Czytasz: Luksus w centrum Katowic. Nowy hotel otwarty

Luksus w centrum Katowic. Nowy hotel otwarty

Mieści się w budynku Altus - najwyższym i najbardziej rozpoznawalnym wieżowcu w regionie.

W Katowicach właśnie otwarto luksusowy Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center. Hotel mieści się w budynku Altus - najwyższym i najbardziej rozpoznawalnym wieżowcu w regionie, zlokalizowanym w samym sercu Katowic. Wybór prestiżowej marki sieci Marriott jest potwierdzeniem najwyższych standardów hotelu.

Courtyard by Marriott Katowice to luksus

Courtyard by Marriott Katowice City Centre oferuje: 151 luksusowych, klimatyzowanych pokoi zlokalizowanych na piętrach 19-26, gwarantując tym samym niesamowity widok i ciszę. Pokoje wyposażone są w: najnowsze 49 calowe smart telewizory, które bezprzewodowo łączą się z smartfonami oraz bezpłatny internet o szybkości 200 mbps.

Ponadto do dyspozycji gości jest czynny 24. godziny fitness klub, sauna, korty do squasha oraz całodobowy „The Market”, w którym można kupić napoje oraz przekąski. Istotnym udogodnieniem jest też 3 kondygnacyjny parking podziemny.

Hotel Courtyard by Mariott w Katowicach:

Atrakcją jest znajdujący się na ostatnim – 27. piętrze bar i restauracja 27th floor, z którego rozciąga się panorama metropolii. Szef kuchni serwuje codziennie śniadania, które są niepowtarzalne, przykładowo samo jajko przyrządzane jest na 20. sposobów.

Courtyard by Marriott Katowice. Co zjemy w restauracji?

- Taka oferta przyciąga gości z całego miasta. Stawiamy na potrawy własnoręcznie przygotowane, na bazie naturalnych składników, bez ulepszaczy smakowych np. żurek, który podajemy jest efektem przygotowywania zakwasu już dwa tygodnie wcześniej - przyznaje szef kuchni. 27. piętro to prawie 700 m² przestrzeni na ponad 100 m nad ziemią, idealnie nadającej się pod różnego rodzaje bankiety czy też spotkania biznesowe.

Dodatkowo do dyspozycji gości 27. piętro oddaje 2 oddzielne, wyciszone, w pełni klimatyzowane i wyposażone w profesjonalny sprzęt audiowideo sale VIP oraz dwie loże biznesowe. Z kolei na potrzeby firm organizujących konferencje i szkolenia przygotowano nowoczesne centrum konferencyjne mogące pomieścić do 500 uczestników.

W skład centrum wchodzi 8 sal, z których największa może pomieścić 300 osób. Wszystkie sale posiadają dostęp do światła dziennego.

- Wierzę, że marka Courtyard by Marriott idealnie wkomponuje się w biznesowy charakter zarówno miasta jak i całego regionu. Jednocześnie mam ogromną nadzieję że marka sieci Marriott przełoży się na jeszcze szybszy rozwój wielu dziedzin biznesu i pozwoli aby Katowice, ze swoim wspaniałym zapleczem stały jeszcze bardziej konkurencyjną destynacją kongresową - podkreślił dyrektor Hotelu Courtyard by Marriott Katowice City Center Łukasz Bodnar.

 

– Głównym wyzwaniem tego projektu – jak przy większości hoteli, gdzie dochodzi do zmiany marki w trakcie życia obiektu – było przeprowadzenie remontu w sposób możliwie bezkolizyjny dla bieżącej działalności operacyjnej – mówi Wojciech Witek, współzałożyciel krakowskiej pracowni architektonicznej Iliard Architecture & Project Management, odpowiedzialnej za projekt wnętrz nowego hotelu.

– Było to szczególnie trudne w tym konkretnym przypadku, gdzie śmiała wizja inwestora wyniosła niemal wszystkie przestrzenie wspólne na najwyższe, 27. piętro budynku. W stworzeniu wyjątkowego konceptu skybaru pomogli nam eksperci w zakresie rozwiązań Food & Beverages dla hoteli z zaprzyjaźnionej pracowni Grycaj Design – dodaje.

We wnętrzach hotelowych dominują charakterystyczne dla marki Courtyard by Marriott, stonowane kolory z palety błękitów, zieleni, szarości i czerni zestawione z naturalnymi materiałami. 

– Aby nadać wnętrzom jeszcze bardziej elegancki charakter, zastosowaliśmy malowaną proszkowo na kolor antracytowy blachę stalową, subtelne mosiężne detale i ciekawą sztukę, która zawisła na ścianach – tłumaczy Agnieszka Kucharczyk, architekt i lider projektu z ramienia pracowni Iliard. – Nietuzinkowy dobór wyposażenia podkreśla prestiż hotelu, meble wykonane przy użyciu forniru z orzecha amerykańskiego ocieplają wnętrza, a użyte kolory i wykładziny z ciekawym wzorem nadają im świeży wygląd. Równie ważny był dla nas komfort użytkowania pomieszczeń – ten został zapewniony dzięki najwyższej jakości elementom, takim jak wygodne łóżka i materace, fotele z podnóżkami czy podświetlane lustra w łazienkach – dodaje. 

W przestrzeni parteru znalazła się przestronna recepcja z trzema satelitami do obsługi gości, a także strefa miękkich siedzisk, mini market, bagażownia czy business corner. Wszystkie zaprojektowane na nowo przestrzenie utrzymane są w standardzie sieci Courtyard by Marriott.

- Wraz z uruchomieniem hotelu Courtyard by Marriott Katowice sieć Marriott International w Polsce powiększyła się do 12 hoteli i przekroczyła 3000 pokoi. Altus to najbardziej rozpoznawalny budynek w regionie, co w połączeniu z jego biznesowym charakterem i lokalizacją w samym centrum Katowic powoduje, iż jest to doskonałe miejsce dla hotelu takiego jak Courtyard by Marriott – mówi Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott na Europę Środkową i Wschodnią.

Czytaj więcej