Czytasz: Czy Black Friday i Cyber Monday się opłacają?

Czy Black Friday i Cyber Monday się opłacają?

Ceny w tych dwóch dniach w polskich e-sklepach wcale nie były atrakcyjne dla klientów.

Black Friday i Cyber Monday w Internecie to chwyt marketingowy. Sprzedawcy zapowiadali zdecydowanie niższe ceny i nie dotrzymali obietnicy – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

"Różnica cen w tych dniach w porównaniu do poprzedzającego tygodnia wyniosła zaledwie od 0 do 2 proc. Warto wspomnieć, że część sklepów w tym okresie stosowało kody rabatowe, które nie zostały uwzględnione w analizie. W przypadku niektórych z nich występowało selektywne premiowanie klientów kodami rabatowymi" – czytamy w przygotowanym raporcie.

W badaniu zaznaczono, że część e-sklepów wręcz podwyższyła ceny na niektóre produkty podczas Black Friday licząc, że konsumenci nie zorientują się, że zostały one podniesione. Ponadto z analizy wynika również, że ceny produktów w Black Friday oraz Cyber Monday były bardzo podobne.

W sklepach internetowych duża rozbieżność cen

Ten same grupy produktów mogą się naprawdę znacznie różnic ceną. Pomiędzy najdroższym a najtańszym sklepem wynoszą nawet 50 proc., a różnica na pojedynczych produktach sięga wręcz ponad 500 proc. Konsumenci muszą więc spędzić dużo czasu, by znaleźć produkt z najniższą ceną – czytamy w raporcie.

Różnice pomiędzy cenami zależą od kategorii produktów. I tak na przykład w przypadku perfum różnica pomiędzy najtańszym, a najdroższym sklepem sięga ponad 75 proc. Z kolei w kategorii AGD rozstrzał cenowy sięga średnio 30 proc. W przypadku smartfonów na koszyku dziesięciu popularnych produktów różnice sięgają 23 proc.

Badanie pt. "Świąteczny barometr cenowy", przeprowadzone przez Deloitte, Dealavo i Google, objęło 800 sklepów internetowych.

Czytaj więcej