Czytasz: Co ukrywa Krzysztof Matyjaszczyk?

Co ukrywa Krzysztof Matyjaszczyk?

Prezydent chce wypromować miasto nowym logo i schowaniem atrakcji przed turystami.

Częstochowa dołącza do miast, które poza tradycyjnym herbem promują się poprzez logo.

- Kiedy pierwszy raz zobaczyłem logo najpierw byłem zdziwiony i zmieszany. Później wiedziałem, że musimy iść w tym kierunku - mówi Krzysztof Matyjaszczyk - Wszystkich nas intryguje to, czego nie widać. To co jest schowane. Co miasto często chowa?

Prace rozpoczęły się na początku lutego. Pod uwagę brano początkowo dwa rozwiązania. Pierwszym było zlecenie identyfikacji agencji kreatywnej, drugim zorganizowanie otwartego konkursu. Ostatecznie jednak nowe logo zostało przygotowane przez wydział kultury promocji i sportu częstochowskiego magistratu. Konsultowane je z Andrzejem Ludwikiem Włoszczyńskim.

- Poszliśmy w kierunku gry słów. Znak oparty na typografii odwołuje się do nazwy naszego miasta. Banalny pomysł i podział na dwa słowa. Proponujemy osobiste poznawanie miasta. Wycinamy elementy, którymi chcemy zainteresować turystów - mówi Adam Markowski z wydziału kultury promocji i sportu.

 

Czytaj więcej