Czytasz: Start-up po polsku: mali proszą o pomoc dużych

Start-up po polsku: mali proszą o pomoc dużych

"To, czego start-upy potrzebują na każdym etapie, to inspiracja i motywacja. One dają nam szansę na sukces. "

Drugiego dnia IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, w Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek, rozpoczęła się druga edycja European Start-up Days. To największe w Polsce wydarzenie, będące platformą dialogu między start-upami a korporacjami oraz organizacjami wsparcia biznesu.

Pierwszy dzień European Start-up Days, poza prezentacjami najlepszych start-upów, upłynął także na debatach, skupionych m.in. wokół współpracy start-upu, korporacji i państwa, biotechnologii, medycyny, czy ekologii. Podczas imprezy uczestnicy mogli spotkać mentorów, ekspertów i przedstawicieli otoczenia biznesu. W gronie prelegentów European Start-up Days znaleźli się m.in. Arvind Bali CEO firmy Videocon; Guy Hilton, CMO, Start-up Nation Central, Izrael; Eliza Kruczkowska z Polskiego Funduszu Rozwoju; Robert Ługowski z CobinAngels; Maroš Šefčovič, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, komisarz ds. unii energetycznej oraz Mariusz Turski z Business Link Poland.

W panelu „Jak rodzi się biznes? Od pomysłu do firmy. Synergia start-upy, korporacje, państwo”, inaugurującym drugą edycję European Start-up Days, udział wzięli m.in. Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego; Julia Krysztofiak-Szopa, prezes Startup Poland oraz Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland.

– To, czego start-upy potrzebują na każdym etapie, to inspiracja i motywacja. One dają nam szansę na sukces. Wiara w to, co się robi jest kluczowa – powiedział podczas inauguracji Dariusz Żuk. Mówił także o priorytetach dla młodych przedsiębiorców. – Trzeba skupić się na tym, co się robi. Nie warto uczestniczyć w tej części modowej, ale w części rezultatów i efektywności – dodał.

– Korporacje coraz chętniej wykorzystują pomysły młodych przedsiębiorców. Start-up z perspektywami to ten, który nie ma czasu na długie spotkania. W naszych korporacjach możemy sobie pozwolić na godzinne spotkania o niczym. Możemy. Oni – nie! To jest kolosalna różnica. Dodatkowo firmy te są pod presją pieniędzy. To samo robimy wewnątrz naszej organizacji, domykając kurek, ograniczając ilość pieniędzy. Dlaczego? Bo brak pieniędzy jest fenomenalnym motywatorem – mówił Brunon Bartkiewicz.

Udział w tegorocznej edycji Start-up Challenge, konkursu odbywającego się w ramach European Start-up Days,  zgłosiło blisko 200 start-upów. 100 najciekawszych pomysłów, wyłonionych przez Jury, zaprezentowało się w Scale-up Alley – przestrzeni katowickiego Spodka, dedykowanej biznesowym wizjonerom. Wśród wyróżnionych konceptów znalazły się m.in. projekty Beta Bio Technology, Sky Tronic i Waterless.

Patronem medialnym European Start-Up Days BYŁ portal Silesion.pl.

Czytaj więcej