem w sieci furorę robi wpis zamieszczony na Facebooku użytkownika Remka Ambroziaka. Opisuje w nim perypetie z kontem klienta w Enerdze, czołowej grupie zajmującej się wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii elektrycznej. 

-  Fakt, że nie mogłem się zarejestrować z linku aktywacyjnego wygenerowanego przez doradcę, z którym podpisywałem umowę, uznałem za względnie normalny: czasem tak jest, że system informatyczny ma aktualizację i ta aktualizacja naprawia jeden problem, a rykoszetem generuje dwa inne i zanim to się ogarnie, to musi polecieć krew kilku niewinnych ofiar - pisze Ambroziak.

Po rozmowie z konsultatnem Energii nastąpiła wymiana maili, i tu Ambroziak, jak sam to opisuje, doszedł do momentu, w którym "opadły mu ręce".

Dział klienta Energi zasugerował mu zmianę hasła wygenerowanego automatycznie na... takie samo dla wszystkich: Energa2017.

Energo, nie idźcie tą drogą!

Zobacz oryginalny post klienta Energi:

 

Czytaj więcej

Napisz do autora w.stech@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Turystyka