News

Anonymous ujawnia: NASA ogłosi, że nie jesteśmy sami w kosmosie

Zaskakujące nagranie grupy Anonymous. Czy to znaczy, że NASA wkrótce poinformuje nas o istnieniu inteligentnych form życia poza kulą ziemską?

"Jesteśmy na granicy dokonania jednego z największych bezprecedensowych odkryć w historii" - te słowa miał powiedzieć profesor Thomas Zurbuchen, rzecznik NASA. Ujawnia to grupa Anonymous.

Media spekulują, czy to oznacza, że NASA wkrótce poinformuje nas o istnieniu inteligentnych form życia poza kulą ziemską?

Anonymous powołują się na członka NASA, który miał ponoć stwierdzić, że "jest na granicy przyznania, że inne inteligentne formy życia istnieją poza ziemskim układem."

Obecnie poznaliśmy ponad 4 tysiące potencjalnych planet poza układem słonecznym, a to na pewno nie koniec odkryć.

Niedawno naukowcy informowali, że aż siedem planet krąży w układzie odległym od nas "zaledwie" 40 lat świetlnych. Mają one rozmiary podobne do Ziemi, mogą tam panować ziemskie temperatury i istnieć woda w stanie ciekłym. O odkryciu poinformowała NASA i Europejskie Obserwatorium Południowe ESO.

Ważne są także odkrycia naukowca z NASA, astrobiologa Richarda Hoovera, który natrafił w trzech meteorytach na skamieniałe, jednokomórkowe mikroorganizmy (podobne do cyjanobakterii). Mogłoby to sugerować, że życie we Wszechświecie występuje stosunkowo często, a na Ziemię mogło zostać przyniesione przez komety, meteoryty lub inne obiekty pochodzenia kosmicznego.

Czy inteligentne istoty mogą zamieszkiwać Wszechświat?

Z całą pewnością, tak, skoro w Drodze Mlecznej istnieje przynajmniej jedna cywilizacja istot inteligentnych, a tak właśnie jest na Ziemi. Wiemy, że istnieje wiele planet, na których teoretycznie może istnieć życie. Możemy więc hipotetycznie założyć, że w innych galaktykach, (w każdej z nich), podobnych do Drogi Mlecznej, dużych, spiralnych, także istnieje przynajmniej jedna planeta, na której rozwinęło się życie istot inteligentnych. To znaczy takich, które potrafią badać wszechświat.

Skoro wiemy, że takich galaktyk jak Droga Mleczna są miliardy, można przyjąć, że takich planet, na których rozwinęła się cywilizacja podobna do naszej, także są miliardy. Mogły się jednak rozwinąć dawno temu i dziś już nie istnieją. Mogą istnieć równocześnie z nami, albo powstać w przyszłości. Problemem jest możliwość komunikowania z tymi cywilizacjami, dlatego że odległości w skali kosmicznej są z punktu widzenia naszych dzisiejszych możliwości technicznych praktycznie nie do pokonania.

Podróż tylko do najbliższej nam gwiazdy, Proxima Centauri, (Czerwony Karzeł, wokół którego krąży przynajmniej jedna planeta) zajęłaby setki lat. Podróż do sąsiednich galaktyk dla człowieka obecnie także jest nierealna. Wiemy, że nasza biologia nie pozwala na takie podróże, nie wiemy natomiast, czy podobnie jest z biologią Obcych.

Ale to nie koniec problemów. Komunikcja osobista to jedno, a wymiana informacji to inna sprawa i kolejny problem. Nasza dzisiejsza wiedza wskazuje na to, że nic nie może poruszać się szybciej niż światło.

Jeśli informacje będziemy przesyłać z prędkością światła, to do Wielkiej Galaktyki w Andromedzie wiadomość dziś wysłana dotrze za ponad 2 mln lat. Jeśli wówczas ewentualnie istniejąca w tej galaktyce  inteligentna cywilizacja ją odczyta i zechce nam odpowiedzieć, to dotrze ona do nas za kolejne 2 mln lat.

Niestety, nie wiadomo, czy ludzkość ma przed sobą aż tyle czasu. Dialog staje się więc praktycznie nierealny.

Ale gdyby np. inteligentne istoty zamieszkiwały wspomnianą planetę krążącą wokół Proxima Centauri, to wymiana wiadomości z prędkością światła trwałaby w jedną stronę tylko trochę ponad 4 lata. Rozmowa toczyłaby się ospale, ale jednak moglibyśmy się dogadać.

Bardzo interesujące oczywiście, ale mało realne, są w tym kontekście doniesienia grupy Anonymous o rzekomym odkryciu przez NASA inteligentnych istot w Kosmosie. Ale ponieważ one z całą pewnością tam istnieją, istniały lub istnieć będą, to ta wiadomość od Anonymous, w tym znaczeniu, może być uznana za prawdziwą.

Napisz do autora m.zawala@silesion.pl