Silesion.PL

serwis informacyjny

Czy warto nawiązać relację handlową z siecią sklepów?

Czy warto nawiazac relacje handlowa z siecia sklepow

Czy warto nawiazac relacje handlowa z siecia sklepow

Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza producentów jedzenia czy rolników i sadowników, marzy o tym, by ich produkty były sprzedawane w dużych sieciach sklepów. Czy faktycznie warto nawiązać relację handlową i zostać dostawcą sieci handlowych?

Nawiązanie relacji handlowej z siecią sklepów to oczywiście bardzo dobre rozwiązanie. Do niedawna królowały małe sklepiki, których właściciele podpisywali umowy z lokalnie działającymi hurtowniami. Producenci musieli podpisywać zobowiązania na dostarczanie do nich swoich produktów spożywczych. Teraz jednak partnerzy handlowi się zmienili. Ponieważ jest coraz więcej sieci sklepów, i to one zdominowały rynek, dostanie się do jednej z nich bywa gwarancją sukcesu.

Partnerzy handlowi, czyli czy to się opłaca

Partnerzy biznesowi oczekują niższych cen, w zamian za to często gwarantują odbiór bardzo dużej ilości towarów. Jest to komfortowe rozwiązanie dla producentów żywności, ponieważ mogą oni w ten sposób dotrzeć do nowych klientów i rozbudować swoją markę.

Nawet jeśli sprzedajesz w firmowym, lokalnym sklepie lub masz rynek zbytu w internecie, pomysł nawiązania współpracy z siecią zawsze będzie się opłacał. W przypadku producentów żywności jest to bardzo ważne, ponieważ dostarczają oni produkty z ograniczoną datą ważności, które nie mogą za długo zalegać w magazynach.

Dostawcy produktów – wiele korzyści dla rolników

Rolnicy to także partnerzy biznesowi dla większych sieci sklepów. Wbrew pozorom takie przedsiębiorstwa równie chętnie biorą warzywa i owoce od lokalnych rolników oraz sadowników. Wiedzą, że dostawca przywiezie im na czas smaczne i wartościowe owoce lub warzywa.

Jest to bardzo korzystna sytuacja zarówno tych, którzy mają ogromne gospodarstwa, jak i dla tych mniejszych hodowców. Zyskują oni pewność, że ich produkty zostaną kupione, przy czym nie muszą martwić się o rynek zbytu. Samodzielna sprzedaż nie zawsze się udaje, a oddawanie płodów rolnych lub mięsa do skupów jest bardzo mało opłacalne – ceny spadają z każdym rokiem.

Sytuacja win-win

Rolnicy i lokalni producenci jedzenia jako partnerzy biznesowi i dostawcy to także duża korzyść dla większych sklepów. To sytuacja, w której każdy wygrywa, dlatego sieci coraz chętniej podpisują umowy z rolnikami. Przede wszystkim jest to niższy koszt pozyskania produktu – transport bywa znacznie tańszy, ponieważ nie trzeba sprowadzać asortymentu z daleka. Na dodatek sklep może mieć pewność, że dostawca przywiezie najlepszej jakości produkty.

Jest to także ważne z tego powodu, że klienci sieci sklepów chcą kupować polskie produkty, najlepiej lokalnie. Dostarczenie ich do sieci staje się wobec tego ważne. Większa świadomość żywienia sprawia, że ludzie chcą kupować najlepszej jakości rzeczy, które lokalni dostawcy są w stanie zapewnić. To naprawdę dobre rozwiązanie dla obu stron.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024