Czytasz: CEPiK ma się już lepiej. Ale całkiem zdrowy nie jest

CEPiK ma się już lepiej. Ale całkiem zdrowy nie jest

- To chory system - skarżą się kierowcy. Okazuje się, że po tygodniu nowy system ewidencji pojazdów i kierowców działa już lepiej. Ale nadal nie tak, jak powinien.

„Największy projekt administracji w Polsce, a być może w całej Europie” - ogłosiło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Mowa o nowym system ewidencjonowania pojazdów i kierowców, o nazwie CEPiK 2.0. Problem w tym, że 10 listopada – pierwszego dnia funkcjonowania nowego systemu – ten odmówił posłuszeństwa.

„To nie jest tak, że system nie działa”

Skutek? Długie kolejki w wydziałach komunikacji, problemy z zarejestrowaniem auta, emocje na stacjach diagnostycznych. Niektóre urzędy miast odsyłały petentów z kwitkiem, niektóre rejestrowały tylko część samochodów. Ministerstwo mimo wszystko zapewniało, że system działa. - Problemy, owszem są, ale ich liczba nie jest zatrważająca. Nasze centrum informacji odebrało w poniedziałek 1400 telefonów, z czego interweniować należało w 160 sprawach – podawał tydzień temu Karol Manys, rzecznik Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Aktualnie? Nie jest najlepiej. zwłaszcza przy aucie z zagranicy!

Jak sytuacja wygląda po tygodniu? - Nadal są problemy – przyznają w wielu gminach. - Pięć pojazdów udaje się nam zarejestrować bez problemu, przy szóstym cały system się zawiesza – mówi Sławomir Gruszka, rzecznik prasowy zabrzańskiego magistratu. - Rejestrowaliśmy dziś m.in. dwa auta z zagranicy. Oba z Niemiec. Przy jednym system zadziałał, przy drugim nie – relacjonuje Karolina Skóra, rzeczniczka prasowa chorzowskiego Urzędu Miasta. - Stan jest taki sam przed tygodniem – mówili nam urzędnicy z Dąbrowy Górniczej. A w Sosnowcu szacowali, że przez zacinanie się systemu, aktualnie w tutejszym wydziale komunikacji załatwianych jest statystycznie o 50 proc. spraw mniej.

W Katowicach uruchomiono specjalny numer telefonu

Szczęśliwcami mogą za to czuć się katowiczanie. „Informujemy, że od dziś (20 listopada) ogólnopolski system „Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców” (CEPiK) działa bez większych utrudnień”- napisano w oficjalnym komunikacie.

Joanna Górska z katowickiego biura prasowego zapewniała nas, że obsługa mieszkańców w wydziale komunikacji odbywa się już w standardowym trybie (wcześniej miasto apelowało, by zamiast stać w kolejce i się denerwować, po prostu poczekać kilka dni). - Jednocześnie uprzejmie prosimy wszystkie osoby, które z powodu problemów z CEPiK nie zostały obsłużone w zeszłym tygodniu, a termin rejestracji wyznaczony został na bieżący tydzień, aby kontaktowały się pod specjalnie uruchomionym numerem telefonu 32 705 47 65 celem potwierdzenia wizyty związanej ze złożeniem dokumentów i odebraniem pozwolenia czasowego oraz tablic rejestracyjnych – mówi Górska.

Dodaje, że na okres od 20 do 24 listopada, dla osób które nie zostały obsłużone, zostało uruchomione także specjalne stanowisko.

Czytaj więcej