News

Bielsko wydało tysiące złotych na promocję. Jaki efekt przyniosła?

Powiat bielski przyciąga nowych mieszkańców, a miasto?

Urząd Statystyczny w Katowicach opublikował rocznik „Województwo śląskie 2016. Podregiony, powity, gminy”, z którego wynika, że w powiecie bielskim całkiem nieźle się żyje. Jak jest w samym mieście?

W 2015 r. powiat mógł pochwalić się m.in. dodatnim przyrostem naturalnym, w tym samym roku zawarto tu 839 małżeństw, a przeciętna płaca brutto wynosiła 3616 zł. Co jednak najważniejsze, saldo migracji, czyli różnica między osobami, które przybyły na dany teren, a tymi, które go opuściły, było w powiecie bielskim dodatnie i wyniosło aż 566. To znaczy, że przybyło 2002 osób, a wyprowadziło się 1436. Dane na tle kłopotów samego Bielska-Białej z przyciągnięciem ludzi do miasta wydają się zaskakujące.

Chcieli przyciągnąć młodych inżynierów

W ubiegłym roku Bielsko-Biała przeprowadziło kilka kampanii reklamowych, które miały przyciągnąć do miasta m.in. młodych inżynierów. W tym celu miasto zainwestowało m.in. w kampanię promocyjną w mediach społecznościowych (Lindkedln i Goldenline).

- Kampania polegała na publikacji w mediach społecznościowych postów promocyjnych zachęcających studentów ostatnich lat studiów inżynieryjnych do przyjazdu do Bielska-Białej – tłumaczył wówczas Szymon Gąsowski z biura prasowego Urzędu Miasta w Bielsku-Białej.

Miasto chciało, aby młodzi ludzie, właśnie tu zakładali rodziny i rozpoczynali karierę zawodową. Kampania była odpowiedzią na potrzeby tutejszych przedsiębiorców, którzy borykali się z bardzo niską stopą bezrobocia. Na koniec sierpnia 2016 r. wyniosła ona jedynie 3,5 proc. Na promocję miasto przeznaczyło wówczas 50 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Niecodzienny dom w Bielsku-Białej. Ma kształt skały

W tym samym roku miasto zainwestowało także w kampanię w billboardową mającą na celu przyciągnięcie do miasta absolwentów wyższych studiów technicznych i promocję na Facebooku.

Walczyli też o turystów


Mniej więcej w tym samym czasie w jednej z największych komercyjnych stacji telewizyjnych w Polsce, Bielsko wykupiło kampanię reklamową za 18 tys. 450 zł.

Jakie po roku efekty przyniosły promocje? Trudno stwierdzić, miasto wciąż sprawdza odpowiedź na to pytanie.

Czytaj więcej

Napisz do autora a.smolak@silesion.pl
Zmiana kategorii na: Video